Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dette? (Blemme i munnen)


Recommended Posts

Ikke for å skremme deg, men i verste fall kan det være kreft. Det kan være mye annet også, men jeg ville definitivt tatt turen til dyrlegen for å få det sjekket snarest mulig just in case. HVIS det er kreft er prognosene gode hvis kulen blir fjernet tidlig og ikke har rukket å spre seg. ☺ 

Legger ved et bilde av en hund med kreft i munnen. Kulen ble fjernet og hunden ble frisk. ?

20170527_051127.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gry83 skrev:

Ikke for å skremme deg, men i verste fall kan det være kreft. Det kan være mye annet også, men jeg ville definitivt tatt turen til dyrlegen for å få det sjekket snarest mulig just in case. HVIS det er kreft er prognosene gode hvis kulen blir fjernet tidlig og ikke har rukket å spre seg. ☺ 

Legger ved et bilde av en hund med kreft i munnen. Kulen ble fjernet og hunden ble frisk. ?

20170527_051127.png

 

4 minutter siden, Lola Pagola skrev:


Dra dit i morgen du (mandag). Synes ikke slike kuler er noe å se an.


Jeg har eksamen imorgen (i en annen by) og er ikke hjemme før på kvelden. Men skal ringe veterinæren imorgen og ordne time tirsdag :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra veterinæren idag: De tok en prøve med spytt fra kulen som skulle sees på av en bioingeniør imorgen, men hun tvilte på den ville vise noe. Så blir mest sannsynlig narkose for å fjerne en del de kan se på. Mekanisk, infeksjon eller kreft sa hun det stod mellom og de skulle ringe nærmere imorgen for å avtale hva som skjer videre... Kjenner dette var siste jeg trengte av bekymring denne uken :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Men det kan da vel like gjerne være en godartet svulst dersom det faktisk er det det er? Lykke til hvertfall ?

Det er mye det kan være, lurt å vente med panikken så den ikke blir helt forgjeves! :P

Pippin hadde en hevelse i munnen som ikke var helt ulik den der. Det ble tatt biopsi uten at de fant noe galt, og så forsvant den helt av seg selv rett etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yellow skrev:

Men det kan da vel like gjerne være en godartet svulst dersom det faktisk er det det er? Lykke til hvertfall ?

 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det er mye det kan være, lurt å vente med panikken så den ikke blir helt forgjeves! :P

Pippin hadde en hevelse i munnen som ikke var helt ulik den der. Det ble tatt biopsi uten at de fant noe galt, og så forsvant den helt av seg selv rett etterpå.

 

Sannsynligheten er jo størst for at han er helt frisk, men mammahjertet blør av bekymring :( Han har betydd så mye for meg de årene jeg har hatt han at jeg ikke vet hva jeg skulle ha gjort om worst case hadde vært realitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Absolute Entertainer said:

 

Sannsynligheten er jo størst for at han er helt frisk, men mammahjertet blør av bekymring :( Han har betydd så mye for meg de årene jeg har hatt han at jeg ikke vet hva jeg skulle ha gjort om worst case hadde vært realitet. 

Men den tid, den eventuelle sorg! Dette kommer høyst sannsynlig til å gå helt fint, og nå kan du velge hvor fælt eller hvor ålreit du vil ha det med han inntil da. Mvh tough love. :kiss: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Men den tid, den eventuelle sorg! Dette kommer høyst sannsynlig til å gå helt fint, og nå kan du velge hvor fælt eller hvor ålreit du vil ha det med han inntil da. Mvh tough love. :kiss: 

Prøvde fortelle dette til selvutnevnt beskytter aka samboer. Han var helt fortvila stakkars, så jo for seg at han skulle miste hunden over natta han :P Men du har rett. Den tid, den sorg. Og hun kunne ikke kjenne noe i halsen (husker ikke hva det heter igjen) og da har det i hvertfall ikke spredd seg om det er kreft :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil helst gå bra :) Jeg har hatt en lignende opplevelse med min, hun hadde en kul i skuldra som veterinæren mente helt sikkert var "ekstremt aggressiv kreft". Den var i tillegg plassert så kritisk til at de ikke ville operere, så hun måtte bare leve med det.

Det viste seg å være en betennelse som forsvant etter to runder antibiotika.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...
På 5/26/2017 at 5:07 PM, Absolute Entertainer skrev:

Mannen er hjemme alene med hunden og sendte nettopp dette bildet av munnen til krapylet:

IMG_6245.thumb.PNG.b92ece505fd541ae6835a15123949af5.PNG

Han sier plutselig at han har hatt den noen dager, og da blir mammahjertet litt irritert på at han ikke har sagt noe før nå :( Hva tror dere det er?

Hei ? Kan jeg spørre deg hva dette var? Spør fordi hunden min har en på akkurat samme sted som ser helt likt ut som på dette bildet. Skal til veterinær på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...