Gå til innhold
Hundesonen.no

Brudd av båndtvang?


Annis
 Share

Recommended Posts

Hei,

Vår tibetanske spaniel har blitt angrepet av en samme større hund opp til 2 ganger (border collie). Det skal nevnes at begge er handhunder. 

1. gang var for ca. 7-8 måneder siden. Vår hund sitter på sin veranda i bånd, mens nabohunden var løs og gikk rett til angrep. Heldigvis fikk man til å skille de to, da vår hund ikke har sjangs på en slik stor hund..

2. gangen var for noen dager siden. Igjen kom denne nabohunden, også løs, og gikk rett til angrep på hunden vår som var på sin veranda og i bånd. Denne gangen kunne det endt forferdelig. Vi trodde først at hunden vår døde da han låg stiv som en stokk pga. sjokkreakajon og hvor han blødde fra munnen.. Heldigvis etter 1 minutt reiste han seg omsider opp. Han har ikke vært helt lik seg siden dette angrepet da det kan ta noe tid.. :no:

Det skal sies at eierne av nabohunden ble varslet om mulig anmeldelse, da deres hund virker ustabil og har ved to anledninger gått direkte til angrep på vår hund som er på hans/vår eiendom. 

I forbindelse med ovennevnte, er det noen som har erfaringer med anmeldelse av brudd på båndtvang? Det irriterer meg at eiere som lar hunden sin gå løs hvor det er flere hunder og at hunden oppleves som aggresiv. 

Svar imøtesees. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Dokumenter at hunden er løs og aggressiv. Film/bilder.

Må selv gjøre det for å komme noen vei med en løs sinnatagg som angriper i mitt nabolag. Eier nekter så det blir ord mot ord frem til jeg kan bevise at det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble angrepet borti gata her 2 ganger av naboens løse sinte hoffe. Siste gangen ringte jeg polititet samme dag og ba de ta en tur bort til dem å ta en titt. Jeg var heldig, for de hadde tid til det. Har aldri sett den hunden løs igjen for å si det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med båndtvang å gjøre. Det er ikke greit at en hund angriper en annen, uansett tid på året. Hundeloven sier også at man skal ha kontroll på hunden og at den ikke skal være til sjenanse for andre. Uhell kan skje, men om de lar hunden gå løs, særlig etter at dette har skjedd en gang før, så må de ta ansvar.

Jeg håper dere har vært hos veterinør som kan dokumentere skadene. Etter andre gang ville jeg nok anmdeldt.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt veldig laaaang strikk,men her hadde jeg også anmeldt etter andre gang.

Jeg har selv hatt hund som hoppet over naboens gjerde for å filleriste deres hund,jeg er fortsatt lykkelig for at det ikke ble fysiske skader på den lille.Og min store fikk aldri den muligheten igjen!!!!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min ble angrepet i dag. Var ikke jeg som gikk tur, men jeg kjente igjen godt beskrivelsen av hund og eier. Kjørte rundt og lette etter han. Fant han heldigvis, og tok bilde av han og den løse hunden. Den går alltid løs og har angrepet flere hunder. Jeg sa til han at hvis jeg ser han med bikkja uten bånd en gang til så sender jeg bilde til politiet. Så får vi se om det hjelper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...