Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

1 time siden, WelshenNemi skrev:

Det pleier jeg også :lol: men synes de ofte er alt for søt, så tenkte å prøve å lage selv. Veldig enkelt i det minste.

Har du oppskrift?

8 minutter siden, Ozzy skrev:

I morgen skal jeg ta celleprøve av livmorhalsen for første gang, gruer meg! Har skjønt det ikke er vondt såfremt legen gjør det riktig men likevel.. :huh:

Det burde jeg også få gjort veldig snart. Hater sånnt, føles så mentalt ubrhagelig ut selvom det ikke er et problem å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

5 timer siden, maysofie skrev:

Hvis noen vet av noen aktive mennesker, gjerne noen som driver med hundesport, som leter etter en unghund å ta over, rop ut - sort/hvit, langhåret, ukomplisert border collie-hanne som akkurat har fylt et år leter etter nytt hjem ettersom han ikke passer eier i gjetingen :) 

Han er etter hannen jeg skal bruke til Lyn, gode gjeterhundlinjer, men selges hovedsaklig som aktiv familie/-sportshund. Både far, mor og kullsøster er å hilse på, sosiale og trivelige skapninger alle sammen. Begge foreldrene har godkjent gjeterhundprøve i høyeste klasse, er HD-fri og øyelyst UA. Han selv er ikke helsetestet enda. 

Du kunne vært selger altså, like før jeg bet på :aww:

Hvor i landet holder han til? Kan jeg dele teksten på klubbens side?  

 

 

...har jeg hatt en ganske fin agility trening på tross av betennelse i hælen. På tide med litt middag og lading før nattevakt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mokken skrev:

Du kunne vært selger altså, like før jeg bet på :aww:

Hvor i landet holder han til? Kan jeg dele teksten på klubbens side?  

Han er kjempetrivelig og innmari skjønn!  @Tine Kristine Lindbeck kan nok også gå god for det :ahappy: 

Han holder til ved Nossebro i Sverige, bodd hos oppdretter siden fødsel. Kontaktinfo osv. finnes her :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Han er kjempetrivelig og innmari skjønn!  @Tine Kristine Lindbeck kan nok også gå god for det :ahappy: 

Han holder til ved Nossebro i Sverige, bodd hos oppdretter siden fødsel. Kontaktinfo osv. finnes her :) 

Han var veldig fin. Kom og hoppa rett opp i faget mitt ♡

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brr, vært ute i regnet og trent LP, og kommer hjem til hus som er litt for kaldt. Nå er jeg egentlig litt enig med @2ne - det skal ikke være meningen at jeg må fyre med el i juni. Naboen fyrer med ved, ser jeg, men jeg har ikke mer tørr ved igjen, de har druknet i regnværet de få kubbene jeg hadde igjen.

Flott med vær ute som gjør at det er godt å være lenge ute med hundene, men jeg nekter å fryse inne på sommeren. 

Mulig det hjelper å få av seg alt av våte klær, ikke bare noe av det :P Men hundene var flinkere enn flinkest, så da er jeg fornøyd. Orket ikke gå tur når jeg var så våt og kald, men jeg tror de egentlig er fornøyd nok nå. Hvile litt i sofaen, så skal jeg disiplinere meg til en time med husarbeid, og deretter middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg tror det er om å gjøre å forte seg ut på en liten tur før det blåser og regner sidelengs igjen. Jeg har malt nesten alt jeg skal i dag, og selv om jeg måtte avlyse middagen med kolleger i kveld pga helsa, så går formen da riktig vei, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ozzy skrev:

I morgen skal jeg ta celleprøve av livmorhalsen for første gang, gruer meg! Har skjønt det ikke er vondt såfremt legen gjør det riktig men likevel.. :huh:

Det kommer til å gå så fint, det er ikke veldig vondt bare ubehagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, maysofie skrev:

Han er kjempetrivelig og innmari skjønn!  @Tine Kristine Lindbeck kan nok også gå god for det :ahappy: 

Han holder til ved Nossebro i Sverige, bodd hos oppdretter siden fødsel. Kontaktinfo osv. finnes her :) 

Det er noen år for tidlig for min del dessverre, litt mangel på plass og for få timer i døgnet men kjenner kanskje noen han kan være aktuell for :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Snoffe skrev:

Har du oppskrift?

http://www.thevegancorner.com/chinese-sweet-and-sour-sauce/

Jeg brukte eplecidereddik i stedet for riseddik. Til meg vil jeg bruke litt mindre sukker neste gang, men jeg liker sausen på den litt surere siden.

Den smaker ikke helt som de du kjøper på glass altså, men eg synes i alle fall den var ganske god. Og lettere å endre på enn de på glass som jeg synes enten bare er søt eller bare sur.

Endret av WelshenNemi
la til litt.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stine skrev:

Det kommer til å gå så fint, det er ikke veldig vondt bare ubehagelig :)

Ja håper jo på det! 

48 minutter siden, Tricolor skrev:

Min medfølelse. Jeg gruer meg til august, har time da. Men har jo fått gjort det noen ganger etterhvert, så er ikke første gangen akkurat. 

 

47 minutter siden, Snoffe skrev:

Har du oppskrift?

Det burde jeg også få gjort veldig snart. Hater sånnt, føles så mentalt ubrhagelig ut selvom det ikke er et problem å gjøre det.

