Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Folk ass:P Jeg har lagt ut en hagegruppe til salgs på fb, spisebord og 4 stoler. Pent brukt, ser helt fint ut. Trooor det kan ha kosta ca 2500 kr nytt? Ihvertfall lagt ut til kr 500, det er en god pris for bord med glassplate og fire rottingstoler. Jaggu er det en som byr 100 kr :P Jeg måtte ta meg sammen for å ikke bruke haha-emojien på kommentaren :P

Forkjølelsen jeg har brygga på et par dager brøt ut ila dagen, sår hals, feber og vond kropp. Så stas:faceless:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

9 timer siden, LØJ skrev:

ref. dette "mutter'n", dårlig med invitasjon til søndagsmiddag fra deg. Er det ikke det mødre gjør, inviterer barna hjem? :icon_confused:

Mødre forventer at ungene fikser sjæl når de har flytta hjemmefra! :aww: 

En strålende, men litt kald dag ute, i dag :D Vi har gått spor hele dagen, og jeg synes jeg har flinke sporhunder, jeg, men det er mulig det er "treneren" - eller føreren (det kommer egentlig ut på ett) det er noe gæli med når begge hundene sånn ca midtveis i sporene sine koker litt over og roter seg litt bort, før de finner sporet igjen og fortsetter i fin stil til slutten... Begge minsta en pinne, men fant de andre :ahappy: Vi har også grilla og vært sosiale med @SFX og @2ne Tusen takk for en finfin dag i skauen :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

En strålende, men litt kald dag ute, i dag :D Vi har gått spor hele dagen, og jeg synes jeg har flinke sporhunder, jeg, men det er mulig det er "treneren" - eller føreren (det kommer egentlig ut på ett) det er noe gæli med når begge hundene sånn ca midtveis i sporene sine koker litt over og roter seg litt bort, før de finner sporet igjen og fortsetter i fin stil til slutten... Begge minsta en pinne, men fant de andre :ahappy: Vi har også grilla og vært sosiale med @SFX og @2ne Tusen takk for en finfin dag i skauen :ahappy:

Takk, det samme! En aldeles utmerket dag har det vært. Litt kald og sliten i sofaen her nå, men vel verdt det. Det ser ut til at hundene sover godt også nå, etter å ha brukt hjernene sine. 

Foenix skulle egentlig få et ganske standard D-spor, men smarte @2ne foreslo å avslutte midt i sporet etter at hun (Foenix, ikke 2ne) gikk rett på en pinne og plukket den uten å nøle - det var tredje pinne i sporet, på den første måtte jeg til slutt peke på pinnen for at hun skulle huske hva de gjør i sporet, på den andre gikk hun over, men slo på den når jeg tok henne tilbake - så når hun hadde så bratt forbedringskurve i løpet av 150 meter var det nok lurt å avslutte når hun gjorde noe så å si perfekt. Senere på dagen fikk hun siste del av sporet, som da ble en lang og rett strekke uten at det skjedde noe - men med en dentastix i enden! Juuhuu, det digga Foenix :D Selv om jeg forsøkte å få henne av sporet, for jeg hadde tross alt gått rett mot det grantreet. Guess what, det var flere grantrær i skogen. Drittfører... 

