Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Når en hund har trekt masse tenner oppi pga helse, kan man allikevel få vet.attest, samt stille på utstilling? Saksebittet, samt en tann på hver side (er flere oppi altså, men de ser man ikke med mindre man virkelig bretter ut leppa) er der ihvertfall enda :aww: Er kun snakk om å stille i veteranklasse et par ganger i året kanskje, og vi stiller kun for norske og svenske dommere. Any ideas?

Skulle slenge ut bilde i spoiler, men opplastingen fungerer ikke.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

1 time siden, 2ne skrev:

Ja :) Det fungerer til en viss grad, på noen ledd bedre enn andre, så jeg ville testa det ut, om jeg var deg. Kanskje ikke starte med en milelang fjelltur da :P

 

1 time siden, WelshenNemi skrev:

Voltarol gel er ca det eneste som fungerer på mine ledd(av det jeg får) :sleep: ingen mirakelkur, men det meste har 0 effekt for meg. 

 

31 minutter siden, Mona skrev:

Jeg har brukt Voltarol gel (den sterkeste) når senen på utsiden av kneet har vært betent. Det har ganske god effekt, faktisk :) Gikk ca 100 km på ski i påsken, da var geleen uvurderlig på kvelden. Men det anbefales ikke å dra det så langt :P 

Da skal jeg kjøpe det i morgen. I dag brukte jeg opp kneet mitt da jeg gikk tur med Symra sånn at Pippin fikk bare en liten runde. Jeg regnet med at det var mye folk ute og gikk i finværet så jeg gikk med en i gangen. Da traff vi selvsagt ingen, det slår aldri feil. Hvis jeg sniker meg en runde med begge så kommer det horder av folk med bråkete hunder som provoserer mine (det er alltid de andre hundene sin feil nemlig :aww: ).

Men nå må jeg hoppe til sengs, selv om jeg ikke vil. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Nei, rundt 70 cm er akkurat passe. Alt annet er for smått :aww: 

Og greit nok at man merker forskjell på en hund og to hunder, men at man plutselig må holde seg hjemme 24/7, ikke kan være med barna på noe som helst eller liknende er å dra det litt vel langt :lol:  

Man kjøper når man vil, og hva man vil. 
Jeg fikk høre både før og etter at det måtte nå være mulig å finne noe som var mindre enn "det der". 
Ja, men da er det ikke beauceron, og da vil jeg ikka ha. Så det så :aww:   

Det er som oftest de som ikke gjør noe spontant som kommer med slike uttalelser. 
Faren min blant annet. Han skal aldri ha verken hund eller katt, fordi det er bare mas, og man blir så låst. 
Og han er så spontan av seg at han har sittet på nøyaktig samme sted i stua i sofaen i over 30 år. Et par ganger i uka beveger han seg utenfor døra. Da har han faste dager for hvilken butikk han skal i, og hva han skal handle der. Men dyr blir man altså alt for bundet av :rolleyes: 

Høres kjent ut :lol:

 

 

Vet dere hva?! Prinsessen kom tilbake!!:wub::wub: herlighet så lettet jeg er nå! For 24 timer siden var jeg på gråten og jeg trodde jeg kom til å miste både Casper og Prinsessen, og nå er begge to hjemme og har det bra:wub:

  • Like 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rafiki stjal biffen som mamma hadde tenkt å ha til middag i dag :aww: Dæven, så kjapp han er når han vet han gjør noe ulovlig! Svelga hele greia uten å tygge, og satte den litt fast, og hva gjør man egentlig da? Jeg trenger førstehjelpskurs på hund :P Heimlichmaneuver slo meg som litt voldsomt på en liten hund. Men så greide han å få den videre ned i magen selv tilslutt da :aww: Og mamma måtte pønske ut noe annet til middag :aww:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Høres kjent ut :lol:

 

 

