Gå til innhold
Hundesonen.no

Honning Potis (Saluki)


mara
 Share

Recommended Posts

På 23.5.2017 at 10:05 AM, mara skrev:

Minst to ganger daglig får jeg den "Hva har jeg gjort"-følelsen, men trøster meg med at det blir bedre... når han sovner for eksempel... :innocent:

Hvis det er noen trøst...den følelsen hadde jeg MANGE ganger om dagen når de alle 7 raste rundt her... :lol: 

Flotte bilder, han STORtrives jo, så herlig å se :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noor Inca Coffee Fireside, aka Honning (med etternavnet Potis, hilsen fireåring) - flyttet til oss for fire dager siden. 9 uker gammel i dag.  Han er verdens aller søteste. Full av valpekrutt på

12 uker i dag! Han vokser så fort at jeg må ta meg i å huske at han egentlig er bitteliten  Vi har begynt på valpekurs (klikker), og det er stor stas. Han er lærevillig og entusiastisk som valper

Straks 11 uker og full av ****! Minst to ganger daglig får jeg den "Hva har jeg gjort"-følelsen, men trøster meg med at det blir bedre... når han sovner for eksempel....  Blitt ganske beinrangel a

Posted Images

12 uker i dag! Han vokser så fort at jeg må ta meg i å huske at han egentlig er bitteliten :P

Vi har begynt på valpekurs (klikker), og det er stor stas. Han er lærevillig og entusiastisk som valper flest. 

Et par bilder fra i dag: 

WP_20170531_15_27_52_Pro.thumb.jpg.2695b65e3f7ee047ce86c51551a1c158.jpg

 

WP_20170531_15_29_46_Pro.thumb.jpg.bfcaed2af701794143f4c2232a07d777.jpg

 

WP_20170531_15_30_08_Pro.thumb.jpg.60ed9ec8a79c65de4555060f034c1d3c.jpg

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden sist har vi flyttet til et lite hus i skogen, med inngjerdet hage. Det er utrolig deilig kontrast til leilighet i 2.etg! 

Honning drar seg mot 5 mnd, og er midt i tannfelling. Vi har blitt veldig glad i denne snåle, klin gærne, myke og snille gutten :wub:

6tag_260717-145137.thumb.jpg.0d3bfe953e4fa6e9fadcd9e5cc875e26.jpg

WP_20170704_11_52_39_Pro.thumb.jpg.3ece2bb6b1089da66e3f60eaac09cec1.jpgWP_20170711_20_00_45_Pro.thumb.jpg.0edd7c1ab147195af0bfdb9d5ee55f91.jpgWP_20170726_14_48_21_Pro.thumb.jpg.63f826aa039b15dea95ccf04aaf11e7f.jpg

 

Dette er et blinkskudd (!) av en saluki, en labrador og en golden i frilek i vannet... jeg lover.

 

WP_20170722_15_04_05_Pro.thumb.jpg.f6cdb2190af97760030c870743ad94fa.jpg

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Salukier er jo noe av det vakreste som finnes, og søte Honning er jo ikke noe unntak ? Kjenner ingen lukiser og lurer veldig på hvordan de egentlig er. Kanskje litt tidlig å si (for det er din første av rasen?), men hvordan opplever du han hittil ift f.eks whippet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:wub:  Jeg har hatt broren hans på besøk i halvannen uke, og det fantes ikke noe gæernt bein i den kroppen - han var bare myk og søt han. Du må ha fått feil valp :aww:  

 

Haha, helt klart noe feil på han her. Neida..mest grei, men skrur på skikkelig galskap-sjarm innimellom.

Akkurat nå, Yellow skrev:

Salukier er jo noe av det vakreste som finnes, og søte Honning er jo ikke noe unntak ? Kjenner ingen lukiser og lurer veldig på hvordan de egentlig er. Kanskje litt tidlig å si (for det er din første av rasen?), men hvordan opplever du han hittil ift f.eks whippet? 

Ja, det er nok litt tidlig å si for meg, første jeg har og har heller ikke kjent noen individer over tid. 

