Gå til innhold
Hundesonen.no

Potensielt syke smuglervalper solgt til nordmenn... Igjen :(


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jo, fredag i dag :D  Uansett ble den saken ikke publisert i dag. Den er sikkert ny, bare passa bra for MT :)  Familie her nede henta miniatyrvalp i Danmark som kan ha kommet hvorsomhelstfra. Ingen vaksiner og ble smuglet hjem. MT tok en prat med dem, dett var dett. Hunden lever, har ikke vært i karantene og har fløyet løs siden den kom til Norge. Så det varierer veldig hvor farlig sånt er tydeligvis

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den er max 1 uke gammel?

Anyways, greit. Om du vil se på det fra en relativt egosentrisk og/eller konspiratorisk måte ("Hva slags problemer forårsaker Mattilsynet meg?") så får det være din vinkling, jeg velger å se på det som positivt at det nok en gang fokuseres på problemet med innsmugling av populære hunderaser fra øst-europa. Disse hundene smugles inn i landet på helt grusomme måter, for ikke å snakke om hvordan foreldredyrene antakeligvis har det i en valpefabrikk i et eller annet Øst-Europeisk land :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite konkret, " vi mistenker" "kan ha" . Jeg er enig med deg når det gjelder valpefabrikker og smugling. Bra at sånne blir tatt absolutt . (På den andre siden har jeg også tatt inn valp fra Øst Europa fra seriøs oppdretter, med flere vaksiner og helsepapirer enn norske valper . ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat taktisk av MT og NRK, dette her. Først så ber de kjøpere av disse valpene om å kontakte MT, og litt lenger ned truer de med at kjøpere vil bli fratatt hundene sine, som vil bli sendt tilbake til landet de kom fra. Som jo heeeelt sikkert er et paradis for små valper. Kjempeglupt, nå kommer garantert kjøperne av disse valpene til å ringe både MT, NRK og alle andre medier, slik at de kan bli kvitt sin nykjøpte valp så fort som fy :rolleyes:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...