Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Første side! :D

Jeg leverte eksamen før klokka 8 i går, over 16 timer før fristen. :o Fy søren, jeg er så flink.

I dag skal jeg møte de nye åttendeklassingene på skolen jeg skal begynne på til høsten, og jeg er mer nervøs for det enn jeg var for eksamen :lol: 

Og så skal vi overta det nye huset vårt :banana:  

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MarieR - det er utplassering, ja. Jeg synes det er nederlag å gå ned i prosentsats igjen, kombinert med at det skjer ekstra mye privat nå - det er ikke bare husarbeid jeg trenger overskudd til, men stevnekomitéarbeid og å konkurrere med egne hunder. Om noe, så bør jeg vel heller trappe ned på hundeaktivitetene enn å redusere praksisprosenten. Hvilket jeg skal, jeg vil bare ha med meg pinsa...

@Siri, vi sjekker ulike alternativ. Vi måtte flytte oss fra Vikingskipet fordi russen var der, men nå burde det jo være roligere der - hvis alle glassbitene og søppelet er borte. Det var også snakk om at avtalen med FK var gått ut, men jeg skal dobbeltsjekke det i dag. Også er det jo ikke alle som vil trene på asfalt, så vi vil egentlig være på grus eller gress. Jeg aner ikke detaljer om hvorfor vi ble skvist ut på onsdager, bare at vi (l)eier området med en hesteklubb som nå plutselig trengte banen på onsdagskvelder.

Jeg er på jobb, og tok meg tid til å koke egg på morgenen til lunsjen. Jeg ble akutt lei av pålegget jeg har liggende på jobb under lunsjen i går, så da får det bli egg i dag. Ikke at jeg egentlig har lyst på det heller, jeg har lyst på pizza med masse smeltet ost, eller lasagne med gooey bechamelsaus, eller ostesmørbrød med masse snadder på. Jeg har skikkelige cravings. Og når en har lyst på sånt, så er det egentlig ikke noe pålegg som får RugSprø til å framstå som fristende :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Gratulere med dagen @Anette :D 

Her har vi også endelig fint vær :D I motsetning til kraftig vind og isende kaldt i går. Så nå håper jeg det blir bra vær i hvert fall de 2 dagene jeg har helt fri i helga. 
Men i dag skal jeg på jobb helt til kvelden. Mannen skal diske opp med grillmat til jeg kommer hjem, så tar de seg bare noe enkelt frem til da. Så det blir en fin kveld :D 
Så får jeg bare håpe at jeg sover bedre i natt enn hva jeg gjorde natt til i dag. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni og strålende sol! Vi kan like det.
Siden jeg fikk bekreftet med en like av @Anette i "Akkurat nå, mai"-tråden, så må jeg gratulere henne igjen med børsta i dag i juni-tråden, da det er i dag hun har burdag! :cheerleader::queen::happy1:For et strålende vær å ha bursdag i, da! Kos deg!

Jippi :D takk :)
Feirer med Taco til frokost (rester :P) og stell av Vaps [emoji23]
Vaps er happy fordi hun fikk tempur seng i kongeburet. 38496c364f178b1ec30d234a1d29b08c.jpg22a78b3c34410bfe4912b39e02992aee.jpg
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SFX skrev:

@Siri, vi sjekker ulike alternativ. Vi måtte flytte oss fra Vikingskipet fordi russen var der, men nå burde det jo være roligere der - hvis alle glassbitene og søppelet er borte. Det var også snakk om at avtalen med FK var gått ut, men jeg skal dobbeltsjekke det i dag. Også er det jo ikke alle som vil trene på asfalt, så vi vil egentlig være på grus eller gress. Jeg aner ikke detaljer om hvorfor vi ble skvist ut på onsdager, bare at vi (l)eier området med en hesteklubb som nå plutselig trengte banen på onsdagskvelder.

Det er jo dumt at den hesteklubben plutselig har funnet ut at de skal ha området på onsdagskvelder, men Vikingskipet er jo en grei plass da, så det løser seg vel :)

15 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er på jobb, og tok meg tid til å koke egg på morgenen til lunsjen. Jeg ble akutt lei av pålegget jeg har liggende på jobb under lunsjen i går, så da får det bli egg i dag. Ikke at jeg egentlig har lyst på det heller, jeg har lyst på pizza med masse smeltet ost, eller lasagne med gooey bechamelsaus, eller ostesmørbrød med masse snadder på. Jeg har skikkelige cravings. Og når en har lyst på sånt, så er det egentlig ikke noe pålegg som får RugSprø til å framstå som fristende :P 