Vet dere hva?! Prinsessen kom tilbake!!:wub::wub: herlighet så lettet jeg er nå! For 24 timer siden var jeg på gråten og jeg trodde jeg kom til å miste både Casper og Prinsessen, og nå er begge to hjemme og har det bra:wub:

Fantastisk! :D:wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Rafiki stjal biffen som mamma hadde tenkt å ha til middag i dag :aww: Dæven, så kjapp han er når han vet han gjør noe ulovlig! Svelga hele greia uten å tygge, og satte den litt fast, og hva gjør man egentlig da? Jeg trenger førstehjelpskurs på hund :P Heimlichmaneuver slo meg som litt voldsomt på en liten hund. Men så greide han å få den videre ned i magen selv tilslutt da :aww: Og mamma måtte pønske ut noe annet til middag :aww:

Casper gjorde det samme med fiskemiddagen vår før påske :lol: istedenfor god fiskemiddag på oss ble det dårlig fiskemiddag på oss :aww:

Når jeg tenker meg om så har prinsessen også tatt middagen vår noen ganger :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Casper gjorde det samme med fiskemiddagen vår før påske :lol: istedenfor god fiskemiddag på oss ble det dårlig fiskemiddag på oss :aww:

Når jeg tenker meg om så har prinsessen også tatt middagen vår noen ganger :lol:

 

De er så frekke altså :D Forrige hund stjal hele julemiddagen til en vi hadde på besøk :aww: Han satt med tallerkenen i fanget og fulgte ikke med, så jeg syns han får skylde seg sjøl :lol: Men hunden ble sååå dårlig :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poter skrev:

Har skinnsofa, ja, og et veldig lettstelt hjem. Får vurdere oftere børsting av ham og ikke minst vasking. Føning spørs det om han vil tilgi meg for, men det kan jo prøves. 

Det er verdt et forsøk, tror jeg :) 

1 time siden, Siri skrev:

Søndag høres helt perfekt ut :D 

Da har vi en date! :D 

1 time siden, Siri skrev:

Jeg hater å ligge i smale senger for da må jeg jo snu meg der jeg ligger... jeg er jo vant til at jeg bare kan kaste meg over til den andre siden liksom når jeg skal snu meg om natta - og det gjør jeg visst ganske ofte :aww:

Du må jo ligge rolig, da slipper du sånt :P 

1 time siden, Siri skrev:

Hahhahaha, du må lære opp alle rundt deg sånn at de/vi kan trå til :D 

Ja, fader heller, litt kan de jo bidra :teehe: 

1 time siden, Siri skrev:

Grill OG bålpanne blir jo perfekt vøtt :D 

Det bør bli nok mat av det i hvert fall :lol: 

--

Jeg veit ikke hvorfor jeg er oppe enda. Jeg skal gå og legge meg nå :aww::yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

De er så frekke altså :D Forrige hund stjal hele julemiddagen til en vi hadde på besøk :aww: Han satt med tallerkenen i fanget og fulgte ikke med, så jeg syns han får skylde seg sjøl :lol: Men hunden ble sååå dårlig :cry:

:lol:

Bestefaren til gubben ville gi Casper hele julemiddagen, da sa jeg bare av det var uaktuelt fordi jeg vil sove om natten :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, 2ne skrev:

Noe om varme ris/hveteputer og det å synes synd på seg selv i forrige tråd

Trikset for å ikke få alt for varme puter er å varme dem halve tida og vende godt på dem så varmen fordeler seg. Det lærte jeg fort da jeg omtrent brant meg på dem.  

