Gå til innhold
Hundesonen.no

Cruftskvalifisering?


Blomdterflor
 Share

Recommended Posts

Jeg finner dette på SKK.no - men er det det samme i Norge?

Hundar av ras som är erkänd av den engelska kennelklubben kan kvalificera sig på två utvalda utställningar i respektive land. Där ska de bli BIR, BIM, bästa juniorhane med Excellent eller bästa juniortik med Excellent. I Sverige är My Dog 2 i januari och Stockholm Hundmässa i december kvalificerande för Crufts.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Som det skrives over her.

Beste hannhund og beste tispe (BIR/BIM) er kvalifisert
I tillegg beste junior hanne/tispe med excellent
I tillegg til dette er alle hunder som er C.I.B. eller C.I.E. automatisk kvalifisert til å delta på Crufts.

I Norge er det NKK Oslo og NKK Lillestrøm som er kvalifiserende til Crufts.
Neste år er det NKK Trondheim og NKK Lillestrøm som er kvalifisering til Crufts 2019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du reise til England for å stille på utstilling der - der er det mange utstillinger hvor flere plasseringer gir Crufts-kvalifisering. Jeg kan ikke detaljene, men kanskje de tre beste i hver klasse blir kvalifisert, eventuelt at antallet varierer med antall påmeldte og hvilken klasse det er. Jeg vet i hvert fall om flere som heller har tatt en uke eller to ferie i England, fått med seg fire-fem-seks utstillinger, og tatt kvalifiseringen derfra. Bare vær klar over at det er ulike utstillingstyper i England, og at ikke alle deler ut CC, og ikke alle er Cruftskvalifiserende - men det finner du mer informasjon om på The Kennel Club sin side.

Ellers må en reise rundt i Europa og jakte kvalifiseringen. Jeg deltok på Crufts i år, med en hannhund som ble nummer to i junior på Drammen i fjor - plassen bak kvalifiseringen. Så tok vi en tur til Kroatia, hvor han vant junior og dermed ble kvalifisert. Dog reiste jeg ikke helt til Kroatia for å få ham Cruftskvalifisert, det var en bonus etter å ha oppnådd andre og viktigere resultat :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...