Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med hundelufter "Vennensin hundelufting" og andre hundeluftingsapper?


Frida E
 Share

Recommended Posts

Hei alle hundevenner,

Jeg har nylig flyttet til Oslo og trenger en pålitelig hundepasser som kan lufte hunden noen dager i uken.
Jeg kvier mellom private hundeluftingsselskaper og ymse hundeluftingsapper Typ: Air´BNB for hunder. Den klare forskjellen mellom disse to er at hundeluftingsappene som dogbuddy, pawshake etc. er at de har forsikring inkludert, mens private hundeluftingsaktører ikke har forsikring inkludert.


I mellom googlesøkene fant jeg et hundeluftingsselskap som kaller seg Vennensin hundelufting og dyrepass, de har inkludert forsikring og i tillegg reklamerer de med gratis hundefotografering?! Jeg sjekket hjemmesiden og bildene og likte det jeg så. 

Så til spørsmålet.

Har noen benyttet seg av forsikringen hos dogbuddy, pawshake etc?

Kjenner noen til Vennensin hundelufting?

 

Under følger link til de ulike selskapene jeg nevner over:

Pawshake: https://www.pawshake.no/

Dogbuddy: https://no.dogbuddy.com

Vennensin hundelufting: https://www.vennensin.no

Tusen takk for hjelpen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogbuddy driver med ganske aggressiv markedsføring i alle fall: Aiko og jeg var ute og lekte i parken, og idet hun nekta å komme ut av vannet, kom det heldigvis ei ung jente som Aiko ville hilse på. Det viste seg at hun jobba for Dogbuddy, og var ute og oppsøkte hundeeiere for å fortelle om det. Hun var forsåvidt enig i at det antakelig vil slå bedre an i andre storbyer enn Oslo, iogm at de aller fleste liker å gå tur med egen hund. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Grünerløkka, men ser helst at det eksisterer et forsikringselement i en avtale som inngås. Dette til sikkerhet for alle parter dersom uhell eller uenigheter skulle inntreffe. Takker for all tips men privat hundepass er uaktuelt for meg. Har tatt kontakt med Vennensin hundelufting og de var raske med å svare, vurderer å opprette en konto i dogbuddy for å sjekke ut aktuelle kandidater.

Dersom noen har erfaring med Vennensin hundelufting eller benyttet seg av forsikringselementet hos dogbuddy, pawshake etc. er jeg veldig interessert i å vite hvordan det fungerer. 


PS. Jeg har lest gjennom betingelsene til de ulike selskapene men jeg vektlegger mer tilbakemeldingene fra brukere.

Ha en strålende sommerkveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forsikringsavtale tenker du på? Hva skal den dekke? Regner med at hunden din er forsikret?

Hvis det er profesjonell hundelufting du ser etter så er det svært få i Oslo jeg ville stolt på. @Mariepå forumet her er en av de jeg kan tørre å anbefale. Ellers går jeg nok i Oslomarka og har nok hundefolk rundt til at det er ingen jeg har møtt enda som jeg ville brukt selv. Enten pga dårlig sikkerhet i bil, lite kompetanse, mange hunder per hundelufter, manglende respekt for båndtvang og andre folk og dyr i skogen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, simira said:

Hva slags forsikringsavtale tenker du på? Hva skal den dekke? Regner med at hunden din er forsikret?

 

Hunden min er forsikret :) du kan lese om forsikring og ansvar til de ulike selskapene her:

https://no.dogbuddy.com/insurance

https://www.pawshake.no/insurance

https://www.vennensin.no/hundelufting-i-oslo

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Kaja said:

Anbefaler wholetthesogsout.no:)

Hvorfor? De har dårlig sikring i bil, og 5-6 hunder om gangen som surrer rundt i hver sin langline når de ikke går løse. Sist jeg møtte på en derfra hadde han musikk på øret så det var null respons da jeg prøvde å få ham til å ta kontroll over hundene der vi kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du undersøkt Doogy?
 

For halvannet år siden søkte jeg om å bli hundepasser/lufter der, og ble godkjent. For å bli hundelufter måtte jeg på et gratis dagskurs de arrangerte. Husker ikke helt hvem som hadde kurset, men de virket veldig flinke. De listet opp en del punkter jeg synes er viktige og som gjør at jeg har troen på disse:


- Maks 3 hunder luftes om gangen.
- ALDRI slippe hunden løs i hundeparker.
- Hvis hunden skal være løs må den ha god innkalling og man må ha eiers skriftlige tillatelse til dette

- aldri la hunden hilse på andre hunder i bånd

- Passer man liten hund og løs stor hund kommer løpende plukker man den lille opp uansett, da man aldri vet hvordan den løse er

- Dersom man ikke har sjansen til å komme seg unna løs hund, la dem hilse med slakt bånd

Jeg tok også kurset for å bli hundepasser, hvor jeg da ble godkjent til å passe hunder hjemme hos meg selv. Dette kurset måtte jeg betale 399 for og var også et dagskurs med de samme instruktørene. Noen punkter jeg likte her var:

- man møter eieren ute så hunden ikke blir stresset av å bli forlatt om eieren går fra den hos hundepasser (man kan avtale på forhånd om hundeeier lnsker se hvordan hundepasser har det hjemme

- diskuterte flere ting som var viktig å tenke på dersom man selv hadde hund hjemme

- Man behandler hunden slik eier ønsker, dvs ikke la den få lov til ting den ikke får lov til hjemme(feks være i sofaen , sengen, tigge osv)

 

Husker ikke alt men jeg fikk inntrykk av at de var seriøse. Kunne kanskje hatt noe mer kursing, men gikk gjennom de viktigste tingene hvertfall. Gikk også en del gjennom hundens språk og dempende signaler.

Jeg endte dessverre aldri opp med å ta noen oppdrag. tror det henger litt sammen med at de var helt nye ifjor og kanskje fikk en litt treg start. Man burde også reklamere litt mer om man vil være hundepasser, man kunne få egne visittkort og sånn.

 

Jeg ville hvertfall hørt med dem! Da er du hvertfall sikker på at de har gjennomgått hvorfor man ikke skal gå i hundeparker med andres hunder og at man maks har lov til å ha 3 hunder med per tur. De hadde også forsikring om jeg ikke husker feil.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...