Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundekjøtt selges som kylling


Pringlen
 Share

Recommended Posts

På Bali trur de på reinkarnering, og det er MANGE gatehunder der fordi folk ikke er opptatt av dyrevelferd når de 1) har nok med seg sjøl og 2) trur folk gjenfødes som hunder fordi de fortjener det. At hunder blir brukt til mat er mye bedre enn å leve et liv med skabb og slag. Det er også helt forståelig at folk spiser hund når ressursene er få, men det er ikke forståelig at det tidvis later til å gå sport i å behandle dyra grusomst mulig før de tas livet av. 

At hundekjøtt selges som kylling til intetanende eller naive turister er jo leit all den tid folk i vesten helst vil spise helt andre dyr, men det er ikke noe verre å bli lurt til å spise hundekjøtt enn å bli lurt til å spise bavian, ku, hest eller lam. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hundene blitt behandlet og avlivet på en ok måte så hadde det vært helt greit for meg. Men jeg er ikke sikker på om kyllingen i slike land får så mye bedre behandling. Jeg er dog ikke for å lure folk til å spise noe annet enn det de tror de spiser. Det er ufint.  Og selvsagt behandlingen av dyret da, det er jo det verste, uansett dyreslag. 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The animals are brutally caught and then butchered not far from the beaches visited by more than 1 million Australians every year. Some of the animals are poisoned, posing a risk to human health, according to a leading toxicologist.

Whilst eating dog meat is not illegal in Bali, killing animals cruelly or eating meat contaminated with poison is against the law, Animals Australia's campaign director Lyn White said.

"The dog-meat trade breaches animal cruelty laws and food safety laws. That is a statement of fact," she said.

--------

 

http://www.abc.net.au/news/2017-06-19/bali-dog-meat-trade-investigator-reveals-brutality-of-hunters/8626172

Her kommer mer fram, sammen med svært grafiske bilder og video.


"Poisoned baits were laid on a dirt path amid the labyrinth of Denpasar's back streets. Before long a lean and timid black dog appeared and ate one. The bait acted to 'stun' the dog and a gang member quickly grabbed him by the front leg while another leapt in to shove more poison down his throat. He began foaming at the mouth and collapsed as he tried to escape.

"While the effects of the poison were rapid, the dog's death was slow and it was obvious he was wracked with pain. Eventually, his laboured breathing stopped and he was dead. The gang quickly took to him with a blow torch to burn off his fur.

"Even as the dog's legs were cut off his body, a gang member announced that another dog had taken a bait. As I repositioned myself to capture this on film, I was gutted to see it was a small white puppy who was eating the poisoned treat. It took many agonising minutes for the puppy to die, and for the first time in my career, I turned off the camera. I sat stroking him as he died and found myself apologising for the cruelty of my fellow man."

Det er ikke bare villhunder som blir fanget, tydeligvis:
"The first target was a dog a fellow intended to sell 'before [his] sister woke up'. He said his young sister's dog cried at night and kept him awake. The hunters crept up to the house, but the dog detected them. He barked and ran away. I rounded the corner to see a sleepy young girl holding the dog by the ears. She reluctantly allowed the dog hunters to noose her pet, drag him away from her and tie his legs together and his mouth shut."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wilhelmina said:

Har ikke ord :no: Fatter ikke at det går an å være så ******. Fortjener ikke å kalles menneske de som holder på sånn.

Tja, som det står i artikkelen så er en av slakterene en fyr som er så fattig at han ikke har råd til å ikke gjøre det. Igjen og igjen viser det seg jo at når utviklingsland forsøker å nå igjen vesten, så går det utover både dyr og miljø. Igjen kommer jeg inn med min svært deterministiske holdning til jorda: vi kommer aldri til å klare å snu om eller redde jorda. Det går rakt åt *******, dessverre. Vi klarer jo ikke engang å leve med et par ulv i skogen i Norge, skal vi forvente at superfattige folk på Bali skal la være å torturere dyr for å tjene noen slanter på oss vestlige bortskjemte folk som kommer rækende på ei fjøl med rævva full av cash? :hmm: Sånn i samme slengen kan jeg jo minne på om andre deler av Indonesia hvor asiatiske selskaper har kjøpt opp - og maltraktert - hele regnskogen på Borneo. Og hvor fattige, underbetalte, skogsarbeidere tjener ekstra penger på å fange inn orangutanger, barbere de og selge de som sexslaver på "ape-bordell"? Det er gjennomkorrupt og skruppeløst, det er lidelser beyond hva man kan innbille seg - men når alt kommer til alt er det kapitalismen som styrer alt og så lenge det er penger å tjene på elendighet så kommer det til å fortsette til å skje. Om vi gjør det ulovlig kommer det til å fortsette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 at 9:32 PM, Kangerlussuaq skrev:

Tja, som det står i artikkelen så er en av slakterene en fyr som er så fattig at han ikke har råd til å ikke gjøre det. Igjen og igjen viser det seg jo at når utviklingsland forsøker å nå igjen vesten, så går det utover både dyr og miljø. Igjen kommer jeg inn med min svært deterministiske holdning til jorda: vi kommer aldri til å klare å snu om eller redde jorda. Det går rakt åt *******, dessverre. Vi klarer jo ikke engang å leve med et par ulv i skogen i Norge, skal vi forvente at superfattige folk på Bali skal la være å torturere dyr for å tjene noen slanter på oss vestlige bortskjemte folk som kommer rækende på ei fjøl med rævva full av cash? :hmm: Sånn i samme slengen kan jeg jo minne på om andre deler av Indonesia hvor asiatiske selskaper har kjøpt opp - og maltraktert - hele regnskogen på Borneo. Og hvor fattige, underbetalte, skogsarbeidere tjener ekstra penger på å fange inn orangutanger, barbere de og selge de som sexslaver på "ape-bordell"? Det er gjennomkorrupt og skruppeløst, det er lidelser beyond hva man kan innbille seg - men når alt kommer til alt er det kapitalismen som styrer alt og så lenge det er penger å tjene på elendighet så kommer det til å fortsette til å skje. Om vi gjør det ulovlig kommer det til å fortsette...

Dette overrasker meg ikke engang. Jeg synes det er fælt, men jeg forstår disse menneskene bedre pga deres desperasjon. Vi derimot er fæle. Vi har muligheten til å velge, men de fleste av oss gidder ikke og jeg er **** ikke noe bedre. Jeg er kanskje bare så dritt lei mennesker og meg selv, men vi gjør så lite godt for verden. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2017 at 3:32 AM, Kangerlussuaq said:

Vi klarer jo ikke engang å leve med et par ulv i skogen i Norge, skal vi forvente at superfattige folk på Bali skal la være å torturere dyr for å tjene noen slanter på oss vestlige bortskjemte folk som kommer rækende på ei fjøl med rævva full av cash?

Meget godt poeng. Tviler på at noen i denne tråden (meg selv inkludert) har vært så fattige at de blir nødt til å tvinge seg selv til å finne på hasardiøse påfunn for å i det hele tatt overleve. Èn ting er å sitte i Norge og moralisere over disse menneskene, men en helt annen ting er å forstå den hverdagen de lever i.

Det sagt, jeg er glad jeg ikke skal på ferie til Bali. Noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...