Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

Herregud så mye natoløkker jeg ser rundt om nå for tiden! Kan ikke noen lage en liten plakat med bilde og info om hvorfor den ikke bør brukes? (skader på involler etc). Som kan spres på facebook osv. Folk er så dumme!! Og hundene jeg har sett drar jo som bare det uansett!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk


  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Herregud så mye natoløkker jeg ser rundt om nå for tiden! Kan ikke noen lage en liten plakat med bilde og info om hvorfor den ikke bør brukes? (skader på involler etc). Som kan spres på facebook osv. Folk er så dumme!! Og hundene jeg har sett drar jo som bare det uansett!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

Lag en, da vel. Tenker det er mange her som deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
21 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg vil gjette på at den har hatt problemer med håndteringa i så fall? Det er jo det første momentet, hadde den klart seg gjennom det hadde det jo vært et kryss der? 

Første momentet er jo om den hilser. Om den aldri gikk fram så skulle det jo vært kryss på det alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JeanetteH said:

Første momentet er jo om den hilser. Om den aldri gikk fram så skulle det jo vært kryss på det alt? 

Burde vært det da ja. Hmm.. Kanskje de ikke fikk lest av chippen engang? Da er det jo ingen kryss i noen rute, det er jo før selve beskrivelsen begynner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, 2ne skrev:

Burde vært det da ja. Hmm.. Kanskje de ikke fikk lest av chippen engang? Da er det jo ingen kryss i noen rute, det er jo før selve beskrivelsen begynner? 

Blir jo bare spekulasjon. Aner ikke hva som har skjedd, men merkelig er det. Syns jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ble oppringt av FlinkBisk til å prøve en gratis sommerpakke, siden jeg ikke var fornøyd med den andre pakken jeg fikk. Men så sa personen i andre enden at det var en feil for en stund siden, at det man bestilte på nettet da viste en oversetting fra engelsk. At S (som jeg bestilte) betydde small og L (som jeg trodde var liten) betydde large. Det kan jo forklare hvorfor tyggetingene man fikk var bittesmå. Personen lovet at det skulle være en til stor hund denne gangen, i alle fall. Skader ikke å prøve ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Men vil ikke manglende kryss bare bety at der har hunden brutt? Eller er det INGEN kryss på skjema? Jeg så et skjema på en hund der bare den ene siden hadde kryss - men hunden hadde gjennomført hele MH'en, så det var vel bare en forglemmelse at det ikke var krysset i hele skjemaet. 

Kan du ikke bare lage den selv da? 

Har hjemmekontor i dag og sitter og hører på sauebjellene utenfor. Er noen som koser seg med masse grønt gras her nå :ahappy: Men jeg må nok på gjerdeinspeksjon i kveld, for et par søyer med lam har funnet hullet i gjerdet som de også brukte i fjor.. så jeg får vel prøve og tette det igjen. Har forresten vært flink og laget kravspesifikasjon til naturmangfoldsundersøkelser ifm en konsekvensutredning. Tror prosjektleder ble litt stressa da han oppdaget at slike undersøkelser må gjøres i sommer siden KU skal være ferdig i mai neste år :D. Da er det greit å hjelpe ham med å senke blodtrykket  :ahappy:

Ekke til meg. Min er innkjøpt og i storbruk- min fine i lilla og rosa:)

Nå står det indrefilet og koser seg i ovnen, og jeg lager slagplan for kveldens stevne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det for varmt til å gjøre noe som helst for nordlendinger og svarte hunder, så vi har kosa oss innendørs med kloklipp - og ikke mindre enn to feilklipte klør :icon_redface: At det skal være så vanskelig, hadde aldri dette problemet med kattene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg yogamatte i går og hadde mitt første forsøk på medisinsk yoga i dag. Føler meg som et nytt menneske :D 
Smerteklinikken har også medisinsk yoga en gang i  uken som jeg skulle søkes inn på, det blir spennende :)  

Orker det bare på de gode dagene, men det er jo en milliard ganger bedre enn aldri. For dette var DIGG! 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lola Pagola said:

