Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan høres joldling ut


Anonno
 Share

Recommended Posts

Jodling er en type ordløs sang som karakteriseres med hyppig, brå registervekslinger mellom brysttoner og falsett og bruk av store melodisprang, sier wikipedia. Vet ikke helt hva du er ute etter jeg, er det ikke bare å sjekke på en youtubevideo hvordan det høres ut?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bananen skrev:

Her hører jeg basenjien jeg hadde på seg selv som syter på mobilen og det later til at han prøver å være solidarisk med "den derre som syter i telefonen (seg selv)". :lol:

 

Er det der den såkalte jodlinga? 

Det der og litt mer avansert gjør jo BC'n min også :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Krutsi said:

Er det der den såkalte jodlinga? 

Det der og litt mer avansert gjør jo BC'n min også :lol: 

Tror det. Jeg husker vi tok toget engang. Kamar synes så synd på seg selv og laget så og si de samme lydene. De på toget trodde at det var en geit med, før de så at det var en hund der som lagde de lydene! :lol:

Det er forresten pipingen til Pøbel dere hører på slutten, han er ikke en basenji. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bananen skrev:

Tror det. Jeg husker vi tok toget engang. Kamar synes så synd på seg selv og laget så og si de samme lydene. De på toget trodde at det var en geit med, før de så at det var en hund der som lagde de lydene! :lol:

Det er forresten pipingen til Pøbel dere hører på slutten, han er ikke en basenji. :aww:

Vel, jeg ble oppringt av hotellet jeg lå på med kontroll at jeg hadde ikke gått ifra en unge inne på rommet. De antok det var hunden som "gråt", men de måtte spørre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

Vel, jeg ble oppringt av hotellet jeg lå på med kontroll at jeg hadde ikke gått ifra en unge inne på rommet. De antok det var hunden som "gråt", men de måtte spørre ??

Haha, vet du, en søt nabo på rundt 90 år som bor under oss var så bekymret og ringte på døren vår og lurte på om vi hadde hørt ungen som gråt så sårt ved siden av oss. For det var så vondt å høre på, om naboen ved siden av oss kunne bare la ungen gråte slik (naboen har unger, altså). Så sa jeg at jeg ikke hadde hørt det, men at jeg har visst at hunden kunne "gråte" når han var helt alene hjemme. Det likte han ikke. Da sa hun "åja, er det bare hunden, da er det greit, jeg vet jo at de har det bra!". :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bananen skrev:

Her hører jeg basenjien jeg hadde på seg selv som syter på mobilen og det later til at han prøver å være solidarisk med "den derre som syter i telefonen (seg selv)". :lol:

 

Sånn høres kasko ut når han uler :lol:  Jodlinga hans er litt anderledes, klarer ikke helt å forklares :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...