Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til whippetgutt


Hundelskeren
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med valp! :ahappy: Er det viktig for deg at navnet betyr noe spesielt? Mange velger jo navn som har tilknytning til litteratur/film/serier, mytologi eller andre interesser. Eller bare et fint ord på et annet språk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko er et vanlig hannhundnavn til store, barske raser, og et enda vanligere navn på shiba-jenter. På japansk er nemlig Aiko et jentenavn, og betyr kjærlighetsbarn. Ko-ending betyr at det er jente. :) Så hvis du vil ha et unikt navn, så ville jeg styrt unna Aiko, altså. :P 

Jeg synes det er et fint utgangspunkt med hva hunden heter på stamtavla, eller kanskje å oppkalle etter foreldre? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Hundelskeren said:

Tusentakk :) Jeg tenker egentlig jeg bare vil ha et navn som faller i smak, har tenkt litt på navn som Aiko og Siko

Men da er det jo bare du som kan avgjøre hva som kaller i smak. Siko er kult, husker jeg hadde det på lista over hundenavn. Har du ikke en hobby eller en interesse som kan gi deg noen hint? Når jeg lette etter navn så satt jeg meg ned med atlas over himmel-legemer og lette etter et interessevekkende navn. Etter å ha kassert alle månene jeg tror menneskeheten kjenner til, slo jeg meg til slutt til ro med navnet på en satelitt som jeg synes er sykt kul. Lunar Orbiter 4. Til daglig, Luna. Så selv et supervanlig navn kan ha en spesiell mening, og det er jo bare du som kan avgjøre det! :D Så hvis du også har litt sånne nerdy interesser; sett deg på wikipedia! Kanskje liker du biologi? Blomsternavn? Latinske navn? Liker du innsjøer? Liker du fjell? Liker du bøker? Liker du teknologi, kanskje et kjemisk element. Eller en forsker. Eller et band, eller en musikktittel... Et cetera :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Kangerlussuaq said:

Men da er det jo bare du som kan avgjøre hva som kaller i smak. Siko er kult, husker jeg hadde det på lista over hundenavn. Har du ikke en hobby eller en interesse som kan gi deg noen hint? Når jeg lette etter navn så satt jeg meg ned med atlas over himmel-legemer og lette etter et interessevekkende navn. Etter å ha kassert alle månene jeg tror menneskeheten kjenner til, slo jeg meg til slutt til ro med navnet på en satelitt som jeg synes er sykt kul. Lunar Orbiter 4. Til daglig, Luna. Så selv et supervanlig navn kan ha en spesiell mening, og det er jo bare du som kan avgjøre det! :D Så hvis du også har litt sånne nerdy interesser; sett deg på wikipedia! Kanskje liker du biologi? Blomsternavn? Latinske navn? Liker du innsjøer? Liker du fjell? Liker du bøker? Liker du teknologi, kanskje et kjemisk element. Eller en forsker. Eller et band, eller en musikktittel... Et cetera :) 

Tusentakk for tips! Skal absolutt sette meg ned å søke på Wikipedia ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...