Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Mardina skrev:

Har hatt leiebil et par ganger og hatt Teo med. Aldri sagt fra om det, aldri fått problemer med det i ettertid... :)

Tenker jeg sier ifra, sikkert litt kjipt for de om de har egne biler for hund også tuller jeg det til for en allergiker eller noe. :)

3 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Det er ikke noe problem så lenge det er avtalt på forhånd. Jeg har hatt leiebil på hundekurs :P

Nå har jeg en sliten unghund og bursdagshund. Ett år i dag! Hun har gått i storspann for første gang. Det var visst litt mer å holde styr på enn resten av flokken min som hun kjenner godt, så nå ligger hun som et slakt på hundehustaket sitt. Hun var flink da :D 

Ja får bare spørre pent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, enna skrev:

Kjører nedover 15.juni og hjem 16.juni. Så 17.juni dukker det nok opp noen bilder histen og pisten :D
LAAAAAAAAANG kjøretur...

Så gøy! 
Det blir veldig lang tur i bil ja :o Men det er jo absolutt verdt det :D 
Gleder meg til å se bilder :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det en veldig rolig dag, mange kopper med te og 101 dalmatinere (den gamle tegnefilmen) står på to do listen min.

Må børste pus og klippe klør på Casper, men ingen av delene haster veldig i morgen. 

Har veldig lyst på kakao, så kanskje jeg lager det til frokost. Rundstykke med skinke og ost på en halvdel og hjemmelaget peanuttsmør på en halvdel, og en kopp kakao. Det hørtes veldig deilig ut! Tror en av koppene med te byttes ut med en kopp kakao :aww:

 

I natt tipper jeg det blir en lang natt, sov fra kvart over 5 til 7 i kveld. Ikke lurt! Men klarte ikke å holde øynenen åpen lengre, så måtte bare sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Vi bruker å ha hundesprint på programmet på spesialen vår... Jeg lurer på om vi må slutte med det, for disse picardene gruser jo de litt mindre elegante briardene :o 

Siri Guldseth sitt bilde.

Siri Guldseth sitt bilde.

Ooo det har vi på kennelleir også. Dere får innføre noen form for idealtid :P Vi har også en veldig morsom lek, der man kaster ut en stor bøtte med baller og noen av dem har tall på seg, 1 til 21, man får ett minutt også skal hunden apportere så mange baller som du vil den skal gjøre. Om å gjøre å få 21 :D Hundene elsker den. Pigg og jeg vant i år, rent tilfeldig :P ene søsteren hans prøvde å ta en golden retriever, men kelpier har ikke store nok munner til å trøkke tre tennisballer inn i munnen samtidig :P

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Raksha said:

Tror ikke jeg vil lese :cry:

Nei det der var rimelig trasig. Typ hele Borneo er jevna med jorda av Sør-Koreanere, Japanere, Kinesere og Indonesere på jakt etter kull og deretter planting av palmeolje-plantasjer. Det finnes knapt regnskog igjen på øyene, som engang ble omtalt som jordas lunger. Orangutanger blir barbert ned og solgt på bordeller som sexslaver til de mentalt syke (og fysisk syke) arbeiderne som jobber for typ 50øre dagen og uten noen HMS. Jaja. Det er jo godt at vi nordmenn kjører el-bil og redder verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg prøver å utsette å legge meg, for med vondt i halsen så er det ikke noe gøy og prøve å sove, og stadig våkne av en knusktørr piggtrådhals. Dessuten betalte jeg 70 kroner for to poser med halslinser på shell før i dag. Og jeg orka ikke kjøre 25 min til nærmeste søndagsåpne butikk. Og de halslinsene var jo tomme nesten før jeg var ferdig på jobb...Så da så, sitter vi her da, og vil ikke legge oss. Det vil si, hun sola, Bizi, har sovna for lenge siden og driver og drømmer og rister og kommer med rare drømme-lyder.

