Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

Ledig från jobbet i 2 dagar och givetvis skall det regna... :P Meeen, inget ont som inte har något gott med sig, dåligt väder innebär att man liksom får gjort sådant inne som man annars har alla ursäkter att strunta i. Som att vika en massa tvätt och sortera strumpor...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Guest *Kat84*
22 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har også fått mail, men bare på den ene forsendelsen...

Jeg har enda ikke hørt noe. 

AN sitter jeg og venter på lånebil. Mekanikerne hadde ikke kommunisert så godt så den jeg skulle ha var allerede lovd bort. Så nå venter jeg på at Hertz skal levere bil til meg her. På forhandlernsin regning så klart :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sliten! Leverte bil på verksted i dag, og siden det skulle ta en time/halvannen så tok jeg med meg setteren på tur fra verkstedet i mellomtiden. Etter 3,5 time på tur på tom mage ringte jeg for å spørre om de snart var ferdig. Neida, de hadde omrokkert på rekkefølgen slik at min bil ikke var påbegynt enda! De skulle bli ferdig med den etter lunsj en gang :aww: Nå har jeg ringt etter skyss, og skal rett hjem å spise frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått godkjent dispensasjonssøknad til Foenix, så hun kan konkurrere og stilles selv om hun går på medisiner. Hun er jo fullstendig symptomfri fra ørebetennelsen, og i så måte frisk på absolutt alle kliniske måter - bortsett fra at vi fremdeles finner bakterier i øret ved dyrking. Selv om hun skulle blitt friskmeldt ved neste kontrolltime, så er det fremdeles en nedtrappingsperiode for kortison, så da har jeg fått godkjent at hun kan starte på noen stevner i sommer. Skal bli morsomt å konkurrere med henne igjen!

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå har jeg fått godkjent dispensasjonssøknad til Foenix, så hun kan konkurrere og stilles selv om hun går på medisiner. Hun er jo fullstendig symptomfri fra ørebetennelsen, og i så måte frisk på absolutt alle kliniske måter - bortsett fra at vi fremdeles finner bakterier i øret ved dyrking. Selv om hun skulle blitt friskmeldt ved neste kontrolltime, så er det fremdeles en nedtrappingsperiode for kortison, så da har jeg fått godkjent at hun kan starte på noen stevner i sommer. Skal bli morsomt å konkurrere med henne igjen!

 

Liker givetvis inte att ni inte blir av med de envetna bakterierna, men LIKER att ni får gå stevner igen! :bananas:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Liker givetvis inte att ni inte blir av med de envetna bakterierna, men LIKER att ni får gå stevner igen! :bananas:

 

Ja, nå har hun vært fullstendig symptomfri i så lang tid at jeg syntes det var forsvarlig å spørre veterinær om en søknad. Jeg stiller og konkurrerer ikke med syk hund, men symptomfri over lang tid er innenfor.

Jeg har brukt formiddagen til å krangle med banken. Nå skal jeg bytte bank. Noen som er fornøyd med sin og vil anbefale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Magica fra Tryll said:

Hvorfor 5 år, 5 år er jo j*vlig mange år! Ikke så innmari imponert.

5 år er ikke "j*vlig" mange år, og det er langt kortere enn hva vi får til i Norge, hvor vi fortsatt ikke er i nærheten av å få lagt ned pelsfarmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste skrytebilde for denne gang! Nora BIM på hovedspesialen med 70 påmeldte bernere :wub:

received_10154349093666652.thumb.jpeg.76333682ff4a5a893a3895d58c58cd02.jpeg

Og et før og etter bilde :lol: Lørdag vs. søndag!

IMG_20170605_073753_764.thumb.jpg.3ce2dc41f46c51b18edfa255e7fff677.jpg

Nå er det tilbake på jobb igjen, og det er litt stusselig å tenke på at neste offisielle fridag er første juledag... :|

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere sau tatt i samme området:icon_cry:Her ser dere forresten SNO(statens naturoppsyn) i arbeid med å flå dyra for å stadfeste hva nøyaktig som har drept dem, det er altså ikke bonden selv som kan "velge seg" et rovdyr å skylde på, her er det fagfolk i sving:

https://www.hadeland.no/ulv/ulvejakt/sau/siste-ulv-har-tatt-sau-igjen-i-natt/s/5-21-237586

Det er også leid inn 5 gjetere av beitelaget i dette området, som passer på sauene i tillegg til bøndene selv, men det hjalp dessverre ikke disse dyrene. 

