Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

AN lurer jeg litt på hva som er greia med å MÅTTE kommentere på alt. 

F.esk om noen legger ut at de trenger hundepass på en bestemt dato, så er de jo ikke interessert i å få masse svar med: Å, jeg vil gjerne, men den helgen kan jeg ikke, Å skulle ønske jeg kunne passe osv. 
Eller om man skal omplassere en hund: Å, skulle gjerne hjulpet men jeg kan ikke ha flere hunder her jeg bor, Å jeg vil gjerne men jeg er allergisk ...

Det kan være det er jeg som er rar som synes slike svar er unødvendig og noen ganger irriterende, og ikke skjønner greia.

Ellers lurer jeg på om det er noen som har forsøkt hypnose noen gang.

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Heisann Juni:)

Strålende sol idag, men både jeg og Prima er slække i dag. Så Prima ligger rett ut og sover, masse. Jeg har blogget, sett litt på tv, og skal nå kose meg videre med en god bok.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Vi gikk oss en fin-fin tur i flott vær i byen i dag. Det begynner virkelig å gå inn i nøtta på lille frøken at det er innmari smart å se på matmora si når det dukker opp andre hunder, for hvis man da er flink jente og ikke lager spetakkel og bråk, så får man kjeften full av godis, nemlig.

Stakk innom dyreklinikken og kjøpte RC hypoallergenic til Bizi, og sjekka prisen på blodprøver i allergiutredningen vi nok bør sette i gang med snart. Litt over 3000,- skulle de ha for den vanligste blodprøven. Så da ringte jeg Eiker dyreklinikk jeg, og venter på at veterinæren vi var hos sist skal ringe meg tilbake. Så får vi se hva han skal ha for det.

Må instruere hundepasseren i at hun ikke skal få noe som helst annet enn spesialfòret og spesialgodbitene, tror dama er såpass på nett at hun forstår at det er viktig.

Jeg kunne tenkt meg et svar på denne kløen snart. Hun er ikke spesielt plaga, men det er noe hun reagerer på, og jeg vil finne ut hva det er. Helst i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

AN lurer jeg litt på hva som er greia med å MÅTTE kommentere på alt. 

F.esk om noen legger ut at de trenger hundepass på en bestemt dato, så er de jo ikke interessert i å få masse svar med: Å, jeg vil gjerne, men den helgen kan jeg ikke, Å skulle ønske jeg kunne passe osv. 
Eller om man skal omplassere en hund: Å, skulle gjerne hjulpet men jeg kan ikke ha flere hunder her jeg bor, Å jeg vil gjerne men jeg er allergisk ...

Det kan være det er jeg som er rar som synes slike svar er unødvendig og noen ganger irriterende, og ikke skjønner greia.

Ellers lurer jeg på om det er noen som har forsøkt hypnose noen gang.

Kommentarfelt og tråder på FB oppfattes som en kombinasjon av annonser og skravleplass. Det er på en måte en plass for tekster i muntlig form. Hvis noen hadde sagt at de trengte hundepass så ville det føltes naturlig å si at man gjerne skulle hjulpet men ikke har anledning. Sånn er det med den saken, tror jeg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

AN lurer jeg litt på hva som er greia med å MÅTTE kommentere på alt. 

F.esk om noen legger ut at de trenger hundepass på en bestemt dato, så er de jo ikke interessert i å få masse svar med: Å, jeg vil gjerne, men den helgen kan jeg ikke, Å skulle ønske jeg kunne passe osv. 
Eller om man skal omplassere en hund: Å, skulle gjerne hjulpet men jeg kan ikke ha flere hunder her jeg bor, Å jeg vil gjerne men jeg er allergisk ...

Det kan være det er jeg som er rar som synes slike svar er unødvendig og noen ganger irriterende, og ikke skjønner greia.

Ellers lurer jeg på om det er noen som har forsøkt hypnose noen gang.

Akkurat det der har jeg alltid lurt på også... :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
56 minutter siden, Wednesday skrev:

Haha, riktig. Jeg er veldig selektiv på hvilke hunder mine får leke med, jeg er livredd for at de skal bli skadet eller få dårlige erfaringer. Så jeg vil helst at de leker med hunder på ca samme størrelse og med ca samme lekestil. Salukivalpen er en liten sart sjel og trenger ikke bli veltet rundt av en rottweiler f.eks :lol: Men det største problemet er definitivt eierne til disse andre bikkjene vi møter på ja :lol: "Bare la de leke sammen, han er såååååååå snill så!" Mens den digre saken ved siden av grumler og bjeffer, med verdens stiveste holdning :aww: Derfor går vi i hundepark når den er mest mulig tom :lol:

:lol: 

For min del så er det jo litt omvendt. En gang var det ei med Japanese Chin i flexi som bare MÅTTE bort og hilse på. DE MÅ JO FÅ HILSE!!! skreik hun etter meg. Mens hunden hennes knurret og frådet omtrent rundt munnen :aww: 
Nei, mine må ingenting annet enn å høre på meg de, var svaret mitt :whistle: 

Det er en grunn for at jeg har valgt å løse passeringer med å stille meg i veikanten og kommandere sitt og bli :lol: De passeringene jeg foretar blir trent på med vendinger, og det funker godt nok for min del. Nå klarer han jo å overse slike sinte små vepser i bånd på andre siden av veien i stedet for å tro at alle sånne sinte små er slik som Aragon. 
Små seiere. Små seiere. :aww: 

Akkurat nå, Justisia skrev:

AN lurer jeg litt på hva som er greia med å MÅTTE kommentere på alt. 

