Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Bare å få mannen til å være borte 3-4 mnd i strekk, så gjør det ikke noe om han snorker. Jeg regelrett nyter snorkinga til mannen min, for det betyr at han er hjemme :P:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
8 timer siden, SFX skrev:

Ja, jeg har da brukt tørrfôr før, men aldri fått ut slike mengder i den andre enden. Det skal ikke være nødvendig å bruke to poser per ruke, og fremdeles slite med å få med alt. Yuk. 

 

Akkurat det der er min erfaring med Dr Clauder også. Det kommer absurde mengder møkk ut. Hermine gikk på hjort og potet foret en stund, og hun bæsja ruker en berner verdig - både tre og fire ganger om dagen - ikke engang belgeren la noen gang igjen sånne ruker. Det blei med 7 måneder på det foret :) Det skal sies da, at rødsoppen forsvant, pelsen var super, og hun prompa veldig lite - men seriøst da mann... mengden møkk - pjuuuuk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri skrev:

Men du skal selvfølgelig få lov til å tygge rugsprø så det tyter ut ørene :lol: 

Hvem trenger q-tips når... ? :D

8 timer siden, Siri skrev:

Jeg ville definitivt gått for presenning btw... og teltplugger - da blir det nesten som et telt vøtt :D 

Jeg har i hvert fall med en rull med søppelsekker som jeg kan sprette opp og legge over burene. Men nå ser jeg på Pent at det er meldt mer regn enn det var meldt i går. Hmm... 

8 timer siden, Siri skrev:

Å, der sa du noe... bok må med, selvsagt... og med alderen er det jo nesten så man må ha med et helt medisinskap på tur :aww:

Kaller du meg gammel?

19 minutter siden, Belgerpia skrev:

Akkurat det der er min erfaring med Dr Clauder også. Det kommer absurde mengder møkk ut. Hermine gikk på hjort og potet foret en stund, og hun bæsja ruker en berner verdig - både tre og fire ganger om dagen - ikke engang belgeren la noen gang igjen sånne ruker. Det blei med 7 måneder på det foret :) Det skal sies da, at rødsoppen forsvant, pelsen var super, og hun prompa veldig lite - men seriøst da mann... mengden møkk - pjuuuuk

Det er flere berner-oppdrettere som i nyere tid har konvertert til DC, og skamskryter det. Mulig det fungerer for dem, men jeg er ikke imponert. Jeg har ikke brukt det lenge nok til å kunne si noe om pels og hud, men jeg har alltid kunnet ha brå fôroverganger på mine hunder uten at magene reagerer. Og når det nå da kommer ut elefantruker, da er det noe med fôret, ikke hundene.

Nei, pakke bilen, forhåpentligvis avreise om 61 minutter, det lovte jeg i hvert fall Toril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Hvem trenger q-tips når... ? :D

Og hvem bryr seg om at det drysser sagmugg ut øra? :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har i hvert fall med en rull med søppelsekker som jeg kan sprette opp og legge over burene. Men nå ser jeg på Pent at det er meldt mer regn enn det var meldt i går. Hmm... 

Jeg holder fortsatt en knapp på presenning :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Kaller du meg gammel?

Det var mest ment til meg selv :aww: ... skjønt - jeg er jo heller ikke gammal :aww: Bare har et velfylt medisinskap :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er flere berner-oppdrettere som i nyere tid har konvertert til DC, og skamskryter det. Mulig det fungerer for dem, men jeg er ikke imponert. Jeg har ikke brukt det lenge nok til å kunne si noe om pels og hud, men jeg har alltid kunnet ha brå fôroverganger på mine hunder uten at magene reagerer. Og når det nå da kommer ut elefantruker, da er det noe med fôret, ikke hundene.

Det kan jo hende de har noe enda dårligere å sammenligne med :aww: Jeg opplevde jo det samme med Kingsmoor og Orijen... hundene var da fine i pelsen, likte fôret og alt sånt, men mengdene som kom ut igjen i retur, var jo hinsides. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Wilhelmina skrev:

"På grund av för få spårläggare kan vi inte erbjuda dig och din hund plats på ordinarie viltspårprov."

Helv... da :(

Så kjedelig da... Jeg har opplevd det samme, det er skikkelig surt. Bedre lykke neste gang.

 

Jeg synes bikkja mi driter mye, på alt av tørrfor jeg. Men så er jeg vant til små porsjoner når hun går på vogh.