Nå blei det bare kluss her! Men nei er nok ikke gøy men veldig viktig, Snoffe! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg og poden skulle på besøk hos @Perfect Image så ungene kunne lese sammen..men så hadde dama intet mindre en 3 hus på forskjellige steder og når vi endelig fant ut hvilket hus de oppholdt seg i viste det seg at barna hennes bare sov. Hele døgnet. Og at hun egentlig hadde belgere ( Groenendael og malle),  men hun farget de så de skulle se ut som collier slik at de ble lettere å selge. Det syntes jeg var det smarteste jeg hadde hørt om i hele mitt liv!  Genialt !! Og så fikk vi bittesmå kanelsnurrer  ( også smart,  for da kan man spise mange flere)  og så våknet jeg. 

Og bare wtf :blink: 

:lol:

 

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Symra&Pippin said:

Det holder vel ofte å male inntil listene ja. Jeg måtte bare krisemaksimere bittelitt. :lol:

 

Jeg oppdaget jo da jeg kom dit, at jeg hadde glemt å ta med alt av verktøy jeg kunne bruke til å prøve å få de forbanna murankrene ut av veggen... Så jeg brukte mesteparten av tiden på det, og fikk bare sparklet én vegg før jeg måtte dra igjen :aww: Men nå har jeg i hvert fall MÅLT der, så jeg kan regne ut hvor mye maling som må til.

I morgen skal Musikeren og jeg rundt og kikke og kjenne på nye kjøkken. Og så har vi fått avtalt sliping av gulvet. Det kommer til å bli så fiiint i huset vårt! :heart: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i kaos for tiden, med snekkere og uferdige baderom og gutter som ALDRI rydder etter seg!! I dag fikk jeg NOK!!!
Så har brukt 3,5 timer etter jobb på å vaske og omroganisere stua. Jeg må ha ETT rom der det er så rent og ryddig at det skinner. Gidder nå ikke kaste blikk på kjøkkenet der kaoset lever i beste velgående og har tatt "kvelden" i sofaen. Rimelig sliten.  Hundene har herja i hagen hele dagen mens jeg har vaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mud skrev:

I natt drømte jeg at jeg og poden skulle på besøk hos @Perfect Image så ungene kunne lese sammen..men så hadde dama intet mindre en 3 hus på forskjellige steder og når vi endelig fant ut hvilket hus de oppholdt seg i viste det seg at barna hennes bare sov. Hele døgnet. Og at hun egentlig hadde belgere ( Groenendael og malle),  men hun farget de så de skulle se ut som collier slik at de ble lettere å selge. Det syntes jeg var det smarteste jeg hadde hørt om i hele mitt liv!  Genialt !! Og så fikk vi bittesmå kanelsnurrer  ( også smart,  for da kan man spise mange flere)  og så våknet jeg. 

Og bare wtf :blink: 

:lol:

:lol::lol::lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, glemmer innimellom at det er så lytt ned til leieboeren. Nettopp brøla til frøken drittunge som fikk det til å koke litt, også hører jeg bikkja deres sin pipeleke.. Jadaa, ikke flaut, spesielt ikke siden søsteren til samboeren leier :lol:

Gleder meg til å bytte gulv i stua, så kan jeg brøle i fred :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Just now, Ozzy said:

Gleder meg til å bytte gulv i stua, så kan jeg brøle i fred :P

Eeeller prøve å bjeffe mindre selv? Neppe spesielt hyggelig for noen liksom, inkludert deg selv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg fant en svær edderkopp på soverommet. På gulvet på min side av senga! :o

Så da måtte jeg fram med støvsuger og dra fram det som kunne dras frem. Etterpå begynte jeg å dryppe peppermynte i alle ventiler, vinduskarmer, og både innenfor og utenfor inngangsdøra. Sjef fikk et par dråper i pelsen mot flått når jeg først var i gang. 

Funker ikke dette blir vi faktisk nødt til å flytte! :blink:

Når mannen kom hjem fra jobb flirte han når han kjente lukta og spurte hvor jeg fant den edderkoppen :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Eeeller prøve å bjeffe mindre selv? Neppe spesielt hyggelig for noen liksom, inkludert deg selv. ?

Er ikke sånn at jeg sitter og bjeffer hele tiden heldigvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på sykkeltur så nå har jeg sliten hund :ahappy: måtte legge om ruta litt da jeg så at sauen var sluppet på beite. Så ikke helt for meg å sykle med hund midt i utmarksbeite :lol:

Nå skal jeg se litt House før det blir tidlig kveld. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ozzy skrev:

Uff, glemmer innimellom at det er så lytt ned til leieboeren. Nettopp brøla til frøken drittunge som fikk det til å koke litt, også hører jeg bikkja deres sin pipeleke.. Jadaa, ikke flaut, spesielt ikke siden søsteren til samboeren leier :lol:

Gleder meg til å bytte gulv i stua, så kan jeg brøle i fred :P

Jeg ropte noen pene ord til Pippin i går, rett før jeg oppdaget at verandadøra sto åpen. Tipper naboene hoppet høyt så solbriller og solhatter flaksa omkring! Pippin hadde stjålet og tygd istykker en veldig fin hekla gryteklut som jeg fikk i julegave av en kollega. Man velger jo ikke de peneste ordene man kan heller når man blir fly forbanna og tror at ingen (mennesker) hører.

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...