Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger synspunkter ang hund som gjør fra seg inne.


Amistad
 Share

Recommended Posts

Hei til dere. 

 

Dette er mitt første innlegg her på forumet. Jeg starter rett på. 

VI har en Jrt gutt på 6 mnd. Han ble stueren rundt 3 mnd. Går til døren når han må tisse, men henter oss om han må bæsje. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor han har gjort dette til en todelt greie :) Vi har også en eldre labrador, og disse to er virkelig bestiser. De leker, sloss, koser, og sover sammen. Men plutselig begynner han å tisse inne uten å si fra. Noen ganger sier han fra og vi går ut, andre ganger tisser han en dam i det stille. Så har det eskalert til at han noen ganger bæsjer inne uten å si fra, mens andre ganger gir han beskjed og vi går ut. 

Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor dette skjer. Vi bor på landet, og hundene får være fritt ute så mye de ønsker i løpet av et døgn. Vi er også mye ute sammen med dem. Om det er turer, eller arbeid i fjøs, hage, på kaia etc. Hundene våre er aldri alene hjemme. Skulle det skje, så er det kun snakk om en liten time. Videre har han nå også klart å tisse i sin egen seng, i vår sofa, og i en stol. Da gikk vi over grensen fra ekkelt til skikkelig motbydelig.

1. vi har sjekket han hos veterinær. alt ok. 

2. han virker hverken under eller over stimulert.

3. han virker frisk, trygg, lykkelig, og sunn. Sover godt på natten, masse energi på dagen, spiser godt ( Orijen ) Liker å leke, trene, erte, men også lade litt flere ganger på dagen. Enten i sengen sin, på fanget vårt eller sammen med labradoren. Han bytter litt på det. 

Jeg har googlet dette, og teoriene er mange. Noen mener at vi ikke klar nok på rangstige, mens andre er helt uenig. Noen mener over under stimuli, mens andre er helt uenig. 

Noen som har en ide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er 6 mnd, og det er maaange hunder som ikke er 100% stuerene i den alderen! Hvor ofte lufter dere ham? Tar dere ham ut hver gang han har spist, sovet eller lekt, og roser og belønner når han gjør fra seg ute?

Man kan ikke forvente at en 6 mnd gammel hund alltid sier i fra når den må ut, det er eiers ansvar å sørge for at hunden blir luftet ofte nok. :)

At hunden tisser i senga, sofaen, stoler ol høres derimot litt spesielt ut... Hva har dere gjort når dere har oppdaget at hunden har gjort fra seg inne?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...