Gå til innhold
Hundesonen.no

Når skaffet du deg hund?


Katrine1
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Jeg skal studere bachelor i Bodø nå til høsten, og er 21 år. Har gått å vurdert hund nå i 5år, og lurte vel egentlig på om det er noen der ute som har hatt hund i studietiden, og sett på det som noe veldig positivt? For jeg er en hundeelsker deluxe, med en forkjærlighet for fuglehund, og en veldig aktiv person. Jobber for tiden på kennel, og stortrives som bare det, og jeg føler meg veldig klar for å skaffe meg en hund selv. Drømmen har alltid vært å drive med hund, og føler vel at tiden er inne nå.. Så er det noen som er i samme situasjon som meg? Eller som var det en gang i tiden? 

Setter pris på alle svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at studier og vgs ikke er samme, men jeg skaffet meg en fuglehund når jeg bodde for meg selv og gikk første vgs. Hadde en del ekstra fag utenom vanlige timeplanen i tillegg. 

Fungerte egentlig veldig bra, hadde ordinær dag også nettundervisning på kveldstid, men hadde nok tid til hunden i mellom. Eneste var at jeg ikke hadde et sosialt liv utenfor hundeverdenen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet på bachelorutdanningen min hadde jeg 2 hunder og synes det fungerte helt fint. Mer mulighet for å være hjemme da enn nå som jeg jobber 100% og ikke fullt så lange dager.

Du må være forberedt på å ofre noe av det sosiale da dersom du ikke vil at hunden skal være ekstra mye alene på ukedager. For meg var ikke det noen big deal da jeg aldri hadde den store interessen for å bli med på alt sånt, men en del kan jo synes at man blir veldig bundet av å ha hund i studietida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg hund sommeren jeg begynte på ungdomsskole. Nå begynner jeg tredje semester på universitetet og planlegger hund nr 2. Synes hund i studietiden er helt topp, men det krever at man prioriterer hund foran annet. Har man vært på skolen/jobb på dagen så kan man ikke legge planer utover kvelden også, osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar, så er du klar. For min del var det utelukket i studietiden da "interessene" lå i barer, puber og andre studentsosiale aktiviteter. Tror ikke jeg hadde klart å holde liv i en gullfisk en gang.

Det som uansett ville bekymret meg aller mest var det å skaffe seg tak over hodet MED hund. Det er ikke bare bare. Bodø er et veldig tøft marked for tiden, så hundeeiere står vel nesten nederst på rangstigen - gjerne under røykere til og med. Men har du det på stell, så er jo et stort problem borte.

Dernest økonomien i det hele. Fikk hund for et års tid siden, og det har gått en del mer enn jeg regnet med. Her er det selvsagt en del å gå på og mye er "frivillige" utgifter, men det er jo kjedelig å føle at man ikke kan gi hunden det lille ekstra - om det er mat, forsikring eller ikke minst kurs for min del. Når det er sagt, jeg kunne sikkert ha foret opp hele "stallen" til Lars Monsen med alle pengene som gikk på fest og fanteri ... men begge delene hadde blitt vanskelig.

Vil overhodet ikke råde deg bort fra hund altså! Folk er veldig forskjellige - også studenter. Men greit å vite at man har tenkt igjennom ting fra flere kanter.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lov til å skaffe min første når jeg fylte 17, nr 2 ble kjøpt i studietiden. For meg var det overhodet ikke noe problem. Litt mer begrenset hvor man kan bo så klart, men fikk da til det også. 

