Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som ikke vil spise


SofieAurora
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en storpuddelvalp på 4mnd nå som tydeligvis har enten blitt matlei eller veldig kresen fordi hun vil ikke spise!? Hun synes V&M har blitt kjedelig, tørrfor er kjedelig, til og med flere kombinasjoner med tørrfor med andre ting er kjedelig. 

Har dere noen tips for å få hunden min til å spise? Hun er jo valp og å få i seg nok næring for å legge på seg (hun er ganske så tynn) og bli en god og rund valp..

Tusen takk på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske normalt i den alderen...jeg bytta for i hytt og pine, men endte opp med det jeg begynte med:P hos min var vel hovedgrunnen overbitt, så hjørnetennene nede lagde sår i tannkjøttet oppe..følg godt med på tennene i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har det stått på? Spiser den overhodet ikke? Drikker den normalt?

Det er ganske normalt med perioder hvor ikke mat er allverden, feks grunnet tannfelling. Og så er det ganske stor forskjell på hvor lenge jeg ville sett det an om valpen overhodet ikke spiser eller om den får i seg litt mat. Om den ikke drikker ville jag dratt rett til veterinær.

Min valp hadde en periode på et par uker hvor hun maksimalt fikk i seg halvparten av dagsrasjonen. Som regel kanskje bare 1/3. Det gikk seg til. Hun var slank, men ikke usunt tynn.

Er du bekymret så kan det kanskje gå an å tilsette vann og kjøre i hurtigmikser slik at det blir en suppe av det?

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tillien skrev:

Hvor lenge har det stått på? Spiser den overhodet ikke? Drikker den normalt?

Det er ganske normalt med perioder hvor ikke mat er allverden, feks grunnet tannfelling. Og så er det ganske stor forskjell på hvor lenge jeg ville sett det an om valpen overhodet ikke spiser eller om den får i seg litt mat. Om den ikke drikker ville jag dratt rett til veterinær.

Min valp hadde en periode på et par uker hvor hun maksimalt fikk i seg halvparten av dagsrasjonen. Som regel kanskje bare 1/3. Det gikk seg til. Hun var slank, men ikke usunt tynn.

Er du bekymret så kan det kanskje gå an å tilsette vann og kjøre i hurtigmikser slik at det blir en suppe av det?

Lykke til!

 

 

Det har foregått i en uke eller to, men hun drikker normalt.

Hun spiser kanskje 1/3 av det hun skal ha på en dag, men jeg mistenker at det kan være pga tannfellingen. Hun fikk ris og kjøttdeig til middag igår og frokost idag og det har gått rett ned, så kan vel hende at det gjør vondt for henne å spise vanlig tørrforkuler? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...