Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens snaphjørne!


Kristin_nord
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det har vært mye bra innhold i det siste, med folk som tar seg tid til å vise, forklare og engasjere oss! :yes: 

Jeg synes ikke at gjestesnapperen fungerte særlig godt, ikke pga hundene eller fordi dama ikke er hyggelig, men fordi hun ikke delte noe særlig. Dersom folk som har kontoen får spørsmål eller innspill fra følgerne som kan være av interesse for flere, så bør tommelfingerregelen være at de svarer i storyen, synes jeg. Hvis ikke blir det som med gjesten: Masse snapper fra hunder som leker ute, lite eller ikke noe innhold på det med å være besøks/terapihund, treninga, utvelgelsen osv. :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men vi trenger ikke en tråd med ukens snappere.  Vi trenger en med påmelding. Folk melder seg på selv. EN mnd av gangen. Typ:  Uke 1 Mandag  Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag  Søn

Men folkens da, hvorfor må dere på død og liv ha snapen en dag det skjer noe spesielt? Holder det ikke med snaps fra dagliglivet? Man MÅ ikke finne på noe ekstraordinært på dagen sin for å underholde

Synes det er dumt at de som har hatt snappen før får reservert plass (og flere dager!) mens de nye som vil inn må vente ukesvis. Ville det ikke vært bedre å satt "på vent" de som har hatt brukeren før

Posted Images

Jeg synes det har vært mye bra innhold i det siste, med folk som tar seg tid til å vise, forklare og engasjere oss! :yes: 
Jeg synes ikke at gjestesnapperen fungerte særlig godt, ikke pga hundene eller fordi dama ikke er hyggelig, men fordi hun ikke delte noe særlig. Dersom folk som har kontoen får spørsmål eller innspill fra følgerne som kan være av interesse for flere, så bør tommelfingerregelen være at de svarer i storyen, synes jeg. Hvis ikke blir det som med gjesten: Masse snapper fra hunder som leker ute, lite eller ikke noe innhold på det med å være besøks/terapihund, treninga, utvelgelsen osv. [emoji4] 

Jeg forstår godt at du synes det kom lite ut av det. For jeg lærte heller ikke så mye den dagen. Men jeg vet hun fikk kjempe mange spørsmål og svarte privat. Hun var kjempe fornøyd med dagen og håper hun inspirerte flere til å prøve :)

Så da tenker jeg , jaja - alle dager får liksom ikke vært for alle. :) jeg har vært i dialog med veterinærhøyskolen, venter på svar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg synes det har vært mye bra innhold i det siste, med folk som tar seg tid til å vise, forklare og engasjere oss! :yes: 

Jeg synes ikke at gjestesnapperen fungerte særlig godt, ikke pga hundene eller fordi dama ikke er hyggelig, men fordi hun ikke delte noe særlig. Dersom folk som har kontoen får spørsmål eller innspill fra følgerne som kan være av interesse for flere, så bør tommelfingerregelen være at de svarer i storyen, synes jeg. Hvis ikke blir det som med gjesten: Masse snapper fra hunder som leker ute, lite eller ikke noe innhold på det med å være besøks/terapihund, treninga, utvelgelsen osv. :) 

Veldig enig! Var veldig hyggelig med gjestesnapper, og jeg synes besøkshund, terapihund, lesehund osv er veldig interessant. Dog savnet jeg noe jeg egentlig tar som en selvfølge når slike har snappen; hva er forskjellen på besøks, lese- terapi hund. Hvordan blir man det osv osv. Dette skulle det ikke vært nødvendig å spørre om :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Kristin_nord said:

Så da tenker jeg , jaja - alle dager får liksom ikke vært for alle. :) jeg har vært i dialog med veterinærhøyskolen, venter på svar :)

Jeg er helt uenig med deg, og mener at for at en sånn delt konto skal fungere, så må hovedregelen være at svar gis i storyen, sånn at det noen spør om, gagner alle, og at dagen blir mer dynamisk. :) Det sparer også tid for den som har kontoen, så de slipper å bruke masse tid på å svare den enkelte. 

