Gå til innhold
Hundesonen.no

Podengo portugues -oppdrettere


Guest Ebbe
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vi har funnet ut at vi ønsker Podengo portugues(lite) i familien vår, og lurer på om noen her vet om det fins noen oppdrettere av denne i Østfold som kan anbefales?( Det kan være jeg er dårlig på å søke frem på nett, men jeg syns det er vanskelig å finne oppdrettere ved å søke på nett. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få oppdretter av rasen i Norge. Har dere bestemt dere for hvilket hårlag dere ønsker? 
Raseklubben, Podencoklubben, lister noen oppdrettere på sin side: http://www.podencoklubben.com/empty_11.html

Klubben representerer mange nært beslektede raser, men Podengo Portoguese står også på siden. Mulig lista er utdatert da mange deler av hjemmesiden trenger en oppdatering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få oppdrettere på rasen i landet, så kan hende dere må se litt lenger enn Østfold etter valp :) en i klubben min er oppdretter og holder til i Asker, hun er ordentlig hyggelig og har trivelige hunder. De er aktive i LC og sporing ++. Kennel Miamore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få oppdrettere og ikke alle er like kritiske til hva de avler på, vær obs på at det har dukket opp en del epilepsi på rasen i det siste og at det kan være noe å snakke med oppdretter om. Kjenner samme oppdretter som Teserere på glatthår og et par på strihår som er greie. Men bruk klubbsidene og vær aktiv når du spør om sykdommer mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Snøfrost skrev:

Det er få oppdretter av rasen i Norge. Har dere bestemt dere for hvilket hårlag dere ønsker? 
Raseklubben, Podencoklubben, lister noen oppdrettere på sin side: http://www.podencoklubben.com/empty_11.html

Klubben representerer mange nært beslektede raser, men Podengo Portoguese står også på siden. Mulig lista er utdatert da mange deler av hjemmesiden trenger en oppdatering. 

Takk for tips. Skal sjekkes ut. Det er helst strihåret vi ønsker oss, men om vi ikke finner noen oppdretter på det så blir det glatthåret:). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Teserere skrev:

Det er få oppdrettere på rasen i landet, så kan hende dere må se litt lenger enn Østfold etter valp :) en i klubben min er oppdretter og holder til i Asker, hun er ordentlig hyggelig og har trivelige hunder. De er aktive i LC og sporing ++. Kennel Miamore.

Takk for forslag, den skal jeg søke opp. Ja, det virker ikke som det er så mange i Østfold, så da får vi dra litt lenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Turb skrev:

Få oppdrettere og ikke alle er like kritiske til hva de avler på, vær obs på at det har dukket opp en del epilepsi på rasen i det siste og at det kan være noe å snakke med oppdretter om. Kjenner samme oppdretter som Teserere på glatthår og et par på strihår som er greie. Men bruk klubbsidene og vær aktiv når du spør om sykdommer mm

Så fint du sier ifra om det, for når jeg har lest om rase så har det ikke stått noe om det.  (Vi ønsker helst strihåret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...