Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanligste navn innenfor raser


Wildlife
 Share

Recommended Posts

18 timer siden, Debbie skrev:

Dalmatiner: Pongo, Flekken, Perdita, 

"Bare ikke kall ham Pongo, er du snill" - sitat oppdretter :lol: 

Men har faktisk aldri møtt noen som heter Pongo, vet bare om en, så på en måte er jo navnet litt kult da, for føler ikke det er så oppbrukt (i Norge iallefall) som man skulle tro. 

Nå kommer jeg ikke på noen navn jeg synes er typisk, men vet at det er et par som jeg alltid tenker at er typiske rasenavn når jeg hører dem.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

"Bare ikke kall ham Pongo, er du snill" - sitat oppdretter :lol: 

Men har faktisk aldri møtt noen som heter Pongo, vet bare om en, så på en måte er jo navnet litt kult da, for føler ikke det er så oppbrukt (i Norge iallefall) som man skulle tro. 

Jeg har møtt tre:) men to av de i Sverige. Og en Perdita, og to Spot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Aiko, Shiro, Tetsu, Kuma, Mio, Hiro, Mika, Taro, Chika, Kira/Kita, Kuro, Yuki/Yumi og Yoshi. :D 

Totalt OT men betyr Hiro noe? Har en japanertegna kanin som jeg kaldte Hiro ved en tilfeldighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lola Pagola skrev:

"Bare ikke kall ham Pongo, er du snill" - sitat oppdretter :lol: 

Men har faktisk aldri møtt noen som heter Pongo, vet bare om en, så på en måte er jo navnet litt kult da, for føler ikke det er så oppbrukt (i Norge iallefall) som man skulle tro. 

Nå kommer jeg ikke på noen navn jeg synes er typisk, men vet at det er et par som jeg alltid tenker at er typiske rasenavn når jeg hører dem.  

Jeg veit om en dalmis som het Pongo :ahappy: Det er 30 år siden da :lol: 

Det er merkelig ( :P ) mange tervtisper som heter Drama, kan ikke skjønne hvorfor :teehe: 

Ulla er det populært å kalle puddelen sin. Så er det noen Diva'er, og noen som er oppkalt etter motehus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Raksha said:

Totalt OT men betyr Hiro noe? Har en japanertegna kanin som jeg kaldte Hiro ved en tilfeldighet. 

Som med mange (alle?) japanske navn kan de bety masse forskjellig avhengig av hvilke kanjier som brukes, men jeg trur grunnen til at Hiro er så vanlig er at en betydningene er lovende ("prosperous"). :) Veldig vanlig på første sønnen feks. Det er også vanlig å ha som første del av navnet, som feks Hirohito, Hiroshi osv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Som med mange (alle?) japanske navn kan de bety masse forskjellig avhengig av hvilke kanjier som brukes, men jeg trur grunnen til at Hiro er så vanlig er at en betydningene er lovende ("prosperous"). :) Veldig vanlig på første sønnen feks. Det er også vanlig å ha som første del av navnet, som feks Hirohito, Hiroshi osv. 

Veldig passende med lovende da :D Han skule hete Hiroshi, men ble så langt, så ble bare Hiro. 

 

På cavalier var Lady og Charlie ekstremt vanlig på 90 og 2000-tallet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heter fremdeles annenhver collie Lassie, eller har det gitt seg med årene, tro..?

På beardiser er det liksom ingen sånne super-kjente hunder fra film eller litteratur annet en den "Shaggydog" filmen, men tror ikke hunden faktisk hadde noe navn (og dessuten var det en old english sheepdog i originalfilmen).

Men av en eller annen merkelig grunn vet jeg om flere beardiser som heter Max - kan vel komme på 4-5 sånn bare de siste 15 årene. Men i rasens spede begynnelse her tror jeg de fleste guttene het Buster.. 

:-)
Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Helene skrev:

På toller går Nova og Scott igjen i det uendelige :P

Haha, vi har et familiemedlem litt lenger ut med en toller unghund, og mener selv at h*n var sååå kreativ når han kalte tispen Nova. "Ja du vet, rasenavnet" og påstod hardbarket at det var et sjeldent hundenavn i rasen :aww: Gadd ikke å diskutere, og humret bare for meg selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på navn på staff jeg har hørt mange ganger? Men syns typiske menneskenavn går igjen [emoji4] 
Ellers syns jeg ofte rottweilere heter Rocky [emoji14] 

Synes mange staffer heter Tyson, også vet jeg det er andre navn jeg alltid har tenkt på som typiske men kommer såklart ikke på nå. Men type macho-macho navn...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...