Jeg gjesta en veldig stor snapkonto i forbindelse med valget, og når 3000 mennesker følger deg og mange stiller spørsmål, så går det ikke å svare utbroderende til hver enkelt. Men det gjorde jo ingenting, det blei bare kjempebra interaksjoner og ga folk følelsen av å være med når jeg delte skjermdumper av innspill og svarte og kommenterte til alle. 

Samtidig var det ikke naturlig å dele de mer personlige tankene som soniser delte med meg sist jeg hadde vår konto og viste hvor lei meg jeg blei når en hund jeg kjente, døde, da nøyde jeg meg med å fortelle dere hvor rørt jeg blir av all kjærligheten. Men når det er fakta-spørsmål og betraktninger om hundeholdet som er relevant for snapstoryen, så bør det komme alle til gode. 

PS: Jeg fulgte en annen delt snapkonto også, og den har jeg slutta å følge fordi de igjen og igjen går i fella med å forholde seg til enkeltpersoner framfor å jobbe for å lage godt innhold til storyen. Så da blir dagen sånn at en får en hilsen på morran når de står opp, noen kommentarer om viktigheten av kaffe, følger dem i bilen til jobb, venter til de er ferdige med det, så er det hjem, middagslaging og deretter litt tulling på sofaen, før det kommer en kommentar om hvor fine alle følgerne er og hvor hyggelig det har vært å henge med folk i dag. Og jeg, som forventer innhold, blir helt matt og orker bare ikke. :P En har jo ikke en snapkonto bare for å sitte å sulle for seg sjøl, tross alt. :lol: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ofte det blir litt for mange snapper jeg, mye filming av et ansikt som snakker og snakker og snakker. Så jeg ser sjeldent på snapkollektivet lenger fks og synes noen sonensnapper blir litt mye og. Altså helt greit at folk snakker og forteller inngående om ting, men jeg orker ikke høre på et foredrag med 30 selfie-snakke-snapper på rad må jeg si. Men skjønner jo at andre synes det er interresant da så det er jo ikke verre enn at jeg bare trykker meg fort videre [emoji3] (men synes og det er mange fine snapdager altså!!!).

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en trenger jo ikke bare snakke i 30 min om et tema, en kan jo fint ta bilde av bikkja og fortelle høydepunktene, og lenke opp til ei side som forteller mer inngående, så kan de som vil vite mer gå inn og lese, eller gjøre det samme om en forteller. :) Det er jo det nyyydelige med Snap, det er så mange måter å kommunisere på! :banana: Og vi blir jo flinkere til å lage godt innhold etterhvert som vi får tilbakemeldinger. Jeg tenker at vi må bli bedre til å gi hverandre konstruktive tilbakemeldinger. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får noia når slikt blir diskutert dagen jeg har den :lol: 

Jeg bruker rote med synlighetstid og plassering av tekst, men det er @SandyEyeCandy kjempeflink til å si ifra om! Føler meg dog ikke truffet angående selfies, man kan finne på å snappe lengre tid av gangen om samme greia :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, maysofie said:

Jeg bruker rote med synlighetstid og plassering av tekst, men det er @SandyEyeCandy kjempeflink til å si ifra om! Føler meg dog ikke truffet angående selfies, man kan finne på å snappe lengre tid av gangen om samme greia :P 