Glam har i grunnen aldri gått spor før, så han fikk to korte spor for å se hvordan han reagerte - han er flink til å følge dyrespor i skogen, så han kan jo bruke nesa når han vil. Men kan jeg finne knappen til å skru den på? Først fikk han et 40-50 meters slepespor, hvor @Siri dro en lang leke etter seg. Han var nok mer interessert i godbitene han fant ut at var i lomma hennes - men så lenge han gikk der hun hadde gått, hadde snuta godt i bakken, og fant fram - så driter jeg i hva som motiverer ham, vi kan jobbe med mat, vi. Jeg er i grunnen vant til at mat trumfer leker i bernerens verden. Han er jo litt sånn discolys, han Glam - super konsentrasjon og arbeidsevne - også slår noen av lyset i hjernen, han stopper helt opp og vettafaan hva han holder på med. Så blir han veldig gutt og må pisse på ei buske (ikke lov) eller klø seg i hodet eller vaske snoppen, før han kom på at at, åh ja, det var et spor. Idiot <3 Han hadde flere slike av-på-av-på disco-hjerner i løpet av de to sporene, men jeg håper han får bedre konsentrasjon når han blir mer vant til å spore. Han har vært slik i lydighet/rally også, men vi har fått til bedre konsentrasjon og motivasjon der også. Det andre sporet ble et forfølgelsesspor, hvor Siri gikk i forveien, la inn en vinkel, forsvant ut av syne og gjemte seg bak en buske. Jeg synes Fjompen min jobbet seg fint gjennom det også - han tok henne på overværet noen meter før han var fremme, men det er vel ikke noe å si på det. En god start med høy motivasjon og suksessrate for Glam, så tror jeg faktisk han kan synes at spor er morsommere enn LP. Foenix er jo lykkelig uansett hva vi gjør.

Nå er jeg egentlig ganske sliten kake i sofaen, men jeg får besøk på formiddagen i morgen (hadde håpet det var på ettermiddagen), så jeg må gjøre noen juksegrep på rydde- og vaskefronten. Det vil si gjemme en del rot bak lukkede dører :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Takk, det samme! En aldeles utmerket dag har det vært. Litt kald og sliten i sofaen her nå, men vel verdt det. Det ser ut til at hundene sover godt også nå, etter å ha brukt hjernene sine. 

Jeg har sittet rett ved den ene varmeovnen nå - og har fått varmen i meg igjen, for den vinden var ikke direkte fønvind, for å si det sånn... Isvind fra nord - man blir kald av sånt selv om man spiste varme pølser :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Selv om jeg forsøkte å få henne av sporet, for jeg hadde tross alt gått rett mot det grantreet. Guess what, det var flere grantrær i skogen. Drittfører... 

:lol: Rart det der... og "rett fram" er jo relativt liksom... :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

En god start med høy motivasjon og suksessrate for Glam, så tror jeg faktisk han kan synes at spor er morsommere enn LP. Foenix er jo lykkelig uansett hva vi gjør.

Tipper utholdenheten øker med litt trening, jeg :D Det bruker visst å gjøre det, har jeg hørt :lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå er jeg egentlig ganske sliten kake i sofaen, men jeg får besøk på formiddagen i morgen (hadde håpet det var på ettermiddagen), så jeg må gjøre noen juksegrep på rydde- og vaskefronten. Det vil si gjemme en del rot bak lukkede dører :P 

Bra strategi... det er utrolige mengder rot jeg har gjemt bak døra til soverommet f eks :D 

Nå blåser det sånn her at vinduet til stallen brått stod og slo. Da var det bare å kle på seg og gå ut for å lukke det... ulempen er at det ikke har noe lukkemekanisme fra innsiden, så jeg måtte få bøyd en diger spiker som stod på utsiden inntil slik at det ikke får åpnet seg så mye. Det har aldri stått åpen før, så jeg får vel ordne en ordentlig lås på det kanskje. 

Når man går spor med Willy er det bare å sette hæla i bakken og henge på... 
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Etter å ha lest om dagen med spor både her og på FB så måtte jeg sjekke hvem som er instruktører på Sølen i år, og det var endelig lagt ut! 
Så da spør jeg deg, @SiriVad tycks?

Nina Kroken blir min instruktør. Og det hadde vært blank løgn å si at jeg ikke helt plutselig kjenner på prestasjonsangsten nå :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Etter å ha lest om dagen med spor både her og på FB så måtte jeg sjekke hvem som er instruktører på Sølen i år, og det var endelig lagt ut! 
Så da spør jeg deg, @SiriVad tycks?

Nina Kroken blir min instruktør. Og det hadde vært blank løgn å si at jeg ikke helt plutselig kjenner på prestasjonsangsten nå :aww: 

Nina er en finfin instruktør! Jeg har hatt henne som instruktør på to av kursene - jeg ba spesielt om å komme på hennes gruppe i fjor :D. Dyktig dame - men hun diller ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Nina er en finfin instruktør! Jeg har hatt henne som instruktør på to av kursene - jeg ba spesielt om å komme på hennes gruppe i fjor :D. Dyktig dame - men hun diller ikke... 