Men whippet kjenner jeg ganske godt, og det er klart fellestrekk - men også ulikheter. Opplever at saluki er mer hardfør, selvstendig, vaktsom og sær enn whippet. Det er på godt og vondt det. Men han er veldig myk, utrolig vennlig, og mer førerorientert enn jeg var forberedt på. Vi klikkertrener og det er utrolig gøy! Knytter seg veldig til få, og gir mer F i resten av verden inntil man blir kjent med han. Er veldig spent på utviklingen videre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mara skrev:

Haha, helt klart noe feil på han her. Neida..mest grei, men skrur på skikkelig galskap-sjarm innimellom.

 

Kaaan vel ha noe med sammenligningsgrunnlaget *host*basenji*host* :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mara skrev:

Det er en grei sjanse for det ja.. dere har vel begge samme grunnlaget der :innocent:

Yep :lol:  Og jeg sammenlignet basenjien med riesenvalp fra helevete - så jeg syns basenjien var enkel. Salukien var ikkeno i forhold. Det går ganske mange salukier på en basenji. :lol:  

Flipp er en aldeles nydelig fyr, prakteksemplar av sin rase, sikker på at Honning er akkurat det samme. :wub: Sikkert akkurat passe saluki-gæern og lykkelig :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oooooh, inngjerdet hage! Jeg kommer plutselig på besøk, skal bare bli ferdig med å spole fra kjøkken over stuegulv ut på balkong, en snartur over mennesket mitt i sofaen tilbake til kjøkken innom soverom og ut på balkong igjen samtidig som jeg passer meg for voksen-tenner som ikke liker at jeg lander på dem i befippelsen. Hilsen den gærneste av dem alle, sier mennesket mitt, og hun burde jo vite siden hun har hatt oss alle her, Mys"

Så fine bilder av vakre favoritten til Ole Brumm, nemlig Honning :heart:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tøfflus skrev:

"Oooooh, inngjerdet hage! Jeg kommer plutselig på besøk, skal bare bli ferdig med å spole fra kjøkken over stuegulv ut på balkong, en snartur over mennesket mitt i sofaen tilbake til kjøkken innom soverom og ut på balkong igjen samtidig som jeg passer meg for voksen-tenner som ikke liker at jeg lander på dem i befippelsen. Hilsen den gærneste av dem alle, sier mennesket mitt, og hun burde jo vite siden hun har hatt oss alle her, Mys"

Så fine bilder av vakre favoritten til Ole Brumm, nemlig Honning :heart:

 

"Dritkult, la oss grave til Kina sammen!" Hilsen Honning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tre bilder fra siste feriedagene.. Fineste Honningen har en helt spesiell plass hos oss  :wub: Hvis noen i Vestfold vil leke med oss, er det veldig gøy. Han trenger å utvide vennekretsen sin litt, og snart er jo båndtvangen over.

WP_20170728_15_46_08_Pro.thumb.jpg.a33b4670cc20910c6c5f76fe75811860.jpgWP_20170803_13_56_20_Pro.thumb.jpg.f5d4c78adba62fcfffb7be81deeff50f.jpgWP_20170804_16_34_59_Pro.thumb.jpg.2cf85bdc978b586f12293681822b2401.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mara skrev:

Fineste Honningen har en helt spesiell plass hos oss  :wub: 

Når man har ventet så lenge som du har gjort og attpåtil på noe så godt som Honning, ja da må jo den plassen bli spesiell  :wub: Og jeg er veldig glad for det :D Herlige bilder er det også, de gjenspeiler lykke syntes jeg :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Honning spirer og gror! Straks 20 kg og 6 mnd gammel. Mye valpepreg er borte og unghundfakter i anmarsj. Han er fortsatt verdens godeste klump selvsagt, med selvstendige meninger og en solid dose humor. Slenger med noen bilder, selvom mobilkameraet er så som så... 

59b144fec5ced_WP_20170820_11_10_44_Pro(2).thumb.jpg.8074d1963383115f24ae2e6f05dca3a0.jpg

 

 

Når han får løperaptus (og det er ganske ofte) er det om å gjøre å ikke bli bumpa - det er vondt! :shocked:

WP_20170828_13_28_31_Pro.thumb.jpg.566df899be56457abc9f882b3723318f.jpgWP_20170828_13_31_40_Pro.thumb.jpg.f568f0fb34cb1ab5a3f5ca36181b88fa.jpgWP_20170907_13_11_10_Pro.thumb.jpg.b536160c2acf088824c0c48c2d144aca.jpgWP_20170907_14_07_42_Pro.thumb.jpg.37abb2671ae7f4db9ef6e1a5e31bc73b.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...