Ingen grunn til noia! :kiss: Og grunnen til at jeg sier ifra (til alle) er  jo fordi jeg vil at bildene skal synes og teksten faktisk være mulig å få med seg for oss fansen å se, ikke fordi jeg har utnevnt meg sjøl til Snap-politi, sjøl om det sikkert virker sånn. :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får noia når slikt blir diskutert dagen jeg har den [emoji38] 
Jeg bruker rote med synlighetstid og plassering av tekst, men det er @SandyEyeCandy kjempeflink til å si ifra om! Føler meg dog ikke truffet angående selfies, man kan finne på å snappe lengre tid av gangen om samme greia [emoji14] 
Jeg har ikke sett på hundesonens i dag [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke en "kjedelig" rekke med snap kun er fordi den er en selfie, eller av en hund. For min del går grensa ved OMKRING tre-ish like utsnitt på rad. Det kan enten være en hund bakfra mens man snakker/legger på tekst og hunden driver med det samme på hver video (nå snakker jeg om video bare, ikke bilder), eller at man forteller om det samme over veldig mange snaps på rad. Noen ting er jo umulig å få inn på få ord eller sekunder da, jeg ser den! Eksempelvis jakthundtrening, redningshund og slikt :) . Jeg digger å se hvordan folk ser ut da, så film gjerne dere selv så stalker-Julie får tilfredsstilt nysgjerrigheten sin :lol: . 

Når det er sagt er det vanskelig å "diskutere" det, fordi det er jo innmari sårt om man føler man har gjort en dårlig jobb bare fordi noen (jeg, eksempelvis) kommer med sånne kommentarer. Men i bunn og grunn er det jo bare ment for å bidra til mer variasjon og litt tips til hva forskjellige ønsker å se :) . Også har det garantert mye med tema som blir snakket om å gjøre også :D . 
Nei, man kan ikke treffe alle på en dag :wub: . Jeg er veldig glad for at folk har snappen og kan underholde meg når jeg har tid til å kikke gjennom :thumbs: .

Edit: har meldt meg på en dag selv nå! Måtte bare finne litt fri...hehe...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, innimellom er det ikke alltid så lett å finne ting å snakke om og innimellom kommer det ikke en eneste snap fra "følgerne" med spørsmål eller lignende. Og da blir jo dagen kanskje litt a4, man forteller om det man tenker er int og prøver å gjøre dagen vettug.

Hundemennesker jo veldig forskjellig, vi har så bredt spekter av int innenfor bla hund, og da får ikke alle liksom tilfredstilt alle [emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristin_nord skrev:

Men altså, innimellom er det ikke alltid så lett å finne ting å snakke om og innimellom kommer det ikke en eneste snap fra "følgerne" med spørsmål eller lignende. Og da blir jo dagen kanskje litt a4, man forteller om det man tenker er int og prøver å gjøre dagen vettug.

Hundemennesker jo veldig forskjellig, vi har så bredt spekter av int innenfor bla hund, og da får ikke alle liksom tilfredstilt alle emoji12.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Akkurat nå, Kristin_nord skrev:

Og jeg har tenkt å virkelig teste dere på onsdag, så kommer det ikke spørsmål den dagen så kommer det også få snapper :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tenker egentlig motsatt jeg; at det er slik vi FÅR tilfredsstilt alle. Nettopp for at vi er såpass mange med ulike interesser. Og da trenger vi også mye forskjellig :)

Samtidig synes jeg ikke det skal være nødvendig å teste følgerne. Man viser det man ønsker. Og folk stiller spørsmål har de noe de lurer på. Jeg koser meg bare ved å sitte å se f.eks. Og er en "silence follower". Men jeg nyter mangfoldet, selv om jeg verken kommer med så mye spørsmål eller kommentarer på hvor koselig og fint ting er. Men det er mine tanker. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke at en som har snappen legger ut noe interessant og spennede hver eneste time :) . For det meste "følger" jeg bare, det er ikke så ofte jeg sender noe til den som har. Det kan være både en bra og dårlig snap uten at jeg sender noe tilbake til den som har kontoen den dagen. Syns ikke det skal være de som følger sitt ansvar at de som har kontoen legger ut innhold..? 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mirai said:

Syns ikke det skal være de som følger sitt ansvar at de som har kontoen legger ut innhold..? 