Oisann... Ja da er det bare til å legge seg enda litt mer i hardtrening på i hvert fall lydighetsdelen. Greit å få til at Sjef i hvert fall holder apportbukken litt mer enn et sekund og to før han slipper den ned på tærne mine :aww:  

Men jeg har jo skrevet i påmeldingen at jeg har ingen erfaring what so ever, så jeg forventer LITT forståelse uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg begynner å bli ganske fornøyd med denne passeringstreningen. Ikke at vi er i mål på en god stund enda, men snuppa begynner å plukke opp et par ting. Å trene passeringstrening er nemlig ikke så enkelt når man ikke møter hunder på tur regelmessig, men nå har vi møtt en hel del i det siste, og da går det virkelig i riktig retning her.

Jeg ble veldig fornøyd da det dukka opp en hund med eier i dag og hun løp bort og satte seg ved siden av meg og så forventningsfull opp på meg istedenfor å gå helt bananas og skape seg med èn gang. Det er greit å være glad, men å beherske seg er en fin ting. Så nå er vi inne på noe!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yurij skrev:

Tenkte det var hundegreier , Brattenstrand Holiday apartments på østsiden er rimelig , rett ved strand og hundevennlig. Søvnig sted men ikke langt fra Skagen. På vestkysten har du feks klitmarken Holiday home ved Lønstrup.      Novasol  og  Touristonline.dk feks  ? 

Haha nei, jeg hadde håpet på å finne noen lettlurte folk som kunne tenke seg å passe en whippettøs og en pelsdott den uka, så slipper jeg å ordne med pass, vaksiner osv. :whistle: 

men takk for tips! Da skal jeg sjekke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, *Kat84* skrev:

Oisann... Ja da er det bare til å legge seg enda litt mer i hardtrening på i hvert fall lydighetsdelen. Greit å få til at Sjef i hvert fall holder apportbukken litt mer enn et sekund og to før han slipper den ned på tærne mine :aww:  

Men det er jo et poeng at det er nettopp slike ting man trener på på et kurs, og får tips om liksom :) 

53 minutter siden, *Kat84* skrev:

Men jeg har jo skrevet i påmeldingen at jeg har ingen erfaring what so ever, så jeg forventer LITT forståelse uansett :P 

Det går nok helt fint skal du se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Men det er jo et poeng at det er nettopp slike ting man trener på på et kurs, og får tips om liksom :) 

Det går nok helt fint skal du se :) 

Ja det er jo klart. Men han har null interesse for apporten i utgangspunktet :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det opptur i avføringa til Catania, men no føler eg det er nedtur igjen. I dag har det vert skikkeleg sprutdiaré, og kveldsen ville ho ikkje ete opp. Brukte evig lang tid på det ho åt, og til slutt plukka ho ut kuler, la på golvet, prøvde å ete, spytta ut igjen og sa seg til slutt ferdig. Og når den bikkja ikkje et opp maten sin, då må det nesten vere noko hakkande gale, for ho pleier alltid å sluke alt av mat, sjølv den minste smulen :( 

Får sjå korleis ho er i morgon tidleg, men kjenner eg blir litt uroleg med tanke på jobb i morgon. Formen hennar verkar jo ganske så normal, men har ikkje termometer for å måle evt. feber. Håpar sambuar kan ta ho med seg på jobb, for han har tilgang til garasjekjellar og større mulighet enn meg til å sjå til ho nokre gongar iløpet av arbeidsdagen.
Så får vi sjå om det blir veterinæren i morgon eller tirsdag, om ho ikkje har blitt noko særleg betre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg har sittet rett ved den ene varmeovnen nå - og har fått varmen i meg igjen, for den vinden var ikke direkte fønvind, for å si det sånn... Isvind fra nord - man blir kald av sånt selv om man spiste varme pølser :D 

Ja, det tok faktisk litt tid å bli varm, jeg lurte på om jeg måtte fyre i vedovnen, og tittet flere ganger på gradestokken for å sjekke - men det var 19 grader i stua, så det var jo ikke kaldt her.

