Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Den gangen bebis sover 4 og halv time i strekk så sov ikke jeg :aww: Fortjener våken natt altså :aww: Men nesten ferdig i andre etasje og det betyr at 1 mai kan tilbringes i ro og fred. Eneste imorgen er å gå over uteklærna til ungene, og skiftetøyet deres og se at alt de trenger er der. Lurer på om jeg også avtalte et lite besøk for å hilse på Arya, kan være greit å få bekreftet om det stemmer :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Den gangen bebis sover 4 og halv time i strekk så sov ikke jeg :aww: Fortjener våken natt altså :aww: Men nesten ferdig i andre etasje og det betyr at 1 mai kan tilbringes i ro og fred. Eneste imorgen er å gå over uteklærna til ungene, og skiftetøyet deres og se at alt de trenger er der. Lurer på om jeg også avtalte et lite besøk for å hilse på Arya, kan være greit å få bekreftet om det stemmer :P 

 

Fatter og begriper ikke hvordan du klarer å virke med så fersk bebis :o:lol:  Husker med gru tilbake på meg som lå ei uke på sykehus og svimlet bare jeg så ei trapp på mer enn to trinn, eller gud for by; en bakke! de neste 6 mnd... :o  Du er rå!

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Fatter og begriper ikke hvordan du klarer å virke med så fersk bebis :o:lol:  Husker med gru tilbake på meg som lå ei uke på sykehus og svimlet bare jeg så ei trapp på mer enn to trinn, eller gud for by; en bakke! de neste 6 mnd... :o  Du er rå!

 

Kroppen min er ikke skapt for svangerskap, men fødsel og barsel derimot :P  Fikk samboer til å hente valpis på fredag så fikk vi en kursdag igår, bebis samarbeidet også på kurs så vi fikk en ordentlig fin dag. Idag samarbeidet ikke kroppen på morgen idag men bedret seg heldigvis. Vært skikkelig heldig med været nå i helgen, så fått mye ut av den med ungene også, hjelper med en liten en som liker både vognen sin og bæreselen veldig godt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Kroppen min er ikke skapt for svangerskap, men fødsel og barsel derimot :P  Fikk samboer til å hente valpis på fredag så fikk vi en kursdag igår, bebis samarbeidet også på kurs så vi fikk en ordentlig fin dag. Idag samarbeidet ikke kroppen på morgen idag men bedret seg heldigvis. Vært skikkelig heldig med været nå i helgen, så fått mye ut av den med ungene også, hjelper med en liten en som liker både vognen sin og bæreselen veldig godt :)

Haha ja... hadde jeg vært garantert en så grei barsel så kunne jeg neeesten vurdert et svangerskap til. :lol:  Håper du koser deg masse da :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snør det horisontalt :lol: 

Lurer på hvordan russen hadde det i natt... Russetida her starter med russedåp i fjæra natt til 1. mai, og jeg husker det som en særdeles kald opplevelse.

Edit: leste nå i april-tråden. Håper dere finner pusen i god behold, @Snoffe. Hvordan går det med Casper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mona skrev:

Her snør det horisontalt :lol: 

Lurer på hvordan russen hadde det i natt... Russetida her starter med russedåp i fjæra natt til 1. mai, og jeg husker det som en særdeles kald opplevelse.

Edit: leste nå i april-tråden. Håper dere finner pusen i god behold, @Snoffe. Hvordan går det med Casper? 

Casper har klart seg fint i natt, men fortsetter å følge med han. Han er ikke helt uteav faresonen enda...

Pus er fremdeles borte:no: lille fine vakre skatten min.. vet ikke hva vi kan gjøre, skal lete videre i dag, men hun er nok veldig langt borte eller påkjørt. For hun holder seg alltid i nærheten, så dette er ikke normalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Casper har klart seg fint i natt, men fortsetter å følge med han. Han er ikke helt uteav faresonen enda...

Pus er fremdeles borte:no: lille fine vakre skatten min.. vet ikke hva vi kan gjøre, skal lete videre i dag, men hun er nok veldig langt borte eller påkjørt. For hun holder seg alltid i nærheten, så dette er ikke normalt.

 

Kryser fingrene for at Casper holder seg frisk. Det var temmelig mye mørk sjokolade for en ganske liten hund :hug: 

Kan katten ha blitt uforvarende innelåst i en garasje/skur/låve/uthus? Det kan lønne seg å be naboene sjekke. Håper dere finner henne snart :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mona skrev:

Kryser fingrene for at Casper holder seg frisk. Det var temmelig mye mørk sjokolade for en ganske liten hund :hug: 

Kan katten ha blitt uforvarende innelåst i en garasje/skur/låve/uthus? Det kan lønne seg å be naboene sjekke. Håper dere finner henne snart :hug:

 

Ja, det var vanvittig mye. Han har aldri hoppet opp på kjøkken bordet og tatt noe sånt før, så jeg trodde det lå trygt :( fra nå av så blir jeg å rydde bedre i hvertfall! 

Tenker å sjekke det i dag ja, også skal jeg gå en runde langs veien... 

Takk for klemmer :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai!



Hvorfor skriver du alltid i spoiler? Eller er det jeg som har kommet borti noe og "blokkert" deg? Kom på akkurat nå at det og kunne være en mulighet [emoji16] (ikke med vilje isåfall, har lurt lenge på hvorfor alt er i spoiler).
Casper har klart seg fint i natt, men fortsetter å følge med han. Han er ikke helt uteav faresonen enda...
Pus er fremdeles borte:no: lille fine vakre skatten min.. vet ikke hva vi kan gjøre, skal lete videre i dag, men hun er nok veldig langt borte eller påkjørt. For hun holder seg alltid i nærheten, så dette er ikke normalt.
 

Håper det går bra med begge! Vet om en som trodde katten var borte for alltid, men etter to år var hun tilbake i beste velgående. To år er litt for lenge da, men om hun blir borte en stund så MÅ det ikke ha skjedd noe alvorlig. Men ubehagelig å ikke vite.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja... hadde jeg vært garantert en så grei barsel så kunne jeg neeesten vurdert et svangerskap til. [emoji38]  Håper du koser deg masse da :ahappy:  

Masse! Han er jo verdens fineste i mine øyne, klarer jo ikke å la vær å se på han og kose med han :D Må ta meg selv litt sammen innimellom så jeg lar han sove i fred [emoji14]

Skal du seriøst ha valpekull med nyfødt baby, to små unger og tusen dyr? Du er gæren kjærring [emoji38]  


:whistle: Til mitt forsvar jobber samboer som oftest hjemmefra eller har med seg minst en unge og vi har svigers+ en haug annen familie rett ved som stiller opp ved behov om hjelp på sitt stort, to og firbente så da går det veldig bra når man ikke er alene om det :D

Vi stod opp nå, og hadde en trøtt baby som også var enig i at det var morgen til nå :) Sikkert den friste luften igår som gjorde det og siden jeg sovnet først halv tre etter å ha tatt ferdig andre etasje så klager jeg ikke [emoji14] Den mellomste hører jeg leker på rommet sitt men eldste sover enda og det regnet jeg egentlig med for hun er ikke en morgen person [emoji14]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Siri skrev:

Synes jeg også :ahappy: 

Da må vi komme og trene spor en dag da :D 

13 timer siden, Siri skrev:

Har jeg støvsugd huset (vel - 1. etg i hvert fall...) og mer har jeg ikke tenkt å gjøre i dag. Eller jo - jeg sitter jo her og "drenerer" denne kulfaenskapen på øyelokket da... sitter med klut og varmt vann, men det varme vannet er jo ikke varmt så veldig lenge da, så jeg må jo stadig varme på liksom... Men ellers har vi det bra altså... eller - hundene er ikke enige - de er sultne. Veldig sultne faktisk :aww: 

:lol: Jeg leste "kugalskapen på øyelokket" :lol: Håper det er bedre i dag? Ringte du sykehuset og spurte om hva du kunne forvente fremover? 

12 timer siden, Caroline skrev:

Huff, det er ikke i direkte tilknytning, og det er gammelt nytt, men det der minnet meg om denne saken. Ett av minst tre tilfeller med selvmord blant mine klassekamerater på barneskolen :( 

Uff, det der er jo bare skremmende! En tenker jo at man er trygg når man er på sykehus, liksom :no:

9 timer siden, Poter skrev:

AN tenker jeg at jeg er glad det blir allergiutredning til uka, samtidig som jeg er skrekkelig redd for å få høre at jeg ikke tåler Eine eller Max :icon_cry:

Krysser fingrene for at du tåler både Eine og Max! Men det er godt at du blir utredet så fort da, så slipper du å bekymre deg over å plutselig få et sånt anfall igjen :hug: 

--

AN har stakkars bolle opplevd to skuffelser alt i dag. Det ene er at ekorn kan komme seg fra tre til tre uten å være nedenom bakken, og den andre er at boller ikke kan klatre i trær :lol: Min eneste skuffelse hittil i dag (dere ser jeg legger lista høyt? :lol: ) er at jeg ikke hadde med mobilen så jeg fikk filma treskjeller-bolle på ekornjakt (og jeg mener ekorn-ekorn, ikke kelpie-ekorn :teehe: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff @Snoffe , føler med deg:hug:

@Raksha da gir du bare beskjed sant, så selger jeg huset her imens...
Jeg drømmer faktisk daglig om å gjøre et liknende stunt. Si opp jobben og pakke sekken og vipps bli bortevekk en lang stund. Men det blir vel med drømmene - hilsen frøken tiltaksløs :whistle:

Vi skal på tur med en gjeng folk og hunder i dag. Grille pølser og bare kose oss:banana:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff @Snoffe , føler med deg:hug:

@Raksha da gir du bare beskjed sant, så selger jeg huset her imens...

Jeg drømmer faktisk daglig om å gjøre et liknende stunt. Si opp jobben og pakke sekken og vipps bli bortevekk en lang stund. Men det blir vel med drømmene - hilsen frøken tiltaksløs :whistle:

Vi skal på tur med en gjeng folk og hunder i dag. Grille pølser og bare kose oss:banana:

Jeg og, og jeg har ikke noe hus å selge engang. Jeg har lyst til å fikse bilen slik at jeg kan sove i den, ta med meg det viktigste og bare kjøre ut i verden. Det er sånn pappa kunne gjort. Men jeg har blitt 50/50 pappa og mamma, med utforskertrangen og rastløsheten hans og hjemmekjærheten til mamma. Dårlig kombinasjon og evig konflikt [emoji23]

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:


Jeg og, og jeg har ikke noe hus å selge engang. Jeg har lyst til å fikse bilen slik at jeg kan sove i den, ta med meg det viktigste og bare kjøre ut i verden. Det er sånn pappa kunne gjort. Men jeg har blitt 50/50 pappa og mamma, med utforskertrangen og rastløsheten hans og hjemmekjærheten til mamma. Dårlig kombinasjon emoji23.png

Hahahaha...noen ganger lurer jeg på om vi er samme person. Kjenner meg igjen i så mye av det du skriver :teehe:Særlig sist når du var på NVH (ikke noe å le av) men den følelsen av stress og frustrasjon. Trodde først at det var