Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til ukestur i fjellet med hund?


marjea
 Share

Recommended Posts

Hei!
Planlegger en ukestur i fjellet i august, med den ti år gamle tolleren min. Hun var med på en 4-dagers tur i Rondane i fjor, så jeg vet at hun takler det bra. Det tobeinte turfølget mitt har riktignok Bekhterevs, så vi har noen krav: 
- Må være hytteovernattinger, enten betjente eller selvbetjente hytter (ubetjente er uaktuelt) for å minske oppakkingen. 
- Ikke toppturer. Det kan gjerne være stigning, men vi er primært ute etter å vandre i fjellheimen, ikke jakte topper. 

Vi kommer til å dra med bil, så gjerne en rundtur om mulig - evt. enkelt å komme seg tilbake til utgangspunktet med kollektivtransport. Vi har ingen spesifikke krav til område, men det bør være sør for Trondheim. 
Har sett litt på ruta "Norge på tvers", noen som har gått den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 at 9:43 PM, Kristiin skrev:

Hva med trekanten i Trollheimen? :) Kan fint gjøres om til en ukes tur. 

Trollheimen ser fantastisk ut, takk for tipset! Har du gått trekanten? Omtrent hvor lange dagsetapper var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, marjea skrev:

Trollheimen ser fantastisk ut, takk for tipset! Har du gått trekanten? Omtrent hvor lange dagsetapper var det?

Har akkurat gått den :) Det er litt valgfrihet i rutene du velger mellom hyttene og hvilken hytte du velger og starte på. Vi startet på kleva og gikk 5-6 km innover til jøldalshytta, videre gikk vi gjennom dalen (tror det er finere med ruten i høyden) rundt 20 km inn til trollheimshytta. Ruta vi gikk fra trollheimshytta til gjevilvasshytta husker jeg ikke akkurat nå hva het, men den var rundt 20-23 km det det var mye varierende terreng og mye stigning i starten. Når man kommer til gjevilvass ville jeg nesten anbefalt en dag på den faktastiske hvite sandstranda. Gjevillvasshytta og til jøldalshytta var vell 22-23 km med lett fjellterreng uten nevnverdig stigning. 

Om man har god tid tror jeg nesten jeg ville satt av en dag på hver hytta bare for å se seg rundt og nyte naturen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...