RugSprø framstår egentlig aldri som fristende :aww:. Jeg kom på i siste liten før jeg dro på jobb i dag at jeg IKKE hadde noe pålegg liggende til de særdeles fristende knekkebrødene mine - så jeg fikk raska med meg noe morrpølse og majones... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å dra til hundeparken etter barnehagelevering, for da er det sjelden noen der :D:lol: Men i dag var det noen der, en 9 uker gammel bullterrier :wub: Perfekt lekekamerat for Rafiki! Så han har løpt og lekt og koset seg, og blitt ordentlig sliten :D Flipp har fått løpt fra seg, selv om han ikke ville ha nærkontakt med den rare lille saken, så han er også sliten. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til @Anette :flowers:

Her er det full sommer igjen, mannen sover etter nattskift og jeg gjør meg klar for tur. Tror vi må gå i skogen i dag og lete etter skygge, og avslutte turen med bading i skoledammen før han får ligge i hagen og tørke etter tur.

Gah, jeg liker ikke å måtte barbere leggene så ofte som jeg må gjennom sommeren... huden blir så tørr, og er liksom glatte i et halvt døgn før det begynner å stikke igjen :hmm: Kunne ikke håret på huet vokst like godt, og leggene hatt sånt tynt blåsborthår som på huet? Det hadde vært mye mer ålreit:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

RugSprø framstår egentlig aldri som fristende :aww:. Jeg kom på i siste liten før jeg dro på jobb i dag at jeg IKKE hadde noe pålegg liggende til de særdeles fristende knekkebrødene mine - så jeg fikk raska med meg noe morrpølse og majones... 

Joa, som den gangen jeg ville ha rugSprø med leverpostei også kom exen hjem med det tørreste og mest kompakte rugBrødet og mente det var like bra :aww: 

 

Gratis med dagen @Anette:)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Det er jo dumt at den hesteklubben plutselig har funnet ut at de skal ha området på onsdagskvelder, men Vikingskipet er jo en grei plass da, så det løser seg vel :)

Vikingskipet er greit nok - i hvert fall nå som det er lyst nok til å se skiltene :P Men det er jo også en kjøreskole som tar opp stor plass der, og det er ikke kult å trene rally blant mopedister som øvelseskjører. Spiralen blir så mye vanskeligere da...

2 minutter siden, Siri skrev:

RugSprø framstår egentlig aldri som fristende :aww:. Jeg kom på i siste liten før jeg dro på jobb i dag at jeg IKKE hadde noe pålegg liggende til de særdeles fristende knekkebrødene mine - så jeg fikk raska med meg noe morrpølse og majones... 

Men RugSprø blir ikke grønne og lodne, og jeg liker ikke wasa-knekkebrød, det er bare smuler i BH'en og tørt i halsen.

Er det noen som kommer inn på Min Side hos NAV i dag? Jeg har forsøkt i en time :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg har begynt å dra til hundeparken etter barnehagelevering, for da er det sjelden noen der :D:lol: Men i dag var det noen der, en 9 uker gammel bullterrier :wub: Perfekt lekekamerat for Rafiki! Så han har løpt og lekt og koset seg, og blitt ordentlig sliten :D Flipp har fått løpt fra seg, selv om han ikke ville ha nærkontakt med den rare lille saken, så han er også sliten. 

Godt å høre at det ikke bare er jeg som pleier å unngå å treffe folk :lol: Jeg oppsøker også helst steder og tidspunkt med minst mulig folk. Jeg har møtt for mange spesielle til at jeg gidder det :lol: 

For en ukes tid siden fikk jeg bekreftet hvorfor jeg har sluttet å gå i skogen rett ved siden av meg her. 
Sinte saker i flexibånd som eiere løfter opp og pusser på og godsnakker til mens de kikker stygt på slemme meg som skremmer deres små elsklinger er ikke det jeg gidder å oppsøke :aww: 

Og apropos tur så sitter jeg og moter meg opp til å gå tur. Jeg har så mye annet som burde vært gjort i går, men som ikke skjedde pga et stort oppbluss av angsten og diverse rundt at jeg ligger litt på etterskudd. Men så må jeg liksom ut på en times tur og få gjort litt fornuftige ting før jeg kjører avgårde om et par timer. 