I motsetning til @tillien over her så hadde jeg null interesse av barer, puber og andre studentsosiale aktiviteter, så følte overhodet ikke at jeg gikk glipp av noe :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første egne hund da jeg var 14 år og kjøpte nr 2 rett før jeg begynte på høgskolen. For meg har det aldri vært noe problem, da hund er min store interesse.
De få gangene jeg har hatt lyst til å gå ut om kvelden osv. har jeg skaffet hundepass :)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 på ungdomskolen, i mai faktisk. Så fikk hele sommeren sammen. Nr 2 var leveringsklar ett par dager etter siste eksamen på første året på universitetet, så fikk nesten 3 måneder hjemme før skole igjen. Bare positive ting å si om studie + hund/valp:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ut fra det jeg har sett så fungerer det godt eller dårlig. Dårlig fordi det gjerne krever mer enn eier har forutsett og alt det andre som  lokker en med på ting i studietiden. Godt på andre som ar vært mer strukturerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første helt egne hunden da jeg gikk 2. året på vgs, en omplasseringshund. Hadde mye hjelp fra foreldrene mine da, så jeg kan vel ikke si at jeg hadde ansvaret 100% alene, selv om jeg gjorde det meste selv. Denne hunden ble med på flyttlasset etter vgs. Jeg flytta sammen med ei venninne og begynte på en høgskole der jeg flytta. Fant ut at studiet ikke var noe for meg og droppa ut etter etpar måneder når jeg kjøpte min første valp. Hadde jeg vært hakket mer fornuftig da mtp. økonomi, så hadde jeg venta, men det gikk nå bra likevel(jeg levde kun på studielån, og hadde 3400 å leve for etter at husleie og strøm var betalt). Etter dette året hadde jeg et jobbår før jeg begynte på en bachelorutdanning.

Pga. diverse omstendigheter ble første hunden avlivet, og jeg henta meg ny valp rett før sommerferien 1. studieår. Rett før jul i fjor ble den andre avlivet, og jeg kjøpte valp i februar, to uker før bacheloroppgaven startet. 

Jeg angrer ikke i det hele tatt på at jeg har valgt å ha hund i studietiden. Det har tidvis blitt litt trangt økonomisk, men jeg har aldri bodd alene, og de 3 siste årene har jeg hatt samboer. Jeg har derfor stort sett alltid hatt hundepass om jeg ville delta på noe sosialt, så jeg har ikke følt meg begrensa der. Jeg bodde her et år før jeg begynte på studie, og dannet et nettverk av hundefolk som jeg er mest med, derfor var ikke det sosiale blant studiekamerater så viktig. Jeg har 2-3 som jeg regner med å holde kontakten med nå etter studieslutt. 

Det eneste jeg kan si jeg følte jeg ofra noe for, er utenlandspraksis. Jeg skulle veldig gjerne gjort det, men hadde ikke samvittighet til å reise fra hundene med sambo i 3 måneder. Ellers synes jeg ikke jeg har ofra noe faktisk. 

Jeg ville tenkt litt over hvor sosial du er og hvor mye sosial du ønsker å være på kveldstid. Noen liker det, noen ikke. Du må finne ut hva slags person du er. Jeg har ikke hatt noe problemer med å kombinere sosialt nettverk med hund, fordi jeg stort sett er sammen med andre som er interessert i hund. Tenk også litt økonomi. Det koster å ha hund, og det er ikke akkurat mye du får i studiestøtte, selv med fult lån og stipend. Jeg har jobbet ved siden av mine bachelorstudier alle 3. årene. Minst hver 3. helg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med utenlandsstudie er noe å tenke over. 

Jeg dro et år på utveksling i Australia, og det er noe av det beste jeg har gjort og jeg unner alle å bo i utlandet. Det er noe spesielt.

Er du heldig har du kanskje foreldre som kunne passet hunden din et semester om du er interessert. Da er det en fordel hvertfall at det er en ukomplisert hund :P   Hvis ikke ville jeg vurdert å vente. Hvis du er interessert i utveksling da såklart :)

Min hund , om var familiehunden, var med familien min da jeg var i Australia. Savnet henne intenst, men var absolutt verdt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar. Jeg forstår definitivt mange av poengene dere kommer med! Selv har jeg nå per dags dato valgt å vente til mai neste år, så det blir jo bare 10mnd, for å prøve å spare opp et grunnlag, og se hvordan studiehverdagen min blir der oppe.. Så får jeg bare håpe at det er noen hundeeiere i Bodø-området som har behov for en hundelufter fra høsten av! :D For har definitivt ikke tenkt til å gi opp drømmen om utstillings- og jaktdrømmen enda! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund henta jeg meg da jeg var 13 år. Etter noen år kom hund nr 2. Da hadde jeg gått ett år av min bachelor. Hund nr 3 kom i april rett før de avsluttende eksamenene av bachelorgraden :P

Hund nr 4 og 5 har kommet mens jeg skriver masteroppgave faktisk. 

