Gå til innhold
Hundesonen.no

Snapchat uke 24


Kristin_nord
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Tonje skrev:

Vil noen ta i morgen for meg? Kom på at jeg har både kurs og sommerfest-forberedelser etter jobb så det blir lang arb.dag og lite snaps.

Jeg kan ta i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Hva synes folk så langt i dag? Noen tilbakemeldinger?:icon_redface:

Bestandig spennende med face reveal! :D Syns også det er veldig interessant å få et innblikk i i andres liv, spesielt med en sånn sykdom som ME. Synes du er veldig flink å ut å gå å trene med Nemi, til tross! Hvordan kjennes det når du kommer hjem fra turer og sånt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinz skrev:

Bestandig spennende med face reveal! :D Syns også det er veldig interessant å få et innblikk i i andres liv, spesielt med en sånn sykdom som ME. Synes du er veldig flink å ut å gå å trene med Nemi, til tross! Hvordan kjennes det når du kommer hjem fra turer og sånt da?

Takk :) i dag er jeg ganske gåen, og blir nok hovedsaklig liggende på sofaen resten av kvelden. Normalt går vi tur på en flat skogsvei, og da klarer jeg som oftest lage en enkel middag før jeg finner sofaen. I dag er det oppvarmede middagsrester. Søndagene går vi vanligvis ikke tur(også mye pga store mengder trafikk. Har ikke helse til å gå hjemmefra, så må kjøre). Men hun får kanskje kong, trene triks, godbitsøk e.l i stedet for. Da har jeg en dag å hvile litt på, sånn at jeg klarer tur de resterende dagene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2017-06-15 at 3:41 PM, WelshenNemi said:

Takk :) i dag er jeg ganske gåen, og blir nok hovedsaklig liggende på sofaen resten av kvelden. Normalt går vi tur på en flat skogsvei, og da klarer jeg som oftest lage en enkel middag før jeg finner sofaen. I dag er det oppvarmede middagsrester. Søndagene går vi vanligvis ikke tur(også mye pga store mengder trafikk. Har ikke helse til å gå hjemmefra, så må kjøre). Men hun får kanskje kong, trene triks, godbitsøk e.l i stedet for. Da har jeg en dag å hvile litt på, sånn at jeg klarer tur de resterende dagene.

Du, jeg håper at du etterhvert blir flinkere til å ikke tenke så mye på dette med hva du vs hva andre gjør. Jeg er sikker på at det ikke gjør deg noe godt :( Husk at det er ikke sykdommen som definerer deg, du er et individ som alle oss andre! Med dine forutsetninger. Du har dine utfordringer, håper du ikke lar de være i synsfeltet ditt hele tiden. Og jeg både vet, og kan love deg, at det er mange på hundesonen, i hele norge, i hele verden - som er mer inaktive og som sitter mer stille enn du gjør. Don't let it get you too much down, gjør de tingene som du mestrer og får til. Om det er mer eller mindre enn andre vil aldri være en lakmustest for noe, og beviser ingen ting. Du har forøvrig en fantastisk søt hund, Nemi virket så kosen og godlynt, med masse personlighet! :) Og så åpen for kloklipp og børsting... whew... Da ser man forskjell på en sta-som-***** Labrador vs en omgjengelig spaniel :lol: Det var direkte fascinerende å se på henne ligge der og godta børsting + kloklipp! Her i gården er børsting tilnærmet som å klappe en slimete ål, og kloklipp er verdens undergang. Og kos på sofa kan man bare glemme. Så det så veldig, veldig koselig ut å ha en så kosen vovve!!! :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Du, jeg håper at du etterhvert blir flinkere til å ikke tenke så mye på dette med hva du vs hva andre gjør. Jeg er sikker på at det ikke gjør deg noe godt :( Husk at det er ikke sykdommen som definerer deg, du er et individ som alle oss andre! Med dine forutsetninger. Du har dine utfordringer, håper du ikke lar de være i synsfeltet ditt hele tiden. Og jeg både vet, og kan love deg, at det er mange på hundesonen, i hele norge, i hele verden - som er mer inaktive og som sitter mer stille enn du gjør. Don't let it get you too much down, gjør de tingene som du mestrer og får til. Om det er mer eller mindre enn andre vil aldri være en lakmustest for noe, og beviser ingen ting. Du har forøvrig en fantastisk søt hund, Nemi virket så kosen og godlynt, med masse personlighet! :) Og så åpen for kloklipp og børsting... whew... Da ser man forskjell på en sta-som-***** Labrador vs en omgjengelig spaniel :lol: Det var direkte fascinerende å se på henne ligge der og godta børsting + kloklipp! Her i gården er børsting tilnærmet som å klappe en slimete ål, og kloklipp er verdens undergang. Og kos på sofa kan man bare glemme. Så det så veldig, veldig koselig ut å ha en så kosen vovve!!! :ahappy:  

Syntes dette var veldig fint skrevet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Du, jeg håper at du etterhvert blir flinkere til å ikke tenke så mye på dette med hva du vs hva andre gjør. Jeg er sikker på at det ikke gjør deg noe godt :( Husk at det er ikke sykdommen som definerer deg, du er et individ som alle oss andre! Med dine forutsetninger. Du har dine utfordringer, håper du ikke lar de være i synsfeltet ditt hele tiden. Og jeg både vet, og kan love deg, at det er mange på hundesonen, i hele norge, i hele verden - som er mer inaktive og som sitter mer stille enn du gjør. Don't let it get you too much down, gjør de tingene som du mestrer og får til. Om det er mer eller mindre enn andre vil aldri være en lakmustest for noe, og beviser ingen ting. Du har forøvrig en fantastisk søt hund, Nemi virket så kosen og godlynt, med masse personlighet! :) Og så åpen for kloklipp og børsting... whew... Da ser man forskjell på en sta-som-***** Labrador vs en omgjengelig spaniel :lol: Det var direkte fascinerende å se på henne ligge der og godta børsting + kloklipp! Her i gården er børsting tilnærmet som å klappe en slimete ål, og kloklipp er verdens undergang. Og kos på sofa kan man bare glemme. Så det så veldig, veldig koselig ut å ha en så kosen vovve!!! :ahappy:  

Takk :icon_redface:ja kloklipp og børsting er hun blitt grei på. Hun pleide HATE børsting når hun var litt yngre. Snakker vi alle former for klipping derimot, så er hun fullstendig hysterisk, særlig ørene(type vi må prøve beroligende for ingenting hjelper :blink::no:), for hun MÅ jo klippes, ellers får hun ørebetennelse nesten med en gang :no: men kosete, DET er hun. Her går det veldig fint med 3 dager uten noen aktivitet eller trening what so ever, bare hun får ligge i sofa eller seng og kooooose :heart: hun har sine issues, men hun er god :heart:(og nå kom hun å maste om kos igjen :ahappy:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...