Gå til innhold
Hundesonen.no

Innlæring av bakbeinskontroll


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Jeg har alltid hatt hunder som ikke er klar over at de har en kropp bak hodet:aww: men nå blir det mer og mer tydelig at vi må trene inn litt bakpartskontroll.
Jeg er elendig på dette (er en grunn til at mine hunder ikke har kunnet det før:lol:) og trenger t-skjeforklaring:aww:

Noen som har linker til gode videoer og gode forklaringer på hvordan jeg skal lære dette til pelsdotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst hadde jeg start med å lære de kassa, det lærer de å ha bakben flere veier og er en god start.

Ted lærte å snurre inn på plass på kassa og deretter jobbet vi bare vinkler, vendinger, rygging

Videre lærer jeg de mange forskjellige triks:

4 ben i boks, deretter mindre og mindre boks

 

et bakben opp

 

rygge på target, fant ingen filmer akkurat nå men her har du target med fremben eller bakben

Rygge på target med en eller to labber

15844188_10158066230615464_9844529666356

rygge mellom bena mine

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ganzie skrev:

Det er rygging vi trenger å lære:lol: og ulldotten har virkelig ingen forståelse av dette:lol:

Finn et plate eller noe som har annet underlag og lyd enn gulvet. Start rett utenfor plata, godbiter i hendene og skyv hendene med godbitene imot henne til hun rygger bakbeina på plata. Da belønner du :) og så er det bare å fortsette ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt meg med bikkja i utgangsposisjon ved siden av en vegg o.l. t.v. for bikkja, tatt en godbit foran snuta til bikkja og ført den bakover mens jeg prøver alt jeg kan å påvirke bikkja med kroppen til å gå bakover og ikke ut til siden eller fremover. Løsner alltid til slutt selv om det kan ta litt tid før de skjønner det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassemetoden har virkelig vært effektiv for bakbeinskontroll hos min yngste! Lærte han også å rygge! beggedeler begynte jeg med allerede rundt 12ukersalderen! Jeg shapet inn kassa først, deretter at han skulle bevege bakbeina, deretter belønte jeg bare en retning om gangen og flyttet meg litt rundt kassa. Og til slutt inn til utgangsstilling på både min høyre og venstre side ;) 

ligger en liten økt med det inn på denne filmen :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...