Min erfaring er at det meste går så lenge man er innstilt på det, og har litt peiling på hva man går til. Ingen av mine hundekjøp har jeg angret på overhode, selv om ikke tidspunktene har vært like optimale på "papiret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2017 at 3:45 PM, Katrine1 skrev:

Tusen takk for mange gode svar. Jeg forstår definitivt mange av poengene dere kommer med! Selv har jeg nå per dags dato valgt å vente til mai neste år, så det blir jo bare 10mnd, for å prøve å spare opp et grunnlag, og se hvordan studiehverdagen min blir der oppe.. Så får jeg bare håpe at det er noen hundeeiere i Bodø-området som har behov for en hundelufter fra høsten av! :D For har definitivt ikke tenkt til å gi opp drømmen om utstillings- og jaktdrømmen enda! 

Det høres fornuftig ut :) Imens kan du bruke tiden på forberedelser!

Ting du kan starte med å tenke på allerede nå er feks å lete etter et sted å bo med hund - det er noe av det vanskeligste synes jeg. Du trenger ikke bo alene, men om du bor med en annen eller flere bør det være folk som liker hunder, og såklart at huseier synes det er ok :) Kollektivliv med hund kan være kjempehyggelig det om man bor med de rette folka.

En annen ting som er lurt, hvis du ikke allerede har bestemt deg, er å finne ut hvilken rase du vil ha, og å begynne letingen etter en god oppdretter. Det er aldri for tidlig å ta kontakt med oppdretter :) Det å ha kontakt i god tid før er bare positivt og gir oppdretter sjansen til å bli kjent med deg. Dette er pesielt viktig på enkelte raser som kan være fåtallige. Andre raser er det enklere med.

Hvis det er omplasseringshund du vil ha blir det litt enklere, da gjelder det å holde utkikk etter det riktige individet når tiden nærmer seg :) 

Ellers er det alltid lurt å lese bøker, og å henge her inne :P for å få mest mulig kunnskap før hundekjøp :)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orca skrev:

Det høres fornuftig ut :) Imens kan du bruke tiden på forberedelser!

Ting du kan starte med å tenke på allerede nå er feks å lete etter et sted å bo med hund - det er noe av det vanskeligste synes jeg. Du trenger ikke bo alene, men om du bor med en annen eller flere bør det være folk som liker hunder, og såklart at huseier synes det er ok :) Kollektivliv med hund kan være kjempehyggelig det om man bor med de rette folka.

En annen ting som er lurt, hvis du ikke allerede har bestemt deg, er å finne ut hvilken rase du vil ha, og å begynne letingen etter en god oppdretter. Det er aldri for tidlig å ta kontakt med oppdretter :) Det å ha kontakt i god tid før er bare positivt og gir oppdretter sjansen til å bli kjent med deg. Dette er pesielt viktig på enkelte raser som kan være fåtallige. Andre raser er det enklere med.

Ellers er det alltid lurt å lese bøker, og å henge her inne :P for å få mest mulig kunnskap før hundekjøp :)

lykke til!

Ja! Flytter nå til høsten og allerede da skal jeg legge ut annonse på finn, for å finne et sted å bo fra neste år av, og kollektiv med hund høres jo fryktelig koselig ut! Rasen er allerede funnet ut av, da jeg har valgt å begynne med engelsk springer spaniel som min første hund! Synes disse er fantastiske, og at det er så mange områder man kan bruke dem på er jo ingen nedtur! Jeg var på tanken på strihåret vorsteh, men det får bli nummer 2 etter jeg er ferdig studert! :) 

 

Bøker og oppdateringer her blir vel det neste ja! :P 

Tusen takk for masse gode tips :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Katrine1 skrev:

Ja! Flytter nå til høsten og allerede da skal jeg legge ut annonse på finn, for å finne et sted å bo fra neste år av, og kollektiv med hund høres jo fryktelig koselig ut! Rasen er allerede funnet ut av, da jeg har valgt å begynne med engelsk springer spaniel som min første hund! Synes disse er fantastiske, og at det er så mange områder man kan bruke dem på er jo ingen nedtur! Jeg var på tanken på strihåret vorsteh, men det får bli nummer 2 etter jeg er ferdig studert! :) 

