Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir det hund?


HADDAHUND
 Share

Recommended Posts

Hei jeg lurer på hvilken rase som passer for  familien på fire. Vi er aktive og har barn på over 13 år. Hund er det veldig stor interesse for nå om dagen spesielt minste datteren vår på 14 år. Hun har veldig lyst på toller, mens jeg har mer lyst på springer spaniel. Men her er noen raser vi vurder:

toller

springer spaniel 

Border collie

labrafor retriever 

shetland sheepdog

vi har lyst til å ha en hund som man kan lære en del triks og som også er en god trenings kompis. Jeg vill gjerne høre noen erfaringer og anbefalinger. 

Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har konkrete planer om å drive aktivt med hundesport så ville jeg droppet border collie. Det er arbeidshunder med til tider mye stress i kroppen.

Alle de andre kan være fine alternativer. Toller har dessverre en del dårlig gemytt, men en toller med et godt hode er en herlig hund!

Springer spaniel er en veldig fin og grei allroundhund, hvis det er noen ulemper å snakke om der så er det at de krever pelsstell.

Sheltie krever pelsstell og har lavere terskel for å bjeffe, og er en en fin familiehund.

En labrador kan fort bli stor og litt sterk for en tenåring, men er også en veldig fin og grei familiehund.

Alle disse er fine kandidater, så det kommer litt an på hvilke preferanser dere har med tanke på størrelse, pelsstell og lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...