Hundesonens snaphjørne!

574 innlegg i emnet

3 timer siden, Benedicte skrev:

Om noen ikke kan ha snappen allikevel en dag, så kan vi steppe inn som reserve :) Når kommer påmelding til neste runde? 

Bare å kopiere nå og skrive seg opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har snappen noen timer til, det er bare å komme med spørsmål om dere har noen :D 

PS. Koselig at dere liker Max så godt :ahappy:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vil ha snappen i dag? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt den, er i Thailand - men har ikke 4g :(. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ha den i dag, har fri og valp :) Bare send meg brukernavn og passord, har glemt hva det var :P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Meld dere på da folk! 😂 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan være litt vikar hvis hun har glemt det eller ombestemt seg! Bare pusler med jobb. 
Edit: nå begynner tiden å renne ut, da.. :D 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble litt glemt bort :lol: Så kjør på @Mirai!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen forklarer meg hvordan jeg får til alt dette med snapgreier - hilsen gammal kjerring. Så kan jeg prøve meg en dag om dere tåler hest, kaniner og føggel i tillegg til hund? 

7 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har flyttet noen innlegg fra påmeldingstråden og hit. Husk å bruke rett tråd, den andre tråden er kun til påmelding. Spørsmål og lignende taes her. 

Moderator mushi

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen interesse for ikke-hunderelaterte snapdager? Jeg kan alltids ta en dag hvis den ellers hadde blitt stående tom, men da blir det jo kun fra studenthverdag i London - uten noe som helst firbeint eller pelsrelatert, desverre. 

7 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Mackenzie skrev:

Er det noen interesse for ikke-hunderelaterte snapdager? Jeg kan alltids ta en dag hvis den ellers hadde blitt stående tom, men da blir det jo kun fra studenthverdag i London - uten noe som helst firbeint eller pelsrelatert, desverre. 

Mye bedre det, enn at den står tom. Så bare å hive seg på :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dessverre hoppe av snapdagen min i dag. Noen som vil steppe inn? @Mirai? @Mackenzie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påmeldt så tidlig som på søndag, men om det blir fylldager er det bare skrike ut :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Tar den :)

Takk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært mulig å linke til påmeldingen i startinnlegget i denne tråden? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 hours ago, Emilie said:

Mye bedre det, enn at den står tom. Så bare å hive seg på :D

Så greit! Tenker at sålenge folk melder seg på og ingenting står tomt så drøyer jeg det (er jo trossalt hundesonen-snap), men det er bare å tagge meg dersom det skulle dukke opp en tom dag! :) Jeg er ikke altfor flink til å følge med på påmeldingen, så får det ikke nødvendigvis med meg selv, haha.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Kristiin skrev:

Hadde det vært mulig å linke til påmeldingen i startinnlegget i denne tråden? :)

Sånn! 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, vært litt hektisk så fikk ikke med meg mention! Bare prøv igjen senere :) .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok lørdagen siden den stod åpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heter snappen Hundesonen? Håper den som har den kan godkjenne meg 😀 Har lagt den til. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
57 minutter siden, Ane skrev:

Heter snappen Hundesonen? Håper den som har den kan godkjenne meg 😀 Har lagt den til. 