Jeg har fått i gang robotgressklipperen igjen etter at den har hatt pause noen dager. Og noe særlig pause kan den ikke ha, nei, for her vokser det fort, gitt. Den må være mitt beste kjøp ever, den er virkelig verdt hver krone, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 timer siden, enna skrev:

Jøss, ikke langt fra huset mitt. Lurer på om jeg skal gå en kveldstur med Lotta...:D

Ble det kveldstur på deg? :lol: 

Ei venninne sendte meg denne linken i natt. Jeg presenterer herved Border Colloodles :huh: 
Sikkert bra for de som vil ha en hund som kan gjete gullfisken. De er sikkert så perfekte at de kan gjøre det også, bare de får de ned i toystørrelse :aww: 

Nå sitter jeg med en kaffekopp og skal snart ta morgenturen med Sjef. Etterpå skal jeg mote meg opp til å sette meg på sykkelen i regnværet og sykle opp til verkstedet og levere fra meg nøkkel. Så får vi se hva denne ekstreme ristinga i bilen vil ende opp med å koste. 

Og etter det skal jeg ringe til bilforhandler på Bryne og få dem til å gjøre bil klar til torsdag. Det går sikkert fint, og det er garantert ikke den rareste telefonen de har måttet starte dagen med. Tror jeg :whistle:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv morgen, gitt! Rydda kjøkken, databord, gått igjennom papirer, gått morrastur med pelsballen, og nå sitter jeg å drikker Taffel mens jeg venter på at gubben skal komme hjem! ..For da skal jeg nemlig legge meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, enna skrev:

Eh - jeg ER jo pølsetante :D

:teehe:

8 timer siden, Turb skrev:

Ooo det har vi på kennelleir også. Dere får innføre noen form for idealtid :P Vi har også en veldig morsom lek, der man kaster ut en stor bøtte med baller og noen av dem har tall på seg, 1 til 21, man får ett minutt også skal hunden apportere så mange baller som du vil den skal gjøre. Om å gjøre å få 21 :D Hundene elsker den. Pigg og jeg vant i år, rent tilfeldig :P ene søsteren hans prøvde å ta en golden retriever, men kelpier har ikke store nok munner til å trøkke tre tennisballer inn i munnen samtidig :P

:lol: 

Da sitter man på jobb igjen da. I dag blir jeg vel sittende i et videomøte i hele dag... Får vel lade opp med kaffe og en sjokoladebit :ahappy: 

Og gamle gutter på 9 år holder seg da godt, synes jeg :wub:
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb etter ei fin langhelg i Trondheim. Savner folkene og byen der ass! Jeg sa faktisk til ei venninne her om dagen at om jeg fikk velge mellom jobb i barteby og 1 million hadde jeg glatt valgt jobben. Ikke noe å tenke på en gang. Sånn er dessverre ikke ståa og jeg må nok belage meg på noen år her nede ennå.

Planen i dag er joggetur etter jobb og deretter bør jeg handle litt for kjøleskapet var ikke mye innholdsrikt. Samboern jobber tidlig denne uka så da får vi lagd middag sammen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott han er @Siri

På jobb her også, en del møter resten av dagen så da går nok den fort.

Trente litt apport på tur i går og kjenner jeg er litt nervøs for om vi blir klare til konkurransen om 2 uker. Vi må nok gjøre som i fjor og hoppe over noen trinn i treningen og innse at han aldri blir noen super god apportør på dummy. Men på fugl er noe annet. På dummy vil han helst ikke holde og slipper fort. På fugl vil han ikke slippe og gjerne tygge litt. Så derfor jeg tenkte å gå noen skritt tilbake og få et godt grunnlag. Men ser at tiden løper litt fra oss på det også. Nå må vi speede opp og komme oss gjennom alle øvelser. Han skal hente to fugler ute på 35-50 meter, vannapport med skudd og svømme 50-100meter og spor på 200meter.
Han kan alle øvelsene men ikke trent de siden i fjor sommer så trenger å friske opp. Skal på breton treff til helga så da får vi ta en full gjennomgang av alle øvelser. Vi sliter med at han ikke vil levere fra seg fugl og tygger. I fjor fikk han på kritikken "meget motvillig avlevering" på alle fuglene :P Så det må vi gjøre noe med. Normalt kan man blåse de i øret, men det funker ikke på han. Får se om jeg finner på noe annet lurt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppi all annen elendighet får man glede seg over at Tyskland får til det Norge ikke vil.

