Gå til innhold
Hundesonen.no

Twist


MarieR
 Share

Recommended Posts

Twist er en Groenendael som ble født 06.05.2016. Han skulle egentlig selges som potensiell avlshund, men fordi han viste seg å være krypt ble ikke det noe av, og jeg overtok han da han var 6 mnd. Han har nå vært her i ganske nøyaktig et halvår, og jeg angrer absolutt ikke på at han ble med hjem, selv om jeg egentlig hverken skulle ha belger eller hannhund :lol: Det er noe med væremåten hans som minner meg så veldig om den første tolleren min, og jeg klarte ikke å dra fra han etter å ha møtt han hos oppdretter. Twist er en energisk, trivelig og ukomplisert gutt som vil være venner med alle, og han må være selve definisjonen på happy-go-lucky. Han er en vimsete klovn, men det er nettopp det jeg liker med han. :) 

Planen med Twist er å trene LP og spor, men jeg har ikke helt funnet motivasjon til å starte LP treningen enda (skummelt med ny hund og blanke ark, tydeligvis), så foreløbig jobber vi mest med spor. Kanskje like greit, for Twist er litt opptatt av å være unghund, og konsentrasjon er det ikke alltid han har på lager :P Når det er sagt et det hovedsaklig meg det står på, for han er både lærevillig og glad i å trene. Han har i alle fall tatt sporing svært naturlig, og sporer veldig selvstendig og konsentrert. Det er nesten fascinerende å se hvor samlet han er i sporingen sin, for ellers finnes han jo ikke samlet :P 

Tråden vil oppdateres med bilder og oppdateringer fra hverdagen med Twist :) 

5945727a08883_2017-06-0514_31.51_zpshmvnrvct.jpg.3ebda1cec292f1221968d187ffd287bb.jpg

594572a35e7b3_2017-06-0618_52.23_zpsdvu8zyje.jpg.29db7f9c9fcdcd958e0074422d91f08b.jpg

(Han har ikke grønnlig pels altså, mobil-redigerte bilder som brått ble litt annerledes på pc :lol: )

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Twist er nå 2.5 år og en hund jeg blir mer og mer fan av. :) Makan til snill og trivelig hund skal man vel lete lenge etter. Jeg er riktignok overbevist om at han er autist, men det er mulig det der derfor vi går så godt sammen :lol: Vi trener ikke så himla mye, men koser oss masse på turer i skog og mark. Det blir litt sportrening nå og da, og han utvikler seg stadig i riktig retning der også. Håpet er å starte blodsporprøve i løpet av året, men vi får se. Da jeg for noen år siden hadde hund jeg trente aktivt med i flere hundesporter var jeg overbevist om at jeg aldri kom til å ha "bare" tur- og selskapshund igjen, men akkurat nå er det helt klart den delen av hundeholdet som gir meg mest, selv om jeg innimellom savner å trene mer aktivt :) 

Bildet kan inneholde: utendørs

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...