 

Bøker og oppdateringer her blir vel det neste ja! :P 

Tusen takk for masse gode tips :D  

Kult! Høres ut som du er godt igang med forberedelsene! :)
Springer er nok et godt valg, spaniels er herlige ! :D Jeg har selv en field spaniel :) Veldig alsidige hunder! Jeg har ikke allverdens erfaring enda da min bare er 9 mnd, men fra alt jeg har hørt fra andre er spaniels brukanes til nesten alt :) Skikkelig allroundhunder! cocker-blandingen min er også veldig lærevillig og herlig.

Blir nok bra! Håper du holder kontakten her inne og etterhvert oppdaterer med egen tråd når hunden er i hus :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Katrine1 skrev:

Ja! Flytter nå til høsten og allerede da skal jeg legge ut annonse på finn, for å finne et sted å bo fra neste år av,

Jeg ville nok drøyd det med å legge ut annonse på finn enda. De fleste som leier ut vet ikke om de har ledig leilighet om et år, og ingen holder av en leilighet i et år. Litt avhengig av hvor i landet du skal studere, så er det ikke nødvendigvis så veldig vanskelig å finne et sted å bo som tillater hund. Jeg har hvert fall ikke hatt noen problemer med det overhode. Så ja, jeg ville spart de 500,- det koster å legge ut en annonse til neste år på denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sprettballen skrev:

Jeg ville nok drøyd det med å legge ut annonse på finn enda. De fleste som leier ut vet ikke om de har ledig leilighet om et år, og ingen holder av en leilighet i et år. Litt avhengig av hvor i landet du skal studere, så er det ikke nødvendigvis så veldig vanskelig å finne et sted å bo som tillater hund. Jeg har hvert fall ikke hatt noen problemer med det overhode. Så ja, jeg ville spart de 500,- det koster å legge ut en annonse til neste år på denne tiden.

Jeg vil sterkt anbefale trådstarter å sjekke nøye hvordan leiemarkedet er, FØR du skaffer hund.. Flere steder i landet er leiemarkedet så sprengt, at utleiere kan plukke på øverste hylle og for de fleste utleiere, så hører bl.a hundeiere med til bunnsortimentet. Så vidt jeg vet er bl.a Bodø en plass der det kan være vanskelig å finne noe å leie. Hadde det vært jeg som skulle studert, så hadde jeg skaffet hybel med  skriftlig TILLATELSE fra huseier, FØR jeg kjøpte hund.

Å regne med at du skal finne en brukbar hybel, der du får lov til å ha hund, er ett sjansespill. Hva gjør du hvis du allerede har kjøpt valp og ikke finner noe sted å bo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, QUEST skrev:

Jeg vil sterkt anbefale trådstarter å sjekke nøye hvordan leiemarkedet er, FØR du skaffer hund.. Flere steder i landet er leiemarkedet så sprengt, at utleiere kan plukke på øverste hylle og for de fleste utleiere, så hører bl.a hundeiere med til bunnsortimentet. Så vidt jeg vet er bl.a Bodø en plass der det kan være vanskelig å finne noe å leie. Hadde det vært jeg som skulle studert, så hadde jeg skaffet hybel med  skriftlig TILLATELSE fra huseier, FØR jeg kjøpte hund.

Å regne med at du skal finne en brukbar hybel, der du får lov til å ha hund, er ett sjansespill. Hva gjør du hvis du allerede har kjøpt valp og ikke finner noe sted å bo? 

Det er helt sant. Har inntrykk av at det er veldig vanskelig å finne leilighet generelt i nord, så har man hund på lasset stiller man enda svakere. Her jeg bor er det leietakers marked, så nå når jeg selv fikk meg ny leilighet fikk jeg et tilbud bare 10 min etter at jeg la inn annonsa og i tillegg forhandlet ned leia fra 7500 i mnd. til 6000. MED 2 hunder. 