"De nya reglerna i Tyskland innebär att pälsfarmer måste ge minkar tre kvadratmeter stora burar och en kvadratmeter stora vattenbad för att få hållas i fångenskap. Dessa nya regler är omöjliga för farmerna att leva upp till, vilket innebär att uppfödningen i landet avslutas inom fem år."

18839479_10155388143763633_6755613025645

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, mokken skrev:

Sånn tolker jeg det ja.Så lenge oppnådd premiering og innsending av søknad har skjedd før 01. Juli skal man ikke betale for tittelregistrering. :)

 

Da skal jeg jommen søke:) Takk for svar.

1 time siden, Siri skrev:

:teehe:

:lol: 

Da sitter man på jobb igjen da. I dag blir jeg vel sittende i et videomøte i hele dag... Får vel lade opp med kaffe og en sjokoladebit :ahappy: 

Og gamle gutter på 9 år holder seg da godt, synes jeg :wub:
Siri Guldseth sitt bilde.

Han er lekker:)

Jeg fikk melding fra posten at jeg kan vente meg pakke fra pro plan på 9 kg. Andre som har hørt noe?

Var på treningssamling i går, og jeg har en pen hund:wub:

18881965_1830850443900698_94296179300020

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ha hundesprint på programmet på spesialen vår... Jeg lurer på om vi må slutte med det, for disse picardene gruser jo de litt mindre elegante briardene [emoji33] 

18953367_1762895437070991_9032724553646966054_o.jpg?oh=d250f64ca836928046d9a77738556013&oe=59DD2FE3
18954714_1762893763737825_917974481496604120_o.jpg?oh=3a70c67dcc33dc6bbc02a3a4bc2f7eca&oe=59E01A09

Er det J'adore? Hun er så utrolig kul [emoji7]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lola Pagola skrev:


Er ikke lov til å klippe plenen i dag emoji55.pngemoji41.png

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Jeg gjorde det uansett...hirr hirr :devilbanana: Hørte med naboen først da, om det var greit :icon_redface: Ble så fint i hagen, og hundene bare MÅTTE rulle overalt på plenen.

Nå er det på'n igjen med regn... så møøøka lei :thumbsdown: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Oppi all annen elendighet får man glede seg over at Tyskland får til det Norge ikke vil.

"De nya reglerna i Tyskland innebär att pälsfarmer måste ge minkar tre kvadratmeter stora burar och en kvadratmeter stora vattenbad för att få hållas i fångenskap. Dessa nya regler är omöjliga för farmerna att leva upp till, vilket innebär att uppfödningen i landet avslutas inom fem år."

18839479_10155388143763633_6755613025645

 

Hvorfor 5 år, 5 år er jo j*vlig mange år! Ikke så innmari imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg fikk melding fra posten at jeg kan vente meg pakke fra pro plan på 9 kg. Andre som har hørt noe?

Jeg har også fått mail, men bare på den ene forsendelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God frokost, mynte te, casper i armkroken, hundesonen på mobilen og 101 dalmatinere på tven:ahappy: ganske fint til å være en ræva dag.

101 dalmatinere (den gamle tegnefilmen) er den aller første favoritt filmen min! :heart:

Får jo litt lyst på en lekker dalmatiner når jeg ser filmen da! Men tror ikke mannfolket hadde blitt så imponert:teehe:får fortsette å drømme om store lekre hunder, kanskje det kommer en i huset en gang i livet :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...