Det ER lov å synes synd på seg selv innimellom - men de gangene jeg har kommet så langt, så er alt bare elendighet og selvmedlidenhet gjør at jeg bare graver meg ned, så jeg prøver å unngå å synes ordentlig synd på meg selv. Bare litt halvhjerta sånn innimellom for å høste sympati, det går bra. :lol: 

 

..er jeg forbanna på ice. Nettet har tulla i månedsvis, frem og tilbake med feilsøk og påstander om dekningsproblemer pga terreng (ja, det er stadig vekk åser som spretter opp og forsvinner over natta her, tydeligvis, men av en eller annen grunn hjelper det likevel å resette modemet) og i dag er en sånn dag hvor jeg har lyst å hive hele driten gjennom et lukka vindu og ringe og brøle til folk som strengt tatt ikke har gjort noe annet galt enn å jobbe hos ice. Så nå vurderer jeg å bytte leverandør, må bare undersøke hvem som leverer fra hvilke master og om jeg får nytt utstyr med på kjøpet. Noe må gjøres, for dette er ikke bra for hjernecella mi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i det man kommer inn hjemme, så titter sola inn vinduet. Nesten for ille å skulle legge seg nå, men med det så er sesongens første nattevakt unnagjort i det minste. Hundene er fornøyde, slitne og sover vell like lenge som meg, så får de kose seg alle andre steder enn i senga i dag, slik de ser ut og lukter :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Snoffe said:

Vet dere hva?! Prinsessen kom tilbake!!:wub::wub: herlighet så lettet jeg er nå! For 24 timer siden var jeg på gråten og jeg trodde jeg kom til å miste både Casper og Prinsessen, og nå er begge to hjemme og har det bra:wub:

Så flott :)

Her veksler det mellom sludd og regn. Jeg kommer til å være søkkvåt før jeg kommer til jobb, selv om jeg kler meg i gore-tex fra topp til tå. Ingenting hjelper mot skikkelig sludd :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Christine skrev:

Når en hund har trekt masse tenner oppi pga helse, kan man allikevel få vet.attest, samt stille på utstilling? Saksebittet, samt en tann på hver side (er flere oppi altså, men de ser man ikke med mindre man virkelig bretter ut leppa) er der ihvertfall enda :aww: Er kun snakk om å stille i veteranklasse et par ganger i året kanskje, og vi stiller kun for norske og svenske dommere. Any ideas?

Skulle slenge ut bilde i spoiler, men opplastingen fungerer ikke.. 

 

Even manglet 11 tenner etter tannkjøttbetennelse, mener jeg det var, blant annet alle incessivene nede. Han ble stilt flere ganger i veteran etter det, og jeg hadde attest - men de færreste så på den, det er ikke normalt å mangle så mye tenner på berner fra starten av, og en er mer slepphendt med veteran. Men alle ble informert om at jeg hadde attest. En eneste dommer trakk oss en premiegrad, fordi h*n kunne ikke avgjøre om hunden hadde saksebitt eller ei - så vi fikk HP, men ikke CK. Så om mulig, få det skrevet i attesten at hunden hadde korrekt saksebitt da tennene ble trukket.

Jeg kan godt stå opp 6 for å dra på utstilling, og spretter opp - men når klokka står på 7 bruker jeg slumreknappen i tre kvarter og er fremdeles groggy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Da har vi en date! :D 

Jesssss wi havv :D 

8 timer siden, 2ne skrev:

Du må jo ligge rolig, da slipper du sånt :P 

Næsj... er så vondt å ligge rolig ei hel natt :aww: 

8 timer siden, 2ne skrev:

Ja, fader heller, litt kan de jo bidra :teehe: 

Ja, det synes jeg da :D 

8 timer siden, 2ne skrev:

Det bør bli nok mat av det i hvert fall :lol: 

Skulle tro det - om dere fyller opp alle flatene :lol: 

Sitter jeg på jobb, er ikke trøtt i det hele tatt faktisk, men er litt usikker på om jeg har lyst til å sitte i møte nå fra kl 9... har et møte litt seinere i dag også - tror ikke jeg har så mye å bidra med til noen av de møtene, men jeg får vel strengt tatt delta like vel da. Jeg slipper å flytte ræva mi da, siden det er Skype-møter :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
27 minutter siden, SFX skrev:

 

Jeg kan godt stå opp 6 for å dra på utstilling, og spretter opp - men når klokka står på 7 bruker jeg slumreknappen i tre kvarter og er fremdeles groggy...

