Gå til innhold
Hundesonen.no

Inngjerding til løpegård - hva anbefales?


Recommended Posts

Vi skal prøve å lage en liten løpegård til feferen.

Spørsmålet er hvor høyt det bør være og hva som anbefales av gjerdemateriale? Og hvor kjøpes det billigst mulig?

Jeg husker det var en tråd for en stund siden med bilder og endel info, men har ikke klart å finne den igjen.

På forhånd takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte 1,5 meter høyt gjerde. Tenkte det var like så greit å gå for et så høyt gjerde enn et lavere som de kaaanskje kommer seg ut av og så må man sette opp et nytt gjerde. Jeg kjøpte netting fra Norsk Småfeservice og stolper på et sagbruk. Total kostnad ca 6000 kr for 100 meter :) Ingen hunder har prøvd å komme seg inn eller ut. Tror høyden gjør at de ikke en gang tenker at det er en mulighet å komme seg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Frida og fuglehundene said:

Jeg valgte 1,5 meter høyt gjerde. Tenkte det var like så greit å gå for et så høyt gjerde enn et lavere som de kaaanskje kommer seg ut av og så må man sette opp et nytt gjerde. Jeg kjøpte netting fra Norsk Småfeservice og stolper på et sagbruk. Total kostnad ca 6000 kr for 100 meter :) Ingen hunder har prøvd å komme seg inn eller ut. Tror høyden gjør at de ikke en gang tenker at det er en mulighet å komme seg ut :)

Tusen takk! :) Er det ranch allround-gjerdet dere har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Tusen takk! :) Er det ranch allround-gjerdet dere har?

Ja, er vel den til 1875 kr for 50 meter :) Kom raskt etter bestilling også. Gjerdet har null vedlikehold, og har tålt vinteren bra, det ser like nytt ut som da det ble satt opp i fjor sommer :) Alle naboene kommenterer hvor fint det ble, så selv om gjerdet er stort er det ikke sjenerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Frida og fuglehundene said:

Ja, er vel den til 1875 kr for 50 meter :) Kom raskt etter bestilling også. Gjerdet har null vedlikehold, og har tålt vinteren bra, det ser like nytt ut som da det ble satt opp i fjor sommer :) Alle naboene kommenterer hvor fint det ble, så selv om gjerdet er stort er det ikke sjenerende. 

Kjekt å vite! :) Ser ut som det er noe sånt vi er ute etter. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...