Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du hatt på bilskiltet?


SFX
 Share

Recommended Posts

Sett at noen tilbød seg å spandere nytt, personlig bilskilt på deg, eller at du hadde 10.000 å fleske vekk uten å blunke - hva hadde du ønsket at sto på skiltet?

Nå er det mulig å bestille personlig bilskilt også i Norge, men med en maksgrense på syv tegn, miks av tall og bokstaver som du vil. Hva ville du søkt om?

Jeg har et kennelnavn på syv tegn, så forutsatt at jeg fikk bruke samme skilt på alle biler framover (for den bilen jeg har nå synger på nestsiste verset), så ville jeg med høy grad av sikkerhet ha søkt om det. Mitt oppdrett og mitt hundeliv er så stor del av min identitet, at det ville vært passende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er så kult. Tipper det blir mange morsomme bilskilt å se etterhvert :)

Jeg ville valgt noe som har med biologi å gjøre. Biologi er min greie, elsker biologi, er biolog og da må det være noe innen det. Tenkte på Darwin her om dagen, at det ville vært kult. Eller kanskje det latinske navnet på en eller annen hval. Kanskje Orcinus for spekkhogger. Eller noe annet fancy begrep tatt fra biologiens verden :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SFX skrev:

Sett at noen tilbød seg å spandere nytt, personlig bilskilt på deg, eller at du hadde 10.000 å fleske vekk uten å blunke - hva hadde du ønsket at sto på skiltet?

Nå er det mulig å bestille personlig bilskilt også i Norge, men med en maksgrense på syv tegn, miks av tall og bokstaver som du vil. Hva ville du søkt om?

Jeg har et kennelnavn på syv tegn, så forutsatt at jeg fikk bruke samme skilt på alle biler framover (for den bilen jeg har nå synger på nestsiste verset), så ville jeg med høy grad av sikkerhet ha søkt om det. Mitt oppdrett og mitt hundeliv er så stor del av min identitet, at det ville vært passende. 

Det er ditt skilt, du får ikke selge det med bilen. Det går videre til neste bil du har om jeg har forstått rett :-) Alt står her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Det er ditt skilt, du får ikke selge det med bilen. Det går videre til neste bil du har om jeg har forstått rett :-) Alt står her

Takk! Jeg har ikke giddet å sette meg inn i regelverket utover det jeg har hørt på P4, for jeg har ikke så mange lapper å blåse av på tull :P Jeg regnet med at skiltet måtte være personlig, og følge deg - ikke bilen, men ville ikke si noe skråsikkert og risikere arrest :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Ariel var ledig da jeg sjekka, men til 9000,- blir det ellers takk altså :P 

Hahaha, nei, en må jo late som om en har eller får slike penger, eller være veldig interessert i bil :P 

37 minutter siden, Christine skrev:

Ville hatt "fuckoff" :aww: 

Var det ubegrenset antall tegn, ville jeg nok hatt "du har også blinklys, og du kan bruke det før du svinger. Dust."

Det var forresten et forslag på P4 om å innføre blinklys styrt av GPS, slik at det begynte å blinke i god tid før du skulle svinge, og at det ble blinket riktig. Selv om en tar høyde for utdaterte GPS-kart og de tilfellene en må svinge utenom veianvisning (for eksempel forbi en syklist), så vil jeg tro det likevel forbedrer blinklysbruken med minst 63 prosent. Røft regnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var ubegrensa med tegn, ville jeg hatt på bakskiltet: "Hvis jeg ville hatt deg i rompa, ville jeg dratt ned buksa" :aww: 

fan2ne, kanskje? Men jeg er egentlig enig med @yurij, det er greit med et som ikke huskes så godt, sånn i tilfelle man raner en bank eller noe :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en podcast jeg hørte. Faren til en av programlederene var tannlege. Da han ble 16, fikk lappen og lånte familiebilen for å sjekke jenter, måtte han farte rundt i en stor, hvit van med regskiltet "opnwide" :lol: Such awkward

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, yurij skrev:

Det der hersens personlige bilskiltet drasser en jo med seg fra bil til bil også ... Så når du møter hillbilly som du viste finger til i rundkjøring fem år og to biler tidligere på en øde landevei... 

Om du skal oppføre deg ufint i trafikken, får du kjøpe nytt skilt ved behov: "WASNTME" :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tillien skrev:

Enkelte dager, når jeg ligger i 40 i 80-sona på vei til byen bak en fransk eller tysk bobil så kunne jeg tenkt med å hatt noe som gir en grei beskjed til dem om de ser i speilet sitt: 3lOH22A

De ser ikke i speilet :/   Jeg kunne hatt : BLINKLYS !!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det er utarbeida ei liste over ting som ikke godtas...

Det skulle bare mangle - når det er begrensninger på kennelnavn (som er en relativt liten og lukket sfære i det store og det hele verdensbildet), vil jeg forvente at det er en viss sensur på bilskilt som skal ut i det offentlige rommet også. Jeg vil tro for eksempel kongehuset har en beskyttelse, i tillegg til støtende ord. At HaraldV er forbeholdt en eneste person, og at ikke hvem som helst får AriBehn heller, kanskje, selv om han ikke er en del av kongehuset lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...