Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Fastback's første kull


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom 7 valper til verden her hjemme. En med hareskår blir engel. 5 ttisper og en gutt. Alle har det bra Mer oppdatering og bilder senere. 

På neste løpetid planlegger jeg valper etter Twiggy  AD Cometstaff Japanese Lantern - Hun er en supertrivelig og sprudlende staff med akkurat det gemyttet jeg ønsker i dem. Hun er intens på trenin

Valpene er 13 dager gamle, og har begynt å åpne øynene  Jeg har fordelt navn. Dette blir mitt Gemstones-kull  Her er edelstenene: Fastback's Axinite Flash (hannen) Fastback's Am

Posted Images

11 timer siden, 2ne skrev:

Uff, nå ble selv jeg litt stressa! Vi får satse på at du rekker alt, hvis ikke så må de ikke ha valperom før de er 2.5-3 uker gamle, om ikke noe annet :) 

Heldigvis så skal det bare ryddes, akkurat nå blir det brukt som lager mens jeg pusser opp :P 

11 timer siden, 2ne skrev:

4-5 valper er akkurat passe, syns jeg :ahappy: Ja, det er nok tispa som bestemmer det, hannhunden sender jo avgårde så mange svømmere uansett, liksom, uavhengig av hvor mange egg som befinner seg i målområdet :lol: 

Ja, har hilst på noen staffekull etterhvert, og tror 5 er mer enn nok av sånne små djevelpirajaer :lol: Tenker stakkars de som fikk 13 ifjor :o 

6 timer siden, Malamuten skrev:

Ooh, så spennende! Twiggy er den lekreste staffen jeg har sett noen gang og åpenbart frisk, trivelig og arbeidsom også. :) Hannen ser jo også veldig lekker ut. Masse lykke til, håper det blir et supert kull både eksteriørt og mentalt :) 

Så hyggelig å høre :ahappy: Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Teserere said:

Heldigvis så skal det bare ryddes, akkurat nå blir det brukt som lager mens jeg pusser opp :P 

Ja, men det er jo fort gjort :lol::P 

1 hour ago, Teserere said:

Ja, har hilst på noen staffekull etterhvert, og tror 5 er mer enn nok av sånne små djevelpirajaer :lol: Tenker stakkars de som fikk 13 ifjor :o 

13 stk er mange uavhengig av rase vil jeg tro, men 13 stk av sånne små monstre må jo være litt i overkant morsomt :lol: Vi var å hilste på risenvalper for noen år siden, "bare" 8 stk krokodiller på størrelse med en voksen mellompuddel.. Jeg satte meg ikke ned i valpebingen, for å si det sånn :P 

Hvor mye har hun lagt på seg forresten? Mulig du har skrevet det før, men jeg husker ikke det nå :P Og måler du livvidda hennes? Aporos det, bør jeg vel måle Ali nå så jeg har et utgangspunkt :lol: Men Leah ble fort stor, husker jeg, så alle fleipa med at der kom det 10-12 stk :o Men så flata det seg heldigvis litt ut på slutten, og det kom bare 5. Vi får satse på at det gjelder Twiggy og? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, men det er jo fort gjort :lol::P 

Jada, vil bare gjøre ting i riktig rekkefølge :teehe: 

1 time siden, 2ne skrev:

13 stk er mange uavhengig av rase vil jeg tro, men 13 stk av sånne små monstre må jo være litt i overkant morsomt :lol: Vi var å hilste på risenvalper for noen år siden, "bare" 8 stk krokodiller på størrelse med en voksen mellompuddel.. Jeg satte meg ikke ned i valpebingen, for å si det sånn :P 

Skjønner jeg godt! Det er veldig stor forskjell på valper fra forskjellig rase altså! Egentlig glad staffene ikke er så store monstre :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Hvor mye har hun lagt på seg forresten? Mulig du har skrevet det før, men jeg husker ikke det nå :P Og måler du livvidda hennes? Aporos det, bør jeg vel måle Ali nå så jeg har et utgangspunkt :lol: Men Leah ble fort stor, husker jeg, så alle fleipa med at der kom det 10-12 stk :o Men så flata det seg heldigvis litt ut på slutten, og det kom bare 5. Vi får satse på at det gjelder Twiggy og? :D 

Jeg måler egentlig ikke :icon_redface: Både oppdretter og hannhundeier mente hun ikke kom til å bli så stor, både fordi hun var i veldig god fysisk form, og at det er første kullet hennes. Akkurat fulgt en staff på insta som fødte for et par dager siden, hun var MONSTERSTOR :o Magen subbet nesten i bakken!! Der kom det "bare" 4 valper :lol: 

Målebåndet viser idag (dag 37) at midjemål er 48cm foran bakbena og 53cm bak ribbena.  Til sammenlikning er Aida 43/48, og de veide ca det samme når Twiggy ble paret.