F.esk om noen legger ut at de trenger hundepass på en bestemt dato, så er de jo ikke interessert i å få masse svar med: Å, jeg vil gjerne, men den helgen kan jeg ikke, Å skulle ønske jeg kunne passe osv. 
Eller om man skal omplassere en hund: Å, skulle gjerne hjulpet men jeg kan ikke ha flere hunder her jeg bor, Å jeg vil gjerne men jeg er allergisk ...

Det kan være det er jeg som er rar som synes slike svar er unødvendig og noen ganger irriterende, og ikke skjønner greia.

I så fall er jeg også rar, for jeg synes heller ikke det er noe poeng. Klart det avhenger av hva slags type forhold man har til vedkommende som svarer, men jeg har sett mye som ikke er nødvendig sånn sett. 

- Kan noen hjelpe meg å frakte noe fra A til B i morgen? 
- Nei sorry, da skal jeg til tannlegen, vaske bilen, og så klippe plenen! 
Fint for deg, men det var ikke det jeg spurte om :aww: 


VI har gått tur i en times tid. Og som vanlig var det mye varmere et par gater ovenfor oss enn akkurat her. Vindstille var det også. Så nå er både jeg og Sjef varme. Og jeg må komme meg i dusjen før jobb og få vasket av meg denne turen. Nå når jeg har kjent hvor varmt og godt det er ute vil jeg ikke på jobb en gang. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pixie skrev:

Jeg kom rett inn med bankId på mobil...

Jeg kom inn til slutt.

1 time siden, Siri skrev:

Det er viktig å trene med forstyrrelser vet du :P 

Ja, om så er med livet med innsats!

1 time siden, Siri skrev:

Knekkis går fint om man ikke har klær med utringning... og der kom jeg på at jeg måtte fiske opp en diger smule fra BH'en i går :aww: 

Jeg er rimelig anstendig kledd på jobb, men sånne tykke wasa spruter jo i alle retninger.

...sitter jeg og fyller ut skjemaer og leter etter dokumentasjon, og om 52 minutter skal vi ha fest for å feire at huset i dag fikk fire nominasjoner til en av de mest prestisjefylte prisene innenfor bransjen. Jeg hørte rykter om is!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jippi [emoji3] takk [emoji4]
Feirer med Taco til frokost (rester [emoji14]) og stell av Vaps [emoji23]
Vaps er happy fordi hun fikk tempur seng i kongeburet. 38496c364f178b1ec30d234a1d29b08c.jpg22a78b3c34410bfe4912b39e02992aee.jpg

Gratulerer med dagen, og god bedring til Vapsen [emoji4]

Er hun helbarbert? [emoji28]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi hoppa over sommern og gikk rett på høst/vinter :aww: For har blåser det stikker og strå, sludd i lufta og temperaturen er rett over 0 :lol:  Velkommen juni!  Hadde tenkt å ha gakke-efit i dag, siden det er første dag uten portforbud, men jeg utsetter det og tar en forsinka efit i morra eller en dag med litt bedre vær. Håper det er godkjent :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Ja, om så er med livet med innsats!

Litt må man da kunne ofre :aww: 

20 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er rimelig anstendig kledd på jobb, men sånne tykke wasa spruter jo i alle retninger.

Man må lære seg teknikken vøtt! Man må liksom legge leppene RUNDT bitestedet og håpe at det knekker sånn ca innafor leppene :lol: Jeg innser at jeg har spist alt for mye Wasa knekkebrød :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Raksha said:

Tror vi hoppa over sommern og gikk rett på høst/vinter :aww: For har blåser det stikker og strå, sludd i lufta og temperaturen er rett over 0 :lol:  Velkommen juni!  Hadde tenkt å ha gakke-efit i dag, siden det er første dag uten portforbud, men jeg utsetter det og tar en forsinka efit i morra eller en dag med litt bedre vær. Håper det er godkjent :innocent:

Oooh. Takk! Kanskje jeg husker å ta bilde en gang i timen nå. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pixie skrev:

Gratulerer med dagen til @Anette :flowers:

Her er det full sommer igjen, mannen sover etter nattskift og jeg gjør meg klar for tur. Tror vi må gå i skogen i dag og lete etter skygge, og avslutte turen med bading i skoledammen før han får ligge i hagen og tørke etter tur.