Litt kjedelig å bli vekket halv åtte av de som lager muren, men skal ikke klage. Muren er viktig den, gleder meg til inngjerda hage igjen.

Lykke til dere soniser som skal på utstillingstur i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ozzy skrev:

Ja får sende han Norge rundt til soniser som trenger Rørlegger :lol: Da blir jeg nok populær :D

Du får i hvert fall sove da :sleep: Jeg har flyttet ut av soverommet, pga snorking. Gubben synes ikke noe om det, men da får han slutte å snorke, eller ligge urolig, eller gnisse tenner dah! Jeg er glad i han altså, men jeg har hverken bikkjer eller menn i senga, ungene fikk til nød lov å ligge der når de var små og når de trengte mamma'n sin. 

Nhu, ta av duk, sette på en rÅsa vask, rydde inn i vaskemaskinen? Hvorfor er det siste så vanskelig? Hvor vanskelig er det å sette ting inn i maskinen som står rett ved siden av? Hvor vanskelig er det å vaske og skylle grytene? Det siste tar laaaaaaaaaaang tid da, så den kan jeg forstå, eller ikke ;) Rent vil jeg ha det, sa kjerringa, hun skrapte vekk hønselort fra bordplaten før hun satte brøddeig.

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tricolor skrev:

Det var iallefall på halvliters brusflaske, så jeg går ut ifra at det var beregnet for konsum. Jeg lever enda ?

Jeg trodde det kanskje var best egnet som blandevann liksom :P 

Akkurat nå, Margrete skrev:

Du får i hvert fall sove da :sleep: Jeg har flyttet ut av soverommet, pga snorking. Gubben synes ikke noe om det, men da får han slutte å snorke, eller ligge urolig, eller gnisse tenner dah! Jeg er glad i han altså, men jeg har hverken bikkjer eller menn i senga, ungene fikk til nød lov å ligge der når de var små og når de trengte mamma'n sin. 

Tror det er mange ekteskap som har berga pga separate soverom gitt :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Debbie skrev:

Så kjedelig da... Jeg har opplevd det samme, det er skikkelig surt. Bedre lykke neste gang.

Ja jeg kjente bare at hele sesongen og alle planene mine for hele året falt sammen, men i dag kom kontrabeskjed: "Tack vare avbokningar kan vi erbjuda dig plats på provet."

:banana:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
10 timer siden, SFX skrev:

 

Ja, jeg har da brukt tørrfôr før, men aldri fått ut slike mengder i den andre enden. Det skal ikke være nødvendig å bruke to poser per ruke, og fremdeles slite med å få med alt. Yuk. 

Du husker vel ikke at det var foret jeg testet på Arya sammen med ett valpekull? 

Arya måtte ha 1,5 LITER for dagen for å holde vekten og jeg er sikker på at det kom 1 liter i mengde ut i andre enden... 

Valpekullet nektet spise det. De begynte faktisk ikke spise det. De smakte også forlot de skålen... kastet alt og gikk tilbake til RC eller PP  (husker ikke) og Arya kunne spise normale mengder igjen og valpene spiste seg mette for første gang. 

Talli teller ikke når det kommer til for. Hun kan leve på en kombinasjon av bark, mugg og gress og leve flott videre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Siri skrev:

Jeg holder fortsatt en knapp på presenning :aww: 

Jeg fant en da jeg lette etter soveposen!

34 minutter siden, Siri skrev:

Det kan jo hende de har noe enda dårligere å sammenligne med :aww: Jeg opplevde jo det samme med Kingsmoor og Orijen... hundene var da fine i pelsen, likte fôret og alt sånt, men mengdene som kom ut igjen i retur, var jo hinsides. 

Jeg aner ikke hva de fôret på før - jeg trodde det var vom, men det har variert litt hva de synger hallelujah over.

31 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg synes bikkja mi driter mye, på alt av tørrfor jeg. Men så er jeg vant til små porsjoner når hun går på vogh.

Ja, jeg er jo vant til å fullfôre på vom, så jeg har fått hakaslepp av dette. Det kommer mer ut på alt av tørrfôr, men vanligvis ikke så drastiske forskjeller.

31 minutter siden, Debbie skrev:

Lykke til dere soniser som skal på utstillingstur i helga.