Har du laget en kulltråd for Ali? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2017 at 0:11 PM, Teserere said:

Jada, vil bare gjøre ting i riktig rekkefølge :teehe: 

Ja, det er viktig! :lol: 

On 9/14/2017 at 0:11 PM, Teserere said:

Skjønner jeg godt! Det er veldig stor forskjell på valper fra forskjellig rase altså! Egentlig glad staffene ikke er så store monstre :lol: 

Ja, det er kanskje like greit :teehe: 

On 9/14/2017 at 0:11 PM, Teserere said:

Jeg måler egentlig ikke :icon_redface: Både oppdretter og hannhundeier mente hun ikke kom til å bli så stor, både fordi hun var i veldig god fysisk form, og at det er første kullet hennes. Akkurat fulgt en staff på insta som fødte for et par dager siden, hun var MONSTERSTOR :o Magen subbet nesten i bakken!! Der kom det "bare" 4 valper :lol: 

Ja, det er rart, det har ofte ingen sammenheng :) Leah ble som sagt kjempestor tidlig, hun hadde gått opp 2.5 kg da hun var 5 uker drektig, og etter det skal valpene liksom begynne å vokse på ordentlig, så vi så jo for oss et forholdsvis stort kull. Men de siste ukene så vokste hun ikke så mye, og det ble til slutt gjetta på 5-6 valper, og hun fikk 5. Men puddelvalper er jo ikke noe stress, de veier jo 2 kg når de er leveringsklare, så selv om du har 4 stk hengende i buksa så er det jo ikke all verdens å drasse på allikevel :teehe: 

On 9/14/2017 at 0:11 PM, Teserere said:

Målebåndet viser idag (dag 37) at midjemål er 48cm foran bakbena og 53cm bak ribbena.  Til sammenlikning er Aida 43/48, og de veide ca det samme når Twiggy ble paret.

Morsomt, Alis midjemål i går var 39 cm. Hvem skulle trodd at det bare var noen cm forskjell på puddel og staff? :lol: 

On 9/14/2017 at 0:11 PM, Teserere said:

Har du laget en kulltråd for Ali? :) 

Nei, jeg tenkte jeg skulle vente til jeg hadde fått bekrefta drektighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det er viktig! :lol: 

Ja, det er kanskje like greit :teehe: 

Ja, det er rart, det har ofte ingen sammenheng :) Leah ble som sagt kjempestor tidlig, hun hadde gått opp 2.5 kg da hun var 5 uker drektig, og etter det skal valpene liksom begynne å vokse på ordentlig, så vi så jo for oss et forholdsvis stort kull. Men de siste ukene så vokste hun ikke så mye, og det ble til slutt gjetta på 5-6 valper, og hun fikk 5. Men puddelvalper er jo ikke noe stress, de veier jo 2 kg når de er leveringsklare, så selv om du har 4 stk hengende i buksa så er det jo ikke all verdens å drasse på allikevel :teehe: 

De er så små når de flytter :o

Føles plutselig annerledes når jeg sitter på oppdrettersiden! Staffevalper er vel rundt 3kg.

8 timer siden, 2ne skrev:

Morsomt, Alis midjemål i går var 39 cm. Hvem skulle trodd at det bare var noen cm forskjell på puddel og staff? :lol: 

Bestekompisen til jentene er puddelgutt! Litt høyere, og ganske lik vekt :D

 

8 timer siden, 2ne skrev:

Nei, jeg tenkte jeg skulle vente til jeg hadde fått bekrefta drektighet :) 

Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Herregud, det bildet hvor hun sitter i sofaen! Vil lage prompelyder på struttemagen, så himla skjønn er hun. :heart: 

Ja, ikke sant?! Hun viser frem magen hele tiden og setter seg på fanget mitt så jeg får kose på magen :wub: og så virker det som hun synes det er deilig å legge magen I fanget mitt og stå på frambena når jeg sitter på gulvet :teehe:

Magen er mye hardere enn jeg hadde tenkt da! Ser og kjennes egentlig ut som hun har spist en hel sekk med fôr :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2017 at 10:48 PM, Teserere said:

De er så små når de flytter :o

Ja, de er det :o Men de er så føre seg, med så god kroppskontroll, at det føles ikke som at de er for unge selv om de er små, heldigvis :ahappy: 

On 9/15/2017 at 10:48 PM, Teserere said:

Føles plutselig annerledes når jeg sitter på oppdrettersiden! Staffevalper er vel rundt 3kg.

