Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som slikker seg intenst under potene!


Recommended Posts

Hunden min på 1 år har i det siste begynt å slikke seg intenst under potene (altså, på innsiden). Noen ganger biter hun litt på de også. Det begynte gradvis for noen uker siden, men har økt masse den siste tiden. Nå slikker hun på de hvert ledige sekund og i går holdt hun meg våken halve natten med all slikkingen. Potene ser forøvrig helt fine ut. Får vondt av henne og lurer på om noen har erfaringer med dette? :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Samme problem her. Vi tok en svindyr allergitest for å finne ut av problemet, da veterinæren anbefalte det. Når testen kom tilbake sa veterinæren: nå skjønner jeg ingenting, han er jo ikke allergisk mot noe?! 

Ble da anbefalt å ta en dypere test som kostet fleeeeere tusen... og den første var veldig dyr. Så nei takk!

 

Vi følger nøye med på han og har startet kampen mellom oss og potene. Stopper han så fort han slikker og i dag bruker vi en feit krem mot eksem. Fungerer bra. Men jeg tror det er lurt å stoppe hunden når dette skjer, det kan fort bli en vanesak. Det er også en ond sirkel, våte poter er en drøm for sopp. Potene blir vonde å gå på og slikkinga fortsetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...