Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min bare "sperrer" ørene


Lilletrill3
 Share

Recommended Posts

Hei alle hundeelskere?

Jeg har en hund av rase bordercollie blanda med pointer 50/50. Han er en kjempelydig hund, og kommer med en gang vi innkaller han, helt til det kommer en tispe eller fugler. Da legger han ørene bakover, så springer han av gårde? Da er det ingenting vi kan gjøre enn å vente på at han kommer tilbake, å rose han mye fordi han kommer tilbake. Men det er jo kjempefrustrerende, fordi han er så flink ellers, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å skjønne at dette er IKKE greit!

noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren inn en enda bedre innkalling og bruk langline slik at han ikke får belønna seg selv ved å stikke av til det han synes er kjekt. I og med at du har en fuglehundblanding, kan det nok bli ganske utfordrende med tanke på fugl, men det er mulig å få til. Med bedre innkalling mener jeg å hipe opp belønningene(bruk gjerne lek om han liker det) og gi det å komme til deg en utrolig høy verdi. Kanskje får du han til å snu uten å tenke seg om, altså at han responderer på innkallingen før han rekker å tenke igjennom hvorfor. Fløyte kan være fint å bruke også, da det blir en høy lyd som skiller seg veldig ut fra miljøet. Kan være vanskeligere å overhøre fløyta kontra om eier bare bruker stemmen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...