Har lagt deg til :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Pfffft... trenger ikke å være så store de vøtt...    
    • Så kjedelig at du har en hund som oppfører seg slik! Jeg har troen på grundig og inngående sosialisering når man har schäfer. Fordi det er en vakthundrase, så vil usikkerheten mot det som er fremmed ligge ganske latent i rasen, og det kan fort slå uheldig ut. Derfor bør man være flink til å la hunden treffe alle slags hunder når den er liten(greie hunder, så klart), for jo flere erfaringer hunden har med at hunder er greie, jo mer tåler den av ubehagelige opplevelser før det setter seg og blir et problem. Jeg tror ikke på at å bare ha faste lekekamerater er nok. Sosialisering handler om å møte på fremmede individer og bli trygg på disse. Det er ikke sosialisering per. def. å leke med hunder som de kjenner. Så mens de er unge, så fokuserer jeg mye på dette. Når de blir voksne er jeg ikke like nøye på det, da går vi mye sammen med kjente, og så treffer vi en ukjent nå og da.  Jeg tenker at din hund nok ikke ble tilstrekkelig sosialisert som liten, og når man da er i en sårbar alder i tillegg(hunder er generelt sårbare før de blir voksne for dårlige opplevelser) og da attpåtil blir angrepet, så sitter man litt i klisteret. Det er veldig vanskelig å få en hund som har blitt skikkelig redd, ordentlig trygg igjen dessverre. Jo mer gode erfaringer hunden har, jo lettere vil det være. Har hunden truffet 10 fremmede og greie hunder, så vil en dårlig opplevelse være mye, men har hunden truffet 100 greie hunder, så vil en dårlig opplevelse være mye mindre. Klart, blir hunden skikkelig skremt, så er det ikke sikkert det nytter uansett, men du vil ha et bedre utgangspunkt.  Mine to siste har jeg vært nøye på det(de er en annen rase dog), og da min eldste ble skikkelig angrepet av en boxer på tur da hun var rundt 2 år, så ble hun redd der og da, litt usikker på boxere en tid etterpå og så gikk det over, fordi hun hadde masse gode erfaringer i bunn fra hun var valp.  Schäfer er jo også en rase som lett tyr til lyd. Så blir de litt usikre, er det fort at de blir skikkelige bråkebøtter. Der andre hunder kikker litt usikker bort på det som er ekkelt, går schäferen fram med bust og blir brøleape. Det trenger ikke stikke særlig dypt en gang.  For din egen bekvemmelighet ville jeg nok jobbet med passeringstrening med hunden, for å få slutt på utageringen. Trene masse kontakt i alle slags situasjoner og jobbet med kindereggmetoden og sladretrening på tur. Begynn med gooood avstand. Så god avstand at hunden ikke reagerer med å bli brøleape. Gjerne meld deg på et kurs hos noen som er flinke til passeringstrening på en positiv måte. Schäferen er en lettlært og treningsmotivert rase(skal være, that is), så med litt intens jobbing bør det være mulig å komme i mål. Klart, det hunder gjør mye, blir de gode på. Både positive og negative ting, så har den fått være brøleape en stund, vil det ta lenger tid å bli kvitt. Lykke til!
    • Hehe, men hund ER jo schäfer. Og nei, du kan ikke pare din langhårstispe med en normalhåret. Med mindre du tilfeldigvis ikke har omregistrert hunden til langhår og avler utenfor schäferhundklubben. Før langhår ble godkjent, ble det gjennomført flere paringer av langhår som var registrert som normalhår. For lekfolk forekommer det sikkert tvilstilfeller, men jeg har aldri vært i tvil om en hund er langhår eller ikke. Det har ikke nødvendigvis noe med mengden pels, men med pelskvaliteten. Pelsen på ørene vil også avsløre også en ekstremt nedrøytet langhår. En dommer (med normalt syn) vil heller aldri ha noe problem med det. Jeg har dog opplevd at en (som muligens burde gi fra seg dommerlisensen) kastet ut en langhår fra ringen og ville ha den inn med normalhårene... Akkurat som på normalhår, så er det stor variasjon på pelsen innenfor langhår. Noen har stri pels, mens andre har bløtere pels, og andre har igjen noe bølget/krøllete pels (det er ikke ønskelig). Noen har helt ekstreme pelsmengder og lengder, men andre har kortere og mindre pels. Personlig foretrekker jeg en gylden middelvei - hunden skal se langhåret ut, men den trenger ikke å se ut som en teddybjørn. Og ja, de gamle gubbene som mener at langhår er djevelens verk, er nok redd for at deres stakkars normalhår skal forpestes med enda flere langhårsgener. I gamle dager sa man visst med stolthet "har aldri gitt langhår", som om det var en slags kvalitetsbetegnelse.
    • Jeg er jo gravid nå, med termin i begynnelsen av mai. Og Karoline ble 1 år på lørdag. 15 måneder er ikke like tett som de du har møtt på, men det er likevel veldig tett Ideelt sett skulle det helst ha vært minst 10 måneder til mellom de, tror jeg. Da hadde jeg liksom rukket å gjøre noe annet enn å gå hjemme og være gravid/babyslave, jeg er i perioder rimelig lei av å gå hjemme i permisjon allerede. Men samtidig ser jeg jo fordelene ved at vi blir fort ferdig med de "kjedelige" delene(Jeg går bedre overens med litt større barn enn babyer) og at vi allerede har "alt" en baby trenger, så det blir lite dyre innkjøp denne gangen
    • Noen som vet hvor man kan få tak i lignende?
  • Nylig opprettede emner