Dette synes jeg er et viktig poeng, altså! En kan da ikke bli fornærma over at det ikke kommer spørsmål eller respons? Responsen er jo at folk ser på snappene. :P Å "straffe" følgere ved å snappe lite fordi de ikke spør hva slags tørrfôr du bruker til bikkja eller hva slags frokostblanding du sjøl eter, blir helt merkelig i mine øyne. La oss være ærlige: Det er jo ikke så veldig mye mystisk som skjer en vanlig dag hos de fleste av oss, så da er det ikke så rart at folk ikke kaster seg over chatfunksjonen heller. :P 

Jeg får sjelden spørsmål de dagene jeg har snappen, sjøl om jeg får mye respons, for alle ler jo av Aiko der hun åmer seg i gresset og nekter å gå. Det holder for meg. :lol: Vi har jo kontoen for å dele hundeholdet vårt med hverandre, og dersom det å få direkterespons blir viktigere for meg enn å lage godt innhold folk kan følge så stille de bare vil, da har eget bekreftelsesbehov blitt litt for stort. :P Men det er mulig vi misforsto? 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er veldig stas med spørsmål, rett og slett fordi da får folk vite hva de ønsker, ikke hva jeg tror de ønsker. Det er dog jo ikke slik at det er nødvendig med dem, OK at det er kjekt å få hjelp til å fylle dagen, men dagen går nå slik den gjør uansett, noen dager er mer action enn andre :) 

Selv er jeg elendig på å stille spørsmål, fordi jeg bruker titte gjennom hele storyen før jeg legger meg på kvelden. Men de gangene man har vært flink å sende avgårde noe, så har jeg også fått mer selv av samme personene. Det er hyggelig!

Også er det jo slik at noen og noe er mer interessant for den enkelte, det er jo en ærlig sak :flowers: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke synes det er så gøy å snappe når jeg ikke får tilbakemelding. Ikke nødvendigvis spørsmål, men ingen tilbakemelsinger what so ever hele dagen. 

Det var bedre sist da. Jeg prøver å kommentere/spørre/gi en eller annen form for tilbakemelding når jeg ikke ser snapen etter folk har logget ut, og blir veldig glad hvis andre gjør det samme. For meg krever det MYE energi å ha snapen i utgangspunktet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er klare i morgen. Vi står opp rundt 10, har arbeidere her så litt usikker på når vi får kommet oss ut, men det ser dere nå. Får litt prestasjonsangst av de siste meldingene her :lol: der blir bare "kjedelig" kos/tur/lek snapper fra oss, ikke forvent noe lærerikt eller nyvinnende :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Vi er klare i morgen. Vi står opp rundt 10, har arbeidere her så litt usikker på når vi får kommet oss ut, men det ser dere nå. Får litt prestasjonsangst av de siste meldingene her :lol: der blir bare "kjedelig" kos/tur/lek snapper fra oss, ikke forvent noe lærerikt eller nyvinnende :P

Håper du klarer å riste av deg prestasjonsangsten, kose deg og ha det gøy! Vis oss akkurat det du vil, er det jeg liker best med dette. Bare det å være med soniser i hverdagen med sin/sine firbente pelsvenner :wub:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, WelshenNemi skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke synes det er så gøy å snappe når jeg ikke får tilbakemelding. Ikke nødvendigvis spørsmål, men ingen tilbakemelsinger what so ever hele dagen. 

Det var bedre sist da. Jeg prøver å kommentere/spørre/gi en eller annen form for tilbakemelding når jeg ikke ser snapen etter folk har logget ut, og blir veldig glad hvis andre gjør det samme. For meg krever det MYE energi å ha snapen i utgangspunktet.

Jeg har hatt snap'en 2 ganger og til sammen fått ett spm, ingen tilbakemld, men jeg tenker det er nokså naturlig når man kjører en helt vanlig hverdag. Mange vet jo en del om meg og hundene via forumet, så når de ser snaps av stort sett tur og sofakos så er det jo ikke så mye å spørre om bestandig :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke så mye om at det ikke kommer spørsmål eller tilbakemeldinger, jeg liker bare å være i sentrum for en dag :lol: Eller jeg liker at de fantastiske hundene mine som selvfølgelig alle andre synes er like fantastiske selv om de kun er seg selv og gjør nada interresant :ahappy: :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...