Og ja, helt klart få det skriftlig at du kan ha hund. Den der standard leiekontrakta har et eget punkt for husdyr hvor man spesifiserer hva og hvor mange. Å ha leilighet med lov til hund før du skaffer hunden er et must om det er i et område det er vanskelig å få tak i sted å bo med hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sprettballen skrev:

Det er helt sant. Har inntrykk av at det er veldig vanskelig å finne leilighet generelt i nord, så har man hund på lasset stiller man enda svakere. Her jeg bor er det leietakers marked, så nå når jeg selv fikk meg ny leilighet fikk jeg et tilbud bare 10 min etter at jeg la inn annonsa og i tillegg forhandlet ned leia fra 7500 i mnd. til 6000. MED 2 hunder. 

Og ja, helt klart få det skriftlig at du kan ha hund. Den der standard leiekontrakta har et eget punkt for husdyr hvor man spesifiserer hva og hvor mange. Å ha leilighet med lov til hund før du skaffer hunden er et must om det er i et område det er vanskelig å få tak i sted å bo med hund. 

Ja, mange gode poeng her. Tenker definitivt i de baner. og siden jeg flytter allerede om 1-2mnd. er mesteparten planlagt. Såvidt jeg kan se, så er markedet vanskelig dir jeg skal flytte, men man må jo bare prøve. Skjønner selvfølgelig at man står svakere med hund, og kan også forstå at mange utleiere sliter med å si ja at man kan ha hund. for veldig mye kommer ann på personen, og ikke minst hunden. Takk igjen for mange gode svar! Definitivt mye å tenke over her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Katrine1 skrev:

Ja, mange gode poeng her. Tenker definitivt i de baner. og siden jeg flytter allerede om 1-2mnd. er mesteparten planlagt. Såvidt jeg kan se, så er markedet vanskelig dir jeg skal flytte, men man må jo bare prøve. Skjønner selvfølgelig at man står svakere med hund, og kan også forstå at mange utleiere sliter med å si ja at man kan ha hund. for veldig mye kommer ann på personen, og ikke minst hunden. Takk igjen for mange gode svar! Definitivt mye å tenke over her! 

Det ordner seg alltids med bolig, men det kan være usikkert hvor lang tid det tar så jeg tror det er bra at du har ordnet deg med rikelig tid. Bare følg planen din med å begynne å lete etter bolig hvor du kan ha hund så snart som mulig. Bodø har i alle fall blitt en fin og trivelig by med masse optimisme og utvikling. Så alt burde ligge til rette for en fin studietid med og uten hund. Som Bodøværing som har bodd midlertidig i Tromsø siden 2000 så er det rart og morsomt å se hvor mye fint som har skjedd og er på gang i Bodø. I Tromsø føler jeg stemningen er en helt annen.

Ellers så synes jeg det er trist at det har blitt slik at utleiere er blitt så egoistiske at folk med hund og katt ofte ikke er ønsket som leietakere. Det er også i beste fall omdiskutert om de har lov til å sette slike krav i kontrakten. Men når det er flere titalls interessenter pr leilighet så blir det gjerne slik i praksis uansett. Det som irriterer meg er at det er priviligerte folk som leier ut. Det er ikke lett å komme seg inn på boligmarkedet og her har du altså noen som ikke bare har råd til å kjøpe seg bolig, men stor nok bolig til å leie ut til noen som ikke er så priviligerte og lar dem i praksis ofte ta brorparten av boutgiftene sine. Jeg kjenner til og med folk som går i pluss etter leieinntekter. Og så skal man klage på ekstra "slitasje" (noe som er bare tull ved et normalt hundehold) og kanskje et bjeff i ny og ne... Jaja, sånn har det blitt. Alvorlig allergi eller frykt er selvsagt unntak.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tillien skrev:

Det ordner seg alltids med bolig, men det kan være usikkert hvor lang tid det tar så jeg tror det er bra at du har ordnet deg med rikelig tid. Bare følg planen din med å begynne å lete etter bolig hvor du kan ha hund så snart som mulig. Bodø har i alle fall blitt en fin og trivelig by med masse optimisme og utvikling. Så alt burde ligge til rette for en fin studietid med og uten hund. Som Bodøværing som har bodd midlertidig i Tromsø siden 2000 så er det rart og morsomt å se hvor mye fint som har skjedd og er på gang i Bodø. I Tromsø føler jeg stemningen er en helt annen.