Tusen takk! :D

1 minutt siden, Wilhelmina skrev:

Ja jeg kjente bare at hele sesongen og alle planene mine for hele året falt sammen, men i dag kom kontrabeskjed: "Tack vare avbokningar kan vi erbjuda dig plats på provet."

:banana:

Hurra!

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Du husker vel ikke at det var foret jeg testet på Arya sammen med ett valpekull? 

Arya måtte ha 1,5 LITER for dagen for å holde vekten og jeg er sikker på at det kom 1 liter i mengde ut i andre enden... 

Valpekullet nektet spise det. De begynte faktisk ikke spise det. De smakte også forlot de skålen... kastet alt og gikk tilbake til RC eller PP  (husker ikke) og Arya kunne spise normale mengder igjen og valpene spiste seg mette for første gang. 

Talli teller ikke når det kommer til for. Hun kan leve på en kombinasjon av bark, mugg og gress og leve flott videre :lol:

Stemmer, det var det fôret, det. Aldri mer, i hvert fall, kun som godbiter om jeg får det slengt etter meg. Disse spiser jo alt. Så smaklighet er sjelden en kvalitets-sikring her :P 

Nå skal jeg bare få inn tre hunder, en koffert, toalettmappa og laptopen, så kan vi dra på tur, woho! God helg, folkens!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JeanetteH skrev:

Du husker vel ikke at det var foret jeg testet på Arya sammen med ett valpekull? 

Arya måtte ha 1,5 LITER for dagen for å holde vekten og jeg er sikker på at det kom 1 liter i mengde ut i andre enden... 

Valpekullet nektet spise det. De begynte faktisk ikke spise det. De smakte også forlot de skålen... kastet alt og gikk tilbake til RC eller PP  (husker ikke) og Arya kunne spise normale mengder igjen og valpene spiste seg mette for første gang. 

Talli teller ikke når det kommer til for. Hun kan leve på en kombinasjon av bark, mugg og gress og leve flott videre :lol:

Prøvde det på Turbo også, han bæsjet som en middels bullmastiff - kemboruker... virkelig ikke fornøyd med det, men jeg kjenner andre som bruker det og er veldig fornøyd altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SFX skrev:

Jeg fant en da jeg lette etter soveposen!

Yeyyy!

13 minutter siden, SFX skrev:

Jeg aner ikke hva de fôret på før - jeg trodde det var vom, men det har variert litt hva de synger hallelujah over.

Ja, jeg har jo også sett folk reklamere masse for et sånn fantastisk fôr - og kort tid etter ser man at nei - de bruker visst ikke dette fôret lenger like vel gitt. 

13 minutter siden, SFX skrev:

Nå skal jeg bare få inn tre hunder, en koffert, toalettmappa og laptopen, så kan vi dra på tur, woho! God helg, folkens!

God tur og lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Raksha said:

Ganske sikker på at vi har konkludert for lenge siden med at du burde bo en plass med stabilt mye varmere temperatur :hug:   

Ja, men jeg er stuck her.. :P 

11 hours ago, Snoffe said:

:hug:

Det er lov å ligge litt i fosterstilling å grine. Sjokolade og harry potter pleier også å hjelpe litt der og da :)

Jaaaa :ahappy: Kakao og Ravneringene duger det og :D 

10 hours ago, SFX said:

:hug: Dette er så urettferdig mot deg!

Enig! :lol: 

10 hours ago, Bananen said:

Stor klem til @2ne. Jeg istemmer med @Raksha at varmere strøk hadde hjulpet deg. :hug:

Det er visst varmt der jeg ender til slutt, har jeg hørt rykter om :teehe: 

Tusen takk for klemmer! Det hjelper det :ahappy: Det, og å bitche litt om hvor ****** man har det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, men jeg er stuck her.. :P 

Du har hvertfall ikke noe her oppe å gjøre :lol: For i dag er det full sommer igjen, og jeg kjenner det på gikta. :aww: Da er det så behagelig med et barn som hopper, spreller og sparker i senga. :lol: Men vi skal kose oss med jordbær før vi går ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SFX skrev:

Nå skal jeg bare få inn tre hunder, en koffert, toalettmappa og laptopen, så kan vi dra på tur, woho! God helg, folkens!

God helg, lykke til og kjør pent :P 

23 minutter siden, 2ne skrev:

Det er visst varmt der jeg ender til slutt, har jeg hørt rykter om :teehe: 

Aldri så galt at det ikke er godt for noe :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...