Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilskudd for tørr hud?


Luma
 Share

Recommended Posts

Nano har noe tørr hud, og jeg er litt blank på hva jeg skal gjøre. Han går på v&h(Har gått på kun puppy lenge, de siste par ukene har han også fått 25 og 33), ikke aktuelt å bytte for siden han nekter å spise tørrfor.

Kan ikke bruke fiskeolje siden jeg er allergisk, brukte kapsler til de to jeg hadde før, men han her tygger dem så det eksploderer fiskeolje overalt så da utgår det og.

Har prøvd rapsolje, men da nektet han å spise maten sin.

Forslag til alternativer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han tålte kapsler så tåler han oljen også. Ellers kan du prøve med mer fett i fòret. Mener vom og hundemat leverer fettblokker også? Evt får man kanskje tak i det på matbutikken.

Hvis hunden er i en røyteperiode er det helt naturlig at hud og pels flasser litt og blir tørr. Det går over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, borderen said:

Hvis han tålte kapsler så tåler han oljen også. Ellers kan du prøve med mer fett i fòret. Mener vom og hundemat leverer fettblokker også? Evt får man kanskje tak i det på matbutikken.

Hvis hunden er i en røyteperiode er det helt naturlig at hud og pels flasser litt og blir tørr. Det går over av seg selv.

Det er eier som er allergisk, ikke hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, borderen skrev:

Hvis han tålte kapsler så tåler han oljen også. Ellers kan du prøve med mer fett i fòret. Mener vom og hundemat leverer fettblokker også? Evt får man kanskje tak i det på matbutikken.

Hvis hunden er i en røyteperiode er det helt naturlig at hud og pels flasser litt og blir tørr. Det går over av seg selv.

Det er jeg som er allergisk ja, ikke hunden, men han lar det gå sport i å tørke av ansiktet utover hele huset etter å ha fått fiskeolje, og det tåler ikke min fiskeallergi dessverre.

Han er ikke i en røyteperiode, 8mnd sheltiehannhund, så her gror vi pels til den store gullmedalje:ahappy: 

Skal se om jeg får fatt på fett, det hadde jeg ikke tenkt på overhodet, takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luma skrev:

Hvor får man tak i det? Og er det noen spesiell type man bør bruke?

Jeg kjøper på Helsekost. Får tak i på diverse nettbutikker også. Den bør være kaldpresset og uraffinert. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 at 11:16 AM, mokken skrev:

Hadde gitt et rått egg 2-3 ganger pr uke til å begynne med, stappfullt av gode næringsstoffer :)  

Hele egget eller bare plommen. 

@CJA Har du en link? 

@Enlilvean Du får kjøpt hvetekimolje på apoteket også, men ikke i store kvanta da :)

Nix sliter nemlig med det samme og er nysgjerrig på hva som kan hjelpe henne. Hun fikk dette først nå i år og det etter at jeg puttet på henne ett flåtthalsbånd. Halsbåndet er av, men den tørre huden og kløen er der fremdeles. Så var på vei inn for å spørre om det samme som TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Margrete skrev:

Hele egget eller bare plommen. 

@CJA Har du en link? 
 

Her kan du lese om oljen: https://www.nutrolin.se/shoppen/nutrolin-skincoat/

Hvis du ønsker å bestille, send mail til info@nutrolin.se. Jeg valgte å kjøp en 1liters flaske, med frakt og toll kom det seg på 700,-

Den fås også i 275ml flaske :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...