:lol: Det er litt annerledes ja :) De er jo ikke store, staffene heller da :)  

On 9/15/2017 at 10:48 PM, Teserere said:

Bestekompisen til jentene er puddelgutt! Litt høyere, og ganske lik vekt :D

Hvordan leker de sammen? Pudler liker jo å løpe og jage hverandre, det er vel litt mer kropp og bryting med staffer? 

On 9/15/2017 at 10:48 PM, Teserere said:

Krysser fingrene! 

Takk! Det var "allerede" to uker siden paring i går, hvis de neste ukene går like fort skal vi jo straks på UL :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2017 at 5:03 AM, 2ne skrev:

Ja, de er det :o Men de er så føre seg, med så god kroppskontroll, at det føles ikke som at de er for unge selv om de er små, heldigvis :ahappy: 

Nei tror det hadde vært litt annerledes om de var helt hjelpeløse :P 

På 20.9.2017 at 5:03 AM, 2ne skrev:

:lol: Det er litt annerledes ja :) De er jo ikke store, staffene heller da :)  

Nei, men de vokser jo så alt for fort :o Husker nesten ikke at mine noen gang var så små!

På 20.9.2017 at 5:03 AM, 2ne skrev:

Hvordan leker de sammen? Pudler liker jo å løpe og jage hverandre, det er vel litt mer kropp og bryting med staffer? 

De har vel inngått et slags kompromiss kan man si :P Ikke for voldsom bryting, mer dulting, og litt løping! Veldig gøy å se hvordan mine tilpasser seg andre raser, men leker veldig voldsomt med hverandre :) Med @Mirai må de også tilpasse seg, og jeg vet Mirai leker annerledes med mine enn med andre hunder igjen :P 

På 20.9.2017 at 5:03 AM, 2ne skrev:

Takk! Det var "allerede" to uker siden paring i går, hvis de neste ukene går like fort skal vi jo straks på UL :lol: 

Ja du tar det du, hoppet over det jeg :P Men nå gleder jeg meg mye til røntgen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Teserere said:

Nei tror det hadde vært litt annerledes om de var helt hjelpeløse :P 

Helt klart! :P Men puddelvalper har imponerende kroppskontroll til å være så unge tidlig av. Det er ikke mye snubling og virring på de, det ser ut som de går fra å bare ligge der til å reise seg opp og løpe :lol: 

20 hours ago, Teserere said:

Nei, men de vokser jo så alt for fort :o Husker nesten ikke at mine noen gang var så små!

:lol: Det er nok hukommelsen din som tuller med deg :P 

20 hours ago, Teserere said:

De har vel inngått et slags kompromiss kan man si :P Ikke for voldsom bryting, mer dulting, og litt løping! Veldig gøy å se hvordan mine tilpasser seg andre raser, men leker veldig voldsomt med hverandre :) Med @Mirai må de også tilpasse seg, og jeg vet Mirai leker annerledes med mine enn med andre hunder igjen :P 

Høres ut som en god løsning :ahappy: 

20 hours ago, Teserere said:

Ja du tar det du, hoppet over det jeg :P Men nå gleder jeg meg mye til røntgen altså!

Det er så mange som spør om hun er drektig allerede, så jeg tenkte jeg skulle fastslå det når jeg kunne :P Nå er jeg litt sånn "aner ikke, det er bare 2 uker siden paring" :teehe: Men nå er det jo straks 3! Tiden går fort denne gangen :o 

Når er det "dere" har termin igjen? Det må vel nærme seg nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2017 at 8:00 AM, Teserere skrev:

Termin i uke 40! Det er snart ja :shocked:

Klarte jo å bomme - det er i uke 41 :lol: Men fortsatt snart! Uke 7 nå, denne uken kommer pelsen på valpene og man kan begynne å kjenne bevegelse :wub: Skal prøve å ta noen fine bilder! Hun er ikke særlig fotogen om dagen :teehe: 

 

17 timer siden, sara1 skrev:

Hei

Utrolig flott tispe du har:)

Jeg skrev en mail til deg i går vedr kullet som ventes, vet ikke om du har fått mulighet til å se på den enda.

Håper på svar:)

(annabell)

Du har fått svar ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awwwww. :wub: Gleder meg til valpebilder! :D Et vennepar har ei lita staffejente, og hun eeeeeeer så søt! Staffevalper er noe av det herligste i hele verden! :wub: Blir jo ikke mer valpesyk av sånne som bare deler ut staffeløøøøøv med hele seg liksom :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...