(Jeg har tydeligvis ikke så mye som skal gjøres utenom å gå tur med Sjef og bli helt klar for jobb. Mannen sendte nettopp melding og sa at han skal gjøre alt hvis jeg ikke fikser det. Jeg skal bare tenke på meg selv og holde meg oppe slik at jeg takler noen dager på jobb nå og så skal han skjemme meg bort :heart: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Godt å høre at det ikke bare er jeg som pleier å unngå å treffe folk :lol: Jeg oppsøker også helst steder og tidspunkt med minst mulig folk. Jeg har møtt for mange spesielle til at jeg gidder det :lol: 

For en ukes tid siden fikk jeg bekreftet hvorfor jeg har sluttet å gå i skogen rett ved siden av meg her. 
Sinte saker i flexibånd som eiere løfter opp og pusser på og godsnakker til mens de kikker stygt på slemme meg som skremmer deres små elsklinger er ikke det jeg gidder å oppsøke :aww:  

Haha, riktig. Jeg er veldig selektiv på hvilke hunder mine får leke med, jeg er livredd for at de skal bli skadet eller få dårlige erfaringer. Så jeg vil helst at de leker med hunder på ca samme størrelse og med ca samme lekestil. Salukivalpen er en liten sart sjel og trenger ikke bli veltet rundt av en rottweiler f.eks :lol: Men det største problemet er definitivt eierne til disse andre bikkjene vi møter på ja :lol: "Bare la de leke sammen, han er såååååååå snill så!" Mens den digre saken ved siden av grumler og bjeffer, med verdens stiveste holdning :aww: Derfor går vi i hundepark når den er mest mulig tom :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og venter på at motivasjonen skal komme. Går trått i dag, men men.
I morgen skal bilen på service, så håper det går smertefritt. Og så er det deilig med fri på mandag, liker langhelger :) 

Har endelig kommet i gang med apport trening, fikk litt hetta da jeg oppdaget at det var 3 uker til konkurransen vi har tenkt å stille på. Da må vi kanskje komme i gang :P Så trent to dager denne uka, så vi er i gang.

Ellers kunne lillemor fortelle i dag morges at hun likte månen bedre enn sola, siden sola har så sterkt lys :wub: Elsker sånne små herlige utsagn fra henne. En må jo bare smile.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt over pakkehentingssystem. Først klarer MRkoppel å sende pakken min til en adresse som jeg hadde for 5 år siden, så påstår FedEx at de skal levere hos meg hjemme mellom 10.30 og 16.00 (ikke samme pakke)... sukk... uvisst hva som skjer med selen min...

Også har en venninne måttet ta tispa si inn for keisersnitt, heldigvis gått bra med tispa og to hannvalper :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Snoffe skrev:

Joa, som den gangen jeg ville ha rugSprø med leverpostei også kom exen hjem med det tørreste og mest kompakte rugBrødet og mente det var like bra :aww: 

Hahahhahaa, ok, jeg ser den altså :lol: 

43 minutter siden, SFX skrev:

Vikingskipet er greit nok - i hvert fall nå som det er lyst nok til å se skiltene :P Men det er jo også en kjøreskole som tar opp stor plass der, og det er ikke kult å trene rally blant mopedister som øvelseskjører. Spiralen blir så mye vanskeligere da...

Det er viktig å trene med forstyrrelser vet du :P 

43 minutter siden, SFX skrev:

Men RugSprø blir ikke grønne og lodne, og jeg liker ikke wasa-knekkebrød, det er bare smuler i BH'en og tørt i halsen.

Knekkis går fint om man ikke har klær med utringning... og der kom jeg på at jeg måtte fiske opp en diger smule fra BH'en i går :aww: 

Akkurat nå, Turb skrev:

Blir oppgitt over pakkehentingssystem. Først klarer MRkoppel å sende pakken min til en adresse som jeg hadde for 5 år siden, så påstår FedEx at de skal levere hos meg hjemme mellom 10.30 og 16.00 (ikke samme pakke)... sukk... uvisst hva som skjer med selen min...

Pakkeleveringhentingsystem kan være skikkelig frustrerende. Jeg bestilte en dings for lenge siden, og det varte og rakk uten at jeg fikk noe melding om pakke. Da jeg sjekket pakkesporingen, så var jo pakken ankommet min "post i butikk", men jeg fikk aldri noen hentemelding, så da måtte jeg innom butikken og lure på om de hadde fått pakken? Joda, den lå der, den... jeg vet ikke hvem som er ansvarlig for å sende ut slike hentemeldinger? Leverandøren eller de med post i butikk? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var pakken fra postnord levert. I postkassa... jeg valgte bevisst dem som leveringsalternativ, fordi det der sto at pakken måtte hentes på nærmeste post i butikk. På de andre alternativene kunne man få det hjemsendt. Så nå kommer mamma til å henta posten, og se at jeg får pakke fra strikkemekka. Hun kommer garantert til å spørre hva jeg skal lage. Men jeg kan jo ikke si det, da det skal bli en gave til henne. 

Jaja, hun får vel en mistanke da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært måke så hadde jeg ikke lagt mine erotiske eventyr til oppå et gatelysarmatur med hundre vinduer og et folkerikt fortau i umiddelbar nærhet. Mulig jeg ville vært en litt uvanlig diskret måke.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...