Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæsjespørsmål!


Recommended Posts

Som tittelen sier :barfy:

Uno får samme mat som før, samme godbiter og samme tyggeting. Han har riktignok fått mer godbiter de siste ukene pga treningsprogram, men han får da nesten utelukkende rent kjøtt jeg har tørka selv (hadde han likt tørrforet sitt hadde vi brukt det istedet).

De siste 3-4 ukene har han veksla mellom vanlig v&h-avføring og løs mage. Siste uka har det stort sett vært sånn at han er normal i magen om morran, formiddag og ettermiddag kommer det først litt normalt og så ca like mye løst og gult. Det kan da være riktig tyntflytende på slutten, han setter seg gjerne til et par ganger ekstra ganger for å få ut små dæsjer tynt før han aker rompe på gresset. Det er sjelden han må ut utenom turene våre.

Er det så enkelt at han reagerer på at han drikker vann fra sølepytter, spiser halvråtten snø og spiser skittent gress? For mye kjøtt pga den økte mengden godbiter?

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Med godbiter så regner jeg med det også er økt trening kan det da også være økt forventning som kan ligne på stress og gjør at han går på do. Kan det være aktivitet som gjør mer fart på tarmen som gjør at det blir lite avføring igjen? Og derfor blir flytende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kom akkurat samtidig som økt godbitmengde er det jo alltid mulig å kutte dem ut for å se om det gir seg da. Er du likevel usikker kan du jo sende inn avføringsprøver for å utelukke parasitter. Jeg mener du skal ta over tre dager, men hør isåfall med dyrlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mengde og intensitet på fysisk trening er som før. Treningen er mer mentalt, men kan jo selvsagt gi økt stress likevel. Vil gå til dyrlegen etterhvert om det ikke går over, men ville det ikke vært løst hele tiden om det var parasitter? Nå kommer det jo begge deler samtidig.

Kanskje litt mer luft i magen enn før, men han promper nesten aldri. Kan høre det rumle i magen når han hviler.

Edit: gir zoolac to ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pixie skrev:

Altså, mengde og intensitet på fysisk trening er som før. Treningen er mer mentalt, men kan jo selvsagt gi økt stress likevel. Vil gå til dyrlegen etterhvert om det ikke går over, men ville det ikke vært løst hele tiden om det var parasitter? Nå kommer det jo begge deler samtidig.

Kanskje litt mer luft i magen enn før, men han promper nesten aldri. Kan høre det rumle i magen når han hviler.

Edit: gir zoolac to ganger om dagen.

Giardia kan vel være vekslende, men jeg vet ikke om det er vekslende samme dag. Jeg ville som sagt tenkt at det enkleste å sjekke er å stoppe å gi de godbitene om det er det som er endret for å se, for så å ta prøver om det ikke virket. 

Jeg syns forresten canicur funker bedre enn zoolac, men har ikke gitt det over lengre perioder. 

Er han sart nå kan du også gi flere små måltider helle enn få store. Det vi prøvde med min tidligere IBD hund (som jo blir noe annet igjen), små, lunkne måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...