Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

3 minutter siden, Line skrev:

Fordi man ser eller lukter ikke salt sjø :aww: 

Hmmm som vestlending kan jeg si at nope, jeg kan leve uten det, får jeg ikke strendene trenger jeg ikke sjølukta heller. :aww: 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ja, det er akkurat det :lol:

:D Kom igjen :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raksha skrev:

Hmmm som vestlending kan jeg si at nope, jeg kan leve uten det, får jeg ikke strendene trenger jeg ikke sjølukta heller. :aww: 

Man må være litt spesiell for å like å bytte ut lukta av salt sjø med snø i juni altså :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Man må være litt spesiell for å like å bytte ut lukta av salt sjø med snø i juni altså :lol: 

Haha jeg bytter jo bort flått og brunsnegler og diverse da, ikke sjølukta mot snøfall i juni liksom :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Gloria badet. Alltid interessant å se hvordan fôrtispene takler behandlingen her. Jeg aner ikke hvor ofte hun blir badet - jeg badet henne sist i mai 2015 :P Men det var egentlig helt greit, sa hun. Hun hoppet ut av karet da jeg var halvveis i skyllingen og løp inn for å legge seg i stua, men kom tilbake da jeg brukte strengestemmen, og ble i hundekaret til vi var ferdig. På trass shampoonerte jeg en gang til, så hun måtte stå der, og det gjorde hun med logrende hale og masse kos. Det er nemlig viktig å hvile hodet på skuldra mi. Jeg tror alle bernere jeg har hatt i nyere tid har hvilt hodet på skuldra mi nå og da i løpet av bad og føn.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Raksha said:

Ikke har vi brunsnegler og ikke har vi flått - hva gjør vel litt snøfall i juni?  Hvorfor vil man bo noen annenplass enn akkurat her? :wub: 

Fordi dere har snøfall i juni? 

Det trenger ikke engang å være snøfall her for at jeg skal være supergiktisk, så sånn omtrent nå hadde det vært fint med litt sommer over litt mer enn 3 dager av gangen :aww: Jeg tror jeg er inne i min verste periode på 10 år, og det syns jeg at jeg ****** urettferdig, når det har vært så innmari mye annet styr de siste åra. Hadde jeg orka, hadde jeg lulla meg inn i et hjørne og grini litt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det var stor gjensynsglede mellom Bizi og hundepasseren. De har ikke sett hverandre på en stund og Bizi ble SÅ glad da de møttes igjen, ropte ut sin glede og rulla rundt på skoa hennes, spratt rundt og var kjempefornøyd. Rare,lille dyret. Hundepasseren klødde henne og svarte at hun hadde gleda seg hun også.:ahappy:

Skal ikke hente henne før mandag faktisk,men det er mye morsommere for henne å være på hyttetur med dem og få full oppmerksomhet enn å ligge hjemme mens jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

Fordi dere har snøfall i juni? 

Det trenger ikke engang å være snøfall her for at jeg skal være supergiktisk, så sånn omtrent nå hadde det vært fint med litt sommer over litt mer enn 3 dager av gangen :aww: Jeg tror jeg er inne i min verste periode på 10 år, og det syns jeg at jeg ****** urettferdig, når det har vært så innmari mye annet styr de siste åra. Hadde jeg orka, hadde jeg lulla meg inn i et hjørne og grini litt.. 

Ganske sikker på at vi har konkludert for lenge siden med at du burde bo en plass med stabilt mye varmere temperatur :hug:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

Fordi dere har snøfall i juni? 

Det trenger ikke engang å være snøfall her for at jeg skal være supergiktisk, så sånn omtrent nå hadde det vært fint med litt sommer over litt mer enn 3 dager av gangen :aww: Jeg tror jeg er inne i min verste periode på 10 år, og det syns jeg at jeg ****** urettferdig, når det har vært så innmari mye annet styr de siste åra. Hadde jeg orka, hadde jeg lulla meg inn i et hjørne og grini litt.. 