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Rart det der... og "rett fram" er jo relativt liksom... :D 

Ja, nei, altså... :whistle: 

1 time siden, Siri skrev:

Tipper utholdenheten øker med litt trening, jeg :D Det bruker visst å gjøre det, har jeg hørt :lol: 

Ja, han bør vel nesten få litt mer enn to småspor før jeg dømmer ham som sporhund :D Han har fått en merkbart mye bedre konsentrasjon i LP/RL - men så har vi også jobbet masse med kontakt og diskriminering av omgivelser. Får han gått flere spor og erfart hvor moro det er, så tenker jeg han blir en morsom fjomp å dingle etter i sporlina. Flaks for ham at han begynner på blodsporkurs om ei uke :P Eller, det er teori om en uke, så han får vel ikke snuse på noe blod før om fjorten dager kanskje.

1 time siden, Siri skrev:

Bra strategi... det er utrolige mengder rot jeg har gjemt bak døra til soverommet f eks :D 

Det er en livsnødvendighet å ha rom med dører som kan lukkes for å skjule ting som ikke alle trenger å se :D 

1 time siden, Siri skrev:

Nå blåser det sånn her at vinduet til stallen brått stod og slo. Da var det bare å kle på seg og gå ut for å lukke det... ulempen er at det ikke har noe lukkemekanisme fra innsiden, så jeg måtte få bøyd en diger spiker som stod på utsiden inntil slik at det ikke får åpnet seg så mye. Det har aldri stått åpen før, så jeg får vel ordne en ordentlig lås på det kanskje. 

Det blåste sånn fra Mjøsa på vei hjem at jeg slet med å holde på bilen. Til alt overmål begynte bensinlampa å lyse, så jeg måtte kjøre til Minnesund for å tanke, siden stasjonen på Espa pusser opp og bare har boller for tiden, og jeg ikke ville ha nok bensin til å føle meg trygg på at jeg kom meg helt til Hamar på jobb på tirsdag. Det var ikke kult å krysse Mjøsa to ganger med bro i ettermiddag. Jeg har jo vannskrekk, og hater broer nettopp fordi jeg er redd for at et vindkast skal ta tak i bilen og slenge den over gelenderet. IT COULD HAPPEN! Særlig i Sverige og Danmark, fy søren de har mange ekle broer. Det eneste som er eklere er ferger, så da kjører en broer.

1 time siden, Siri skrev:

Når man går spor med Willy er det bare å sette hæla i bakken og henge på... 
Siri Guldseth sitt bilde.

Han kunne jo veien, ikke noe å nøle med da!

2 minutter siden, Teserere skrev:

Vært på visning på det fine huset! Vil ha det! Veldig redd for å tape budrunde igjen, boligmarkedet her på Østlandet nå er jo helt ellevilt...

wish me luck sonen!

Lykke til!

1 time siden, laikamor skrev:

Tenkte å bevege meg i seng. Sikkert ikke lett å sovne ikveld, både pga det er så lyst ute og at vi får utlevert eksamen imorgen. Veldig spent på oppgaven!

Lykke til!

Jeg er langt fra ferdig med rydding til morgendagens besøk, men jeg skal driste meg til å legge meg nå og heller stå opp tidlig. Jeg gjesper snart kjeven ut av ledd. Jeg må få unna det siste oppvasken, smelle sammen ei kake, støvsuge stuegulvet, ta av de hårete pleddene i sofaen så de kan få sitte i en sofa uten all røytepelsen til hundene, hive noe LP-utstyr ut av gangen, og svinse over badet med en våt klut. Det burde jeg rekke på et par timer.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pixie skrev:

