Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemiljø i Meråker/Stjørdal


Tins
 Share

Recommended Posts

Svært lite organisert trening i den delen av fylket så vidt jeg vet, ingen lokale hundeklubbet etc. Nærmeste blir vel kanskje selbu trekk-og brukshundklubb, der er det mye aktivitet, både kurs og annet. Også er det mye i trondheim selvsagt, men mesteparten foregår på sørsiden av byen, hvilket gjør det langt å dra fra meråker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, MarieR skrev:

Svært lite organisert trening i den delen av fylket så vidt jeg vet, ingen lokale hundeklubbet etc. Nærmeste blir vel kanskje selbu trekk-og brukshundklubb, der er det mye aktivitet, både kurs og annet. Også er det mye i trondheim selvsagt, men mesteparten foregår på sørsiden av byen, hvilket gjør det langt å dra fra meråker. 

Så kjedelig! Eneste jeg fant var "Hund i Meråker" på Facebook- der var det en og annen som var interessert i litt forskjellig sosialisering og litt uoffisiell kursing, men that's that. Fant hjemmesiden til Selbuklubben nå, virka jo som en veldig ålreit klubb, så takk for tips! :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Selbu, Levanger og Trondheim har nok mer aktivt miljø enn det er på Stjørdal, desverre. Noen hundeskoler har kues på Stjørdal innimellom, men tror aldri jeg har hørt om noe aktivt miljø der. 

Men det går an å legge ut spørsmål på "hund i Trøndelag" på Facebook. Kanskje du finner treningskamerater i nærheten? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lijenta skrev:

Lista jeg fant på nkk sin side http://web2.nkk.no/no/tjenester/medlemstjenester/finn_rase-_+lokalklubb/    Ellers så et jeg om på mindre steder at det er uorganiserte klubber så mange møtes og trener hund i enkle kår. SÅ ville spurt på en lokal kjøp salg side også

Fant noe på Hegra og litt rundtom, men det var raseklubber. Hvis du vet om noe i nærområdet, kanskje du kan sende meg en PM? :innocent: Det skal jeg, takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Selbu, Levanger og Trondheim har nok mer aktivt miljø enn det er på Stjørdal, desverre. Noen hundeskoler har kues på Stjørdal innimellom, men tror aldri jeg har hørt om noe aktivt miljø der. 

Men det går an å legge ut spørsmål på "hund i Trøndelag" på Facebook. Kanskje du finner treningskamerater i nærheten? :) 

Levanger går an å sjekke ut ja! Jepp, skal gjøre det, håper på litt respons. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
26 minutter siden, Tinz skrev:

Levanger går an å sjekke ut ja! Jepp, skal gjøre det, håper på litt respons. :) 

Har via den gruppen sett at det er flere som bor i Stjørdal. Når jeg tenker meg om skal det fins en hundepark for den som liker det, vet det skal fins en facebookside for den en plass. Mener det arrangeres kurs og treninger i smeller på Stjørdal, mer info om det kan sikkert @enna komme med :) 

Det er jo ikke så himla langt til Trondheim heller, men det som er så synd er at det som fins av organisert trening her i byen er på sørsiden av Trondheim :P 

På Stjørdal er det også en fin og stor dyrebutikk (elite zoo), samt flinke veterinærer. Jeg kjører 30 min fra Trondheim for å dra til veterinær på Stjørdal (for litt større ting enn vaksine) tross at jeg har flere mye nærmere. 

Ellers - lykke til med flytting og velkommen til Trøndelag :) (hvis du ikke allerede bor her da, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Christine skrev:

Har via den gruppen sett at det er flere som bor i Stjørdal. Når jeg tenker meg om skal det fins en hundepark for den som liker det, vet det skal fins en facebookside for den en plass. Mener det arrangeres kurs og treninger i smeller på Stjørdal, mer info om det kan sikkert @enna komme med :) 

Det er jo ikke så himla langt til Trondheim heller, men det som er så synd er at det som fins av organisert trening her i byen er på sørsiden av Trondheim :P 

På Stjørdal er det også en fin og stor dyrebutikk (elite zoo), samt flinke veterinærer. Jeg kjører 30 min fra Trondheim for å dra til veterinær på Stjørdal (for litt større ting enn vaksine) tross at jeg har flere mye nærmere. 

Ellers - lykke til med flytting og velkommen til Trøndelag :) (hvis du ikke allerede bor her da, hehe)

Hundepark? Det har gått meg hus forbi, men skal se om jeg finner den :D Ja, det hadde vært supert. Men siden det først er kurs for smeller, er det kanskje litt rart at det ikke finnes noe annet enn det? Eller? 

Ikke vært å sett der, men det skal jeg nå! Tusen takk for masse fine råd! 

Jo, takk for det :ahappy: Er trønder, kommer bare litt lengre nord ifra, så er heldigvis ikke lange veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en drl torsdager har vi smellertrening i Stjørdal. Og Stig Berg holder kurs der. Legg deg til fb-gruppen "Spesialsøk trøndelag" og "smeller stjørdal", der annonseres det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...