Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten hevelse etter flått >1 uke etter fjerning


Recommended Posts

Hei! 

Jeg lurer på om noen har sett dette før eller vet hva det kan være. For litt over en uke siden fjernet jeg en flått fra rett under det ene øyet til hunden min. Jeg sjekket flåtten etterpå og føler meg ganske sikker på at jeg fikk med alt av bein og hode, I ettertid har han fått en hårløs kul der flåtten satt og jeg aner ikke hva det kan være. Det ser i grunnen mest ut som en talgklump, men syns det er litt pussig at det skulle komme akkurat der akkurat nå uten å ha sammenheng med flåtten.. Han har altså hatt den sammenhengende siden flåtten ble fjernet.

Området er ikke rødt, virker ikke betent eller som at det klør, gjør vondt eller plager ham på noen måte og almenntilstanden er helt som normalt - hvis ikke hadde jeg ringt veterinær med en gang. Det gjør jeg kanskje fortsatt, men hadde vært interesant å høre deres erfaringer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd slike klumper og hårløse flekker, og andre ganger ikke noe. Anser begge deler som normalt :) 
Hadde en hund som fikk boreliose en gang, og det var IKKE vanskelig å se forskjell. Da var det rødt, og veldig hovent over et mye større område. Sykdommen var ikke medvirkende til at jeg ikke har ham lenger, han levde mange år etterpå, men ble dessverre til slutt gammel (hunder skulle levd mye lenger!) . 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...