Gah, jeg liker ikke å måtte barbere leggene så ofte som jeg må gjennom sommeren... huden blir så tørr, og er liksom glatte i et halvt døgn før det begynner å stikke igjen :hmm: Kunne ikke håret på huet vokst like godt, og leggene hatt sånt tynt blåsborthår som på huet? Det hadde vært mye mer ålreit:P

Hva med å vokse i stedet? Hva bruker du når du barberer? Jeg bruker asan, blir aldri tørr.  Jeg synes ikke det er så stress med barbering av legger, tar bare å sveiper over mens balsamen er i, tar et minutt. Der nede derimot :lol:  

2 timer siden, laikamor skrev:

Da var pakken fra postnord levert. I postkassa... jeg valgte bevisst dem som leveringsalternativ, fordi det der sto at pakken måtte hentes på nærmeste post i butikk. På de andre alternativene kunne man få det hjemsendt. Så nå kommer mamma til å henta posten, og se at jeg får pakke fra strikkemekka. Hun kommer garantert til å spørre hva jeg skal lage. Men jeg kan jo ikke si det, da det skal bli en gave til henne. 

Jaja, hun får vel en mistanke da..

Kan du ikke si du skal strikke noe til samboeren/venninne/bikkja/på bestilling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Siri skrev:

Man må lære seg teknikken vøtt! Man må liksom legge leppene RUNDT bitestedet og håpe at det knekker sånn ca innafor leppene :lol: Jeg innser at jeg har spist alt for mye Wasa knekkebrød :lol: 

Men det smaker fremdeles tørt :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ozzy skrev:

Hva med å vokse i stedet? Hva bruker du når du barberer? Jeg bruker asan, blir aldri tørr.  Jeg synes ikke det er så stress med barbering av legger, tar bare å sveiper over mens balsamen er i, tar et minutt. Der nede derimot :lol:  

Kan du ikke si du skal strikke noe til samboeren/venninne/bikkja/på bestilling? :)

Får se om hun spør noe særlig om det. Jeg klarer ikke lyve, man kan se at jeg lyver lang vei :P Også er det bare tre nøster, da jeg fikk resten for en uke siden. Menmen, hun skjønner sikkert at det er noe til henne. Men hun kan jo ikke vite hva, eller når hun får det :P

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis. Pøbel oppdaget at jeg hadde godbiter, og jeg gir ikke ut godbiter bare fordi, altså. :aww: Han har funnet ut for lenge siden at det lønner seg å gi meg en leke eller noe ved å enten legge den i hånden min eller oppå meg. Jeg ga ham en godbit, også gadd jeg ikke å bry meg mer og lot bamsen ligge ved siden av meg på stolen. Pøbel presterte med å forsiktig dytte den ned slik at jeg ikke skulle oppdage det, også gi den tilbake til meg. Sleiping! Eller smarting. Han vet at det lønner seg, ser'ru. :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie Yes, sånne folk er kjempefestlige! :lol: Jeg syns forøvrig at morfin er oppskrytt som rusmiddel, det blir man jo bare sløv av. Hva er gøy med det, liksom? :teehe: 

@Anette Kanskje du burde sydd deg et par tynne kevlarhansker? :P Gratulerer med dagen, forresten :flowers::flowers:

@Siri Jeg er litt usikker på om det var det å berge meitemarken som var poenget? Jeg tror kanskje det heller var det at hun syns det var en ekkel ting å spise :lol: Men meitemarken overlevde, det er vel det som teller? :D 

--

I dag har jeg vært og lekt med oppdretteren til Nora :ahappy: Jeg ble litt stressa over at jeg glemte å gratulere henne med dagen i går, nå var det jo den første alt, så kom jeg på at det var den første juni, ikke mai, så det var ikke i går hun hadde bursdag :teehe: Sier litt om hvor bedriten denne våren har vært det, når jeg tror det er første mai igjen :aww::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent.no sier at det er fare for regn ved å bruke grå sky med to regndråper-tegnet - og 0 mm regn. Så da lurer jeg på om jeg skal helgardere ved å kjøpe en presenning til å legge over burene, eller om jeg bare skal dra med noen søppelsekker og en papirkniv, så jeg kan sprette opp plast om jeg ser det blir ei byge.

Alle disse store valgene før en utstillingshelg.

Blåseren skal jeg i hvert fall pakke med - når regnværet eventuelt er på dag to av en tredagers, da må vi unngå drukna rotte-looken på avslutningsdagen.

Gratulerer med dagen, @Anette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Man må lære seg teknikken vøtt! Man må liksom legge leppene RUNDT bitestedet og håpe at det knekker sånn ca innafor leppene :lol: Jeg innser at jeg har spist alt for mye Wasa knekkebrød :lol: 

Nå skal jeg innrømme at jeg tenkte akkurat det samme som deg - om hvordan spise tykke knekkebrød altså :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Men det smaker fremdeles tørt :P 

Det må jo være tørt for å knekke, og hvis ikke hadde det jo vært lefse! :P 

 

Hjemme fra sensorsamling. Disse dagene går alltid fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det må jo være tørt for å knekke, og hvis ikke hadde det jo vært lefse! :P 

Det er tørt, som i potetgull, også er det tørt som i at det er støvete i halsen resten av dagen og en harker knekkebrødbiter i flere timer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...