Det er visst ikke så enkelt som mange skal ha det til likevel..

Og dette skal liksom være et beiteprioritert område:sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luma skrev:

Enda flere sau tatt i samme området:icon_cry:Her ser dere forresten SNO(statens naturoppsyn) i arbeid med å flå dyra for å stadfeste hva nøyaktig som har drept dem, det er altså ikke bonden selv som kan "velge seg" et rovdyr å skylde på, her er det fagfolk i sving:

https://www.hadeland.no/ulv/ulvejakt/sau/siste-ulv-har-tatt-sau-igjen-i-natt/s/5-21-237586

Det er også leid inn 5 gjetere av beitelaget i dette området, som passer på sauene i tillegg til bøndene selv, men det hjalp dessverre ikke disse dyrene. 

Det er visst ikke så enkelt som mange skal ha det til likevel..

Og dette skal liksom være et beiteprioritert område:sint_01:

:sint_01: :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også på proplan, og fikk mail fra den andre saken om at teksnisk feil og ekstra stor pågang så var det lagt inn fler bestillinger enn de hadde av mat med kort holdbarhet - så da aner jeg ikke om jeg får hundemat i posten eller ikke. Best å kjøpe en hundemat sekk denne uka ser jeg. Så vi ikke går tom. 

 

Veldig glad vi har lite ulv her. Jerven er et større problem, og så har vi fastboende bjørn som stort sett tar litt. Men i fjor hadde de ingen tap! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Magica fra Tryll said:

Nei, helt utrolig altså at det ikke går an å få avviklet den f**nskapen.

Jeg er ikke uenig i det, så da applauderer vi sånt som er et skritt i riktig retning, selv om det tar 5 år :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Luma said:

Og dette skal liksom være et beiteprioritert område:sint_01:

 

39 minutes ago, Stine said:

:sint_01: :icon_cry:

Hvem er det dere er så sur på? Naturen som går sin gang når man ikke tar seg råd til (uansett hva det koster) å passe alle de forsvarsløse dyra man selv putter ut i naturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Hvem er det dere er så sur på? Naturen som går sin gang når man ikke tar seg råd til (uansett hva det koster) å passe alle de forsvarsløse dyra man selv putter ut i naturen?

Men hvis vi skal ha sauedrift i Norge så er ikke dette noen enkel sak, som flere har forklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Men hvis vi skal ha sauedrift i Norge så er ikke dette noen enkel sak, som flere har forklart. 

Nei, men hva er vitsen med å være så sur? På hva? På seg selv? "At man skal få skutt faenskapet"? Manglende forståelse for økosystem og naturen? Jeg synes det er kunnskapsløst å bli sint på naturens innbyggere; de forstår hverken landegrenser, "særlig prioritert beiteområde" eller andre mennesklige avgrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Nei, men hva er vitsen med å være så sur? På hva? På seg selv? "At man skal få skutt faenskapet"? Manglende forståelse for økosystem og naturen? Jeg synes det er kunnskapsløst å bli sint på naturens innbyggere; de forstår hverken landegrenser, "særlig prioritert beiteområde" eller andre mennesklige avgrensninger.

Sint kan ofte bety trist, oppgitt, rådvill.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Cavalierflat skrev:

Fikk melding i dag tidlig om at det kommer 2 x 14 kg i morgen. Hadde ikke sett for meg SÅ mye :|

Jeg har fortsatt ikke fått noe. men når du får så mye så lurer jeg på hvor mye jeg får :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Symra&Pippin said:

Sint kan ofte bety trist, oppgitt, rådvill.

Aldri opplevd at smileyen :sint_01: og teksten "jeg håper de får skutt jævelen" betyr rådvill og oppgitt, men ok. Skjønner at alt er ok for norske bønder å gjøre, det være å utslette økosystemer eller fremme et ekstremt rasehat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster'n bestilte pro plan 2 dager etter meg, og i dag dukka det opp 2 X 14 kg og 1 X 3 kg, myyye mer enn jeg forventa, men klager ikke :thumbs:

Spennende å se når det jeg bestilte dukker opp, og hvor mye jeg får.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...