Folk ass:P Jeg har lagt ut en hagegruppe til salgs på fb, spisebord og 4 stoler. Pent brukt, ser helt fint ut. Trooor det kan ha kosta ca 2500 kr nytt? Ihvertfall lagt ut til kr 500, det er en god pris for bord med glassplate og fire rottingstoler. Jaggu er det en som byr 100 kr :P Jeg måtte ta meg sammen for å ikke bruke haha-emojien på kommentaren :P

Jeg la ut et uåpnet kameraprodukt på nettet i dag. Nytt 900kr, jeg ber om 300kr. Så kommer det melding, 100kr. Folk kan bare drit og dra til sånne idiotiske bud :pirate: *hytte neve*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laikamor skrev:

Tenkte å bevege meg i seng. Sikkert ikke lett å sovne ikveld, både pga det er så lyst ute og at vi får utlevert eksamen imorgen. Veldig spent på oppgaven!

Lykke til! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dette var j*vlig!! A før B;

For noen uker siden oppdaget jeg en ødelagt ledning til en kjøkkeninnretning samt en melpose med små hull i hjørnene. Hadde en klar mistanke, men fant ingen bevis. Sent i går når samboer går på kjøkkenet avslører gjerningsmannen hvem hun er (ja, det var en hun) - ei mus hoppet fra matfatet i øverste hjørneskaphylle, inn i skapet ved siden gjennom en glipe, veien videre opp hvor ventilasjonsrøret går, og fulgte det videre helt ut.

Dagen har gått til et svært trivelig besøk hos samboers familie, hvor vi fikk med en musefelle hjem. "Nakkeknekker" og humant var beskrivelsen vi fikk, men en halv time etter at vi plasserte den var det svært tydelig at den ikke var det! Krafsingen.. åååh, stakkar-stakkar mus :icon_cry: Jeg føler meg umåtelig forferdelig, og det var så vondt å høre på. Kunne den ikke bare holdt seg til den fine muren den har bodd i til nå? :bye: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, tutle skrev:

Æsj, dette var j*vlig!! A før B;

For noen uker siden oppdaget jeg en ødelagt ledning til en kjøkkeninnretning samt en melpose med små hull i hjørnene. Hadde en klar mistanke, men fant ingen bevis. Sent i går når samboer går på kjøkkenet avslører gjerningsmannen hvem hun er (ja, det var en hun) - ei mus hoppet fra matfatet i øverste hjørneskaphylle, inn i skapet ved siden gjennom en glipe, veien videre opp hvor ventilasjonsrøret går, og fulgte det videre helt ut.

Dagen har gått til et svært trivelig besøk hos samboers familie, hvor vi fikk med en musefelle hjem. "Nakkeknekker" og humant var beskrivelsen vi fikk, men en halv time etter at vi plasserte den var det svært tydelig at den ikke var det! Krafsingen.. åååh, stakkar-stakkar mus :icon_cry: Jeg føler meg umåtelig forferdelig, og det var så vondt å høre på. Kunne den ikke bare holdt seg til den fine muren den har bodd i til nå? :bye: 

Kjøp stålull uten såpe og putt inn i alle SMÅ sprekker og gliper musa kan komme inn i. Det holder dem på utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Kjøp stålull uten såpe og putt inn i alle SMÅ sprekker og gliper musa kan komme inn i. Det holder dem på utsiden

Vi stod og tenkte i går hvordan vi kanskje kunne stenge musa ute, men det er et virkelig knotete hull ut (vi når ikke helt bak uten å fjerne ventilasjonsrøret) hvor musa har spist seg gjennom isolasjonen. Tror det bare er en mus som svipper innom matbasaren, men skal huske det tipset dersom problemet vedvarer! *Mumle noe om sonen vet faktisk alt, og gir seg selv enda dårligere samvittighet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender mus krafser litt selv om de dør momentant, det er bare kramper :) Når det er sagt foretrekker jeg de fellene med vegger så musa må inn med hodet først. 

Husker da vi skulle estimere smågnagerbestanden (skoleprosjekt) og dermed satte ut drøssevis med feller i skogen. Ei spissmus hadde gått i med snuten - den syntes jeg virkelig synd på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...