Kjenner til det der. Så lenge det er noe viktig (som for eksempel å sette seg i bilen klokka 5 om morgene for å kjøre til utstilling eller reise på ferie o.l) er det ingen problem å stå opp. 
Så snart det er snakk om jobb mener min biologiske vekkerklokke at alt før klokka 8 strengt tatt er for tidlig :aww: 

16 minutter siden, Snoffe skrev:

Meen det er fint vær, og alle dyrene er hjemme:wub:

Så flott at pusen er hjemme igjen! :wub: De klarer seg som regel, men hadde vært livredd selv ja! 


Som sagt så er det null problem å stå opp tidlig når det er noe viktig. I dag var det viktig å få informert verkstedet om at mannens 11 år gamle Volvo lagde rare lyder og at den må fikses. 
Heldigvis! Det er en reim som røyk når den stod på tomgang, og det var noe metall som hadde brukket nedi motoren der også :blink: 
Jeg kjente lommeboka fikk pigger og gikk i forsvarsmodus når jeg hørte alt som kunne sees der og som kanskje kunne være konsekvensen... 
Tilfeldigvis skjedde dette når mannen hadde fått nok av broren min sine frekkheter og hadde bestemt at nå kjøper vi ny bil og setter den andre dritten tilbake hos faren min. Så etter vi hadde vært innom verkstedet og gitt fra oss nøkkelen gikk vi videre til ny forhandler og bestilt prøvekjøring på nesten helt ny V70 :D 
Hvis han får noe ledig tid i løpet av dagen når han er på kurs på et hotell her i byen så skal jeg svinge innom og hente ham så han får vært med en tur. Men han kjenner til hva jeg vil ha så hvis jeg ikke sier motoren er for dårlig så kjøper vi den :aww: 
Og jo, bilen jeg har hatt til nå er dritt kun fordi det var han (faren min)  som presset frem at den skulle kjøpes. That's not on me :aww: 

Ser også at jeg må ha sykemelding. Håndleddet er ikke blitt bra, og det veksler mellom å verke og å være dovent. Så at jeg står og pisker Toro sine brownies i butikk 18 timer i 3 dager kommer ikke til å skje. Etter alle konsekvenser og sykehusinnleggelser så har jeg tydeligvis lært meg å tenke littegrann mer på meg selv og det å ta meg tid. 
Synes jeg fortjener en medalje eller noe for akkurat det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den diaré-uka tror visst Casper det er greit å stå ved døra 6 og ville ut... turte jo ikke ignorere ham, selv om han har vært bra siden søndag..Så ble med ham ut... skulle bare tisse og snuse litt ja. Men frokost fikk han pent vente med! Sniff kom på døra klokken 8, og da var jeg helt uthvilt. Men siden jeg ikke har jobb i dag og det var så deilig å sove la vi oss igjen. Skulle ikke gjort det, for nå er jeg sånn ekkel-tung-trøtt.
Har drømt i hele natt kjennes det ut som at Casper har hatt masse epilepsianfall. Ekkelt.
Nå har han fått frokost og første dose av nye medisiner, så blir spennende å se om det blir noen endring. De brukes og på epelepsipasienter har jeg lest. [emoji41]
Var så glad for at det bare kostet 105 for 100 piller men så skal han jo foreløpig ha 6 om dagen så da blir det ikke noe billig likevel. Får håpe jeg må justere ned. Ikke at det skal stå på prisen, bare så det er sagt, han skal få alt han trenger. Men er jo fryktelig mange piller å innta da.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk


  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har fått sommersko og jeg har oppdaget at det har flyttet inn mus i garasjen - eller de har mest sannsynlig bodd der hele vinteren, tenker at det kan de få gjøre :) Jeg søler jo en del hundemat der inne, så kan godt forstå at de er interessert i å bo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...