Ellers så synes jeg det er trist at det har blitt slik at utleiere er blitt så egoistiske at folk med hund og katt ofte ikke er ønsket som leietakere. Det er også i beste fall omdiskutert om de har lov til å sette slike krav i kontrakten. Men når det er flere titalls interessenter pr leilighet så blir det gjerne slik i praksis uansett. Det som irriterer meg er at det er priviligerte folk som leier ut. Det er ikke lett å komme seg inn på boligmarkedet og her har du altså noen som ikke bare har råd til å kjøpe seg bolig, men stor nok bolig til å leie ut til noen som ikke er så priviligerte og lar dem i praksis ofte ta brorparten av boutgiftene sine. Jeg kjenner til og med folk som går i pluss etter leieinntekter. Og så skal man klage på ekstra "slitasje" (noe som er bare tull ved et normalt hundehold) og kanskje et bjeff i ny og ne... Jaja, sånn har det blitt. Alvorlig allergi eller frykt er selvsagt unntak.

Det er dessverre ikke slik *at det ordner seg alltids med bolig*, det er det flere som har erfart, både uten og ikke minst med hund. I verste fall kan trådstarter ende opp med å måtte kvitte seg med hunden eller si fra seg studieplassen, hvis hun ikke finner en bolig der utleier tillater dyrehold. En bolig der hun VET at hun får tillatelse til å ha hund er det aller første hun bør ordne, FØR hun skaffer hund.

 

Ditt syn på utleiere er mildt sagt provoserende..og a meg med en gang si at jeg ikke driver med utleie. Derimot kjenner jeg flere som gjør det. Disse er langt fra *priviligerte* som du så pent kaller det, de leier ut fordi de er helt økonomisk avhengige av det. Tror du folk flest leier ut fordi de syns det er så gøy å ha fremmede folk i huset? Det er nemlig MYE rart som man kan komme ut for som utleier!

Ja, er det ikke forferdelig at noen har råd til å kjøpe seg egen bolig? Og så er de attpåtil så frekke at de vil ha anstendig betalt for å leie ut?? De burde vel helst ikke ta mer i husleie enn det leietagerne hadde lyst til å betale? Misunnelsen lyser lang vei her..:x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det er dessverre ikke slik *at det ordner seg alltids med bolig*, det er det flere som har erfart, både uten og ikke minst med hund. I verste fall kan trådstarter ende opp med å måtte kvitte seg med hunden eller si fra seg studieplassen, hvis hun ikke finner en bolig der utleier tillater dyrehold. En bolig der hun VET at hun får tillatelse til å ha hund er det aller første hun bør ordne, FØR hun skaffer hund.

 

Ditt syn på utleiere er mildt sagt provoserende..og a meg med en gang si at jeg ikke driver med utleie. Derimot kjenner jeg flere som gjør det. Disse er langt fra *priviligerte* som du så pent kaller det, de leier ut fordi de er helt økonomisk avhengige av det. Tror du folk flest leier ut fordi de syns det er så gøy å ha fremmede folk i huset? Det er nemlig MYE rart som man kan komme ut for som utleier!

Ja, er det ikke forferdelig at noen har råd til å kjøpe seg egen bolig? Og så er de attpåtil så frekke at de vil ha anstendig betalt for å leie ut?? De burde vel helst ikke ta mer i husleie enn det leietagerne hadde lyst til å betale? Misunnelsen lyser lang vei her..:x

Jeg vil nå si at det stort sett ordner seg med bolig, men som sagt så kan det ta tid. Nå har trådstarter skaffet seg over et år og med aktiv innsats så burde det da stort sett gå greit.

Ja du ble visst voldsomt provosert ser jeg. Så provosert at du ser deg nødt til å komme med en masse stråmenn (jeg har ikke vært i nærheten av å påstå noe som helst av det du spør om i siste avsnitt) og dra misunnelseskortet atpåtil. Med et slikt utgangspunkt gidder jeg ikke diskutere med deg. Kan ellers bemerke at jeg eier egen bolig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...