:hug:

Det er lov å ligge litt i fosterstilling å grine. Sjokolade og harry potter pleier også å hjelpe litt der og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Klematis skrev:

Det var stor gjensynsglede mellom Bizi og hundepasseren. De har ikke sett hverandre på en stund og Bizi ble SÅ glad da de møttes igjen, ropte ut sin glede og rulla rundt på skoa hennes, spratt rundt og var kjempefornøyd. Rare,lille dyret. Hundepasseren klødde henne og svarte at hun hadde gleda seg hun også.:ahappy:

Skal ikke hente henne før mandag faktisk,men det er mye morsommere for henne å være på hyttetur med dem og få full oppmerksomhet enn å ligge hjemme mens jeg jobber.

Høres ut som en perfekt match :)


Vel hjemme fra jobb kom jeg hjem til ferdig grillmat, skikkelig lykkepillemottakelse, og en åpen øl så snart jeg hadde fått byttet av meg jobbklærne. 
Nå sitter vi og koser oss med serier og slapper av. 

Jeg visste at fortsettelsen på dagen ville være flott :):wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Men poenget med å spise sunnere faller jo bort om en må dytte på masse, masse pålegg - da kan jeg jo like godt spise brød :P

Jeg tipper at antall knekkebrød teller mer enn hva man egentlig har PÅ knekkebrødene man spiser :D Så jeg tenker at to knekkebrød med smør og hvitost er helt innafor sunnhetsmessig :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg måtte også innom Jula på vei hjem! Kjøpte lastestropper og blekkspruter, kunne ikke finne igjen de jeg hadde, og må jo ha sånt. Jeg gleder meg også til helga, ser ut som om vi har booket en koselig campinghytte, det er meldt perfekt SFX-vær, jeg skal få treffe nye og gamle venner, forhåpentligvis se noe pent i ringen. Men jeg er ikke så carefree om resultat, jeg da, jeg har lyst til å komme hjem med noe som gjør meg fornøyd :D Men du tok jo så mye sist, så du har kanskje innført normalfordelingskurve? På min forrige utstilling fikk jeg en excellent, en very good og en fartsbot - ikke helt det nivået jeg liker å ligge på.

Stropper og blekkspruter får man aldri nok av :ahappy: 
Jeg er jo så selvoppofrende, vet du, at jeg unner alle andre å vinne også *pusser intenst på glorien nå :innocent:* Neisåf... Jeg vil også vinne, men det er like viktig å ha det moro og sosialt, spise god mat og sånt :D Flere ting på en gang vøtt :D Jeg vil helst ikke ha de to siste punktene på lista di der :aww: 

2 timer siden, SFX skrev:

Nå har jeg lagt en slagsplan for resten av kvelden. Først middag i magen, så bade Gloria, så sette på vaskemaskin (de to tingene kan ikke skje samtidig, siden begge har vannuttak fra vasken), la Gloria lufttørke litt mens jeg pakker, blåse Gloria tørr, rydde bilen, pakke mest mulig, sette på tørketrommel, pakke inn gavepremier til spesialen, sove, pakke ferdig, reise.

Jeg tror jeg har igjen bare å pakke bagen med klær til meg selv. Hundene er gjennombørstet og har fått strategisk vask av skjegg og snopp/skjørt (ja, Yasmine tisser på seg der bak, hun... det har jeg aldri opplevd med tisper før), Jeg har pakket diverse gavepremier, vandrepremier, gavepremier, rosetter, kritikkskjema, premielister, kataloger og årsmøtepapirer ut i bilen, jeg har ordnet til tørrfôr til hundene (jeg gidder ikke å ta med V&H - du kan være sikker på at de kommer til å kline masse av det i skjegget bare fordi vi skal på utstilling), sekken med fotoutstyr, sekken med PC og stæsj, vanndunk og vannflaske, mat er handlet inn, men det åker ikke ut i bilen før rett før avreise. 

2 timer siden, SFX skrev:

Har jeg glemt noe da? Jo, må kjøpe frysetørket vom i morgen, så hundene har mat på turen. Jeg har noe tørrfôr liggende, men jeg synes det er et drittfôr. Når de driter, så kommer det ut så mye at jeg må bruke tre poser, og det er mer enn det kommer ut på en uke med vom som fôr. Jeg hører så mange skryter av Dr. Clauders, men jeg synes det kommer mer ut enn jeg gir, og da er det ikke akseptabelt i min bok.