Herregud så mye natoløkker jeg ser rundt om nå for tiden! Kan ikke noen lage en liten plakat med bilde og info om hvorfor den ikke bør brukes? (skader på involler etc). Som kan spres på facebook osv. Folk er så dumme!! Og hundene jeg har sett drar jo som bare det uansett!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Husk at du må gå bort til folka og pirke i de. "HØY!". Kauk litt på de. Prat med de. I verstefall er de idioter som ikke hører på deg, da kan du dømme de enda hardere inne i hodet ditt etterpå :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag i praksis gjennomført. Det vil si at mitt 2. studieår er ferdig, og om 1år er jeg forhåpentligvis ferdigutdannet. Avsluttet med masse fine ord, og krysset av på at alle læringsutbyttene var oppnådd i svært stor grad, som er det beste vi kan få. Da tar jeg ferie med god samvittighet! :D

 

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg så mye enklere det var å gjøre husarbeid før vi fikk hund!

Er det forresten noen som har hunder som får blødende tannkjøtt av tyggebein? Har lagt merke til et et par ganger nå, vanskelig å se på oksemuskel men har sett på knoke og tyggepinne at det er litt rosa skum der han tygger. Kan såvidt se at det er litt rødt ved tannkjøttet ved de underste jekslene, men han er ikke den letteste å håndtere så det er vanskelig å få sett skikkelig. Han virker ikke til å ha vondt, vil gjerne tygge videre og tygger uten å ømme seg. Tennene ser fine ut og han er ung. Syns bare det er rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått botox sprøyta inn i begge øynene i dag. Det var GRUSOMT og jeg fikk ikke valium [emoji20] Men om jeg er riktig heldig, så kan det hende dobbeltsynet blir bedre hvertfall [emoji4]

Du får trøste deg med at øynene dine er pene og rynkefrie nå [emoji11] [emoji11] [emoji11]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Pixie skrev:

Gud hjelpe meg så mye enklere det var å gjøre husarbeid før vi fikk hund!

Er det forresten noen som har hunder som får blødende tannkjøtt av tyggebein? Har lagt merke til et et par ganger nå, vanskelig å se på oksemuskel men har sett på knoke og tyggepinne at det er litt rosa skum der han tygger. Kan såvidt se at det er litt rødt ved tannkjøttet ved de underste jekslene, men han er ikke den letteste å håndtere så det er vanskelig å få sett skikkelig. Han virker ikke til å ha vondt, vil gjerne tygge videre og tygger uten å ømme seg. Tennene ser fine ut og han er ung. Syns bare det er rart...

Hvis han er rød i tannkjøttet ville jeg absolutt tatt han med til veterinær for undersøkelse. Er tannkjøttet betent så bør det gjøres noe :) Tannkjøtt og tenner er ikke noe å tulle med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Siljus skrev:

Hmmm.. Hvordan er praksisen på HD-røntging, kan eier bli med å se hvordan det foregår? 

Bestiller du hos Heimdal får du være med på hele prosessen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Bestiller du hos Heimdal får du være med på hele prosessen :) 

Åh, så bra! Bestilte nemlig til Heimdal :ahappy:  Tenkte ikke på å høre om det når jeg bestilte, og begynte å fundere på det nå. :lol: Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Siljus skrev:

Åh, så bra! Bestilte nemlig til Heimdal :ahappy:  Tenkte ikke på å høre om det når jeg bestilte, og begynte å fundere på det nå. :lol: Takk for svar!

Alltid fått vært med på hele prosessen der, i motsetning til hos noen av de andre klinikkene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dagen kommet.. i kveld leverer vi bikkja til svigers, så reiser vi til varmere strøk i morgen tidlig:) samboer er lettere irritert på meg, for han mener at jeg snakker som om jeg aldri får se henne igjen:P men jeg er litt teit og har grua meg til denne dagen lenge.

Hundre ting å pakke bare til bikkja jo... halsbånd, sele, bånd, redningsvest, for osv.. redd jeg har glemt noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...