Jeg synes det er mange av disse opphypede fôrtypene som gir slik reaksjon... 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Det trenger ikke engang å være snøfall her for at jeg skal være supergiktisk, så sånn omtrent nå hadde det vært fint med litt sommer over litt mer enn 3 dager av gangen :aww: Jeg tror jeg er inne i min verste periode på 10 år, og det syns jeg at jeg ****** urettferdig, når det har vært så innmari mye annet styr de siste åra. Hadde jeg orka, hadde jeg lulla meg inn i et hjørne og grini litt.. 

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv dag praksis før langhelg :) Og totalt bare 3,5 dag igjenw av hele denne praksisperioden :D Blir deilig med ferie, selv om jeg skal jobbe. Enda ikke fått vite noenting om når og hvor mye, og hvor, jeg skal jobbe, så kanskje jeg skal etterlyse det imorgen. Skal ha en uke ferie, men vet enda ikke hvilken det blir. Men det er jo litt greit å få vite snart, så vi kan planlegge litt for den uka.

 

Forresten: garnet jeg fikk melding om at var levert idag, hadde visst kommet igår, mens mamma var bortreist. Så pappa hadde fått lagt det bort. Så da slipper jeg å tenke på det :P

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

Det trenger ikke engang å være snøfall her for at jeg skal være supergiktisk, så sånn omtrent nå hadde det vært fint med litt sommer over litt mer enn 3 dager av gangen :aww: Jeg tror jeg er inne i min verste periode på 10 år, og det syns jeg at jeg ****** urettferdig, når det har vært så innmari mye annet styr de siste åra. Hadde jeg orka, hadde jeg lulla meg inn i et hjørne og grini litt.. 

:hug: Dette er så urettferdig mot deg!

5 minutter siden, Siri skrev:

Jeg tipper at antall knekkebrød teller mer enn hva man egentlig har PÅ knekkebrødene man spiser :D Så jeg tenker at to knekkebrød med smør og hvitost er helt innafor sunnhetsmessig :D 

Joda, men jeg holder meg til rugsprø, som jeg faktisk klarer å tygge uten å se ut som en treåring, og som smaker godt nok :P 

5 minutter siden, Siri skrev:

Stropper og blekkspruter får man aldri nok av :ahappy: 

Nei, og jeg har en plan i hodet for å lage Latrudabase i helga - så får vi se hvordan sluttresultatet blir...

5 minutter siden, Siri skrev:

Jeg er jo så selvoppofrende, vet du, at jeg unner alle andre å vinne også *pusser intenst på glorien nå :innocent:* Neisåf... Jeg vil også vinne, men det er like viktig å ha det moro og sosialt, spise god mat og sånt :D Flere ting på en gang vøtt :D Jeg vil helst ikke ha de to siste punktene på lista di der :aww: 

Hehehe, det ante meg! :P 

5 minutter siden, Siri skrev:

Jeg tror jeg har igjen bare å pakke bagen med klær til meg selv. Hundene er gjennombørstet og har fått strategisk vask av skjegg og snopp/skjørt (ja, Yasmine tisser på seg der bak, hun... det har jeg aldri opplevd med tisper før), Jeg har pakket diverse gavepremier, vandrepremier, gavepremier, rosetter, kritikkskjema, premielister, kataloger og årsmøtepapirer ut i bilen, jeg har ordnet til tørrfôr til hundene (jeg gidder ikke å ta med V&H - du kan være sikker på at de kommer til å kline masse av det i skjegget bare fordi vi skal på utstilling), sekken med fotoutstyr, sekken med PC og stæsj, vanndunk og vannflaske, mat er handlet inn, men det åker ikke ut i bilen før rett før avreise. 

Jeg har pakket det meste, må bare lokalisere regntøy og pensko. Som ikke skal brukes samtidig, men lell. Det gjenstår et par bukser, men de vaskes i dette øyeblikk. Toalettsaker pakkes i morgen. Finne en bok og en DVD for kveldskos på hytta. Smertestillende av ulike varianter er pakket, så håper jeg halebeinet er snilt med meg i helga. Jeg har til og med pakket en engangsgrill jeg fant i skapet. 

5 minutter siden, Siri skrev:

Jeg synes det er mange av disse opphypede fôrtypene som gir slik reaksjon... 

Ja, jeg har da brukt tørrfôr før, men aldri fått ut slike mengder i den andre enden. Det skal ikke være nødvendig å bruke to poser per ruke, og fremdeles slite med å få med alt. Yuk. 

Nei, nå skal jeg blåse Gloria tørr, pakke inn gavepremiene til spesialen, og så finner vi senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå har jeg vaska oppvaskmaskinen i pakningsområdet. Elsker å være voksen og måtte gjøre sånne absurde greier  :lol: 

Når man er tennåring og gleder seg til å bli voksen så har man enda ikke innsett alle rare og ekle ting man må gjøre, og da er å betale regninger ikke tatt med :aww: kanskje like greit, hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg nok boikottet å bli voksen :aww::lol:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SFX skrev:

Joda, men jeg holder meg til rugsprø, som jeg faktisk klarer å tygge uten å se ut som en treåring, og som smaker godt nok :P

Men du skal selvfølgelig få lov til å tygge rugsprø så det tyter ut ørene :lol: 

33 minutter siden, SFX skrev:

Nei, og jeg har en plan i hodet for å lage Latrudabase i helga - så får vi se hvordan sluttresultatet blir...

Jeg ville definitivt gått for presenning btw... og teltplugger - da blir det nesten som et telt vøtt :D 

33 minutter siden, SFX skrev:

Hehehe, det ante meg! :P 

:whistle: 

33 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har pakket det meste, må bare lokalisere regntøy og pensko. Som ikke skal brukes samtidig, men lell. Det gjenstår et par bukser, men de vaskes i dette øyeblikk. Toalettsaker pakkes i morgen. Finne en bok og en DVD for kveldskos på hytta. Smertestillende av ulike varianter er pakket, så håper jeg halebeinet er snilt med meg i helga. Jeg har til og med pakket en engangsgrill jeg fant i skapet. 

Å, der sa du noe... bok må med, selvsagt... og med alderen er det jo nesten så man må ha med et helt medisinskap på tur :aww: 

33 minutter siden, SFX skrev:

Ja, jeg har da brukt tørrfôr før, men aldri fått ut slike mengder i den andre enden. Det skal ikke være nødvendig å bruke to poser per ruke, og fremdeles slite med å få med alt. Yuk. 

Nei, det skal liksom ikke være nødvendig, det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://dolphinproject.net/blog/post/two-more-species-of-dolphins-added-to-taijis-hunts/

 

Enda flere delfinarter, og jaktkvoten økes til neste sesongs delfinjakt i Taiji. Det er så ufattbart grusomt, at jeg tar meg i å tenke hvorfor ikke noe mer voldsomt skjer med saken. Ofte tenker jeg på hvorfor det ikke finnes noen slags "militante grupper" som sloss for dyrenes rett. Men jeg konkluderer det har med empati å gjøre; at de som er glade i dyr har såpass velutviklet empati at det ikke skjer? Det er så mye elendighet, så mye ufattelig, umennesklig, grotesk ondskap at det er fascinerende hvordan det ikke finnes en eksplosiv reaksjon til det. Det må være fordi man aldri gir opp håpet for det gode? Men det virker så langt, langt vekk når man ser den inhumane torturen mennesker utsetter dyr for. Taiji, Yulin -- for ikke å snakke om det hjertet mitt blør så fritt for for tiden... Frakt av levende dyr. Det er så ufattelig mange trailere i stål, med levende dyr, som kjører på Autobahn i Tyskland. I 30 grader varme. Destinasjon Tyrkia... I Rumensk-registrerte trailere. De står parkert i solsteiken på rasteplasser. Sauer, kyr og griser. Begynner å grine her jeg skriver det :cry: Og vi kjører alle bare forbi. Jeg og. For man får ikke gjort en dritt. Man kan ikke gi dyra vann en gang. Da blir man fengslet. Man føler seg som en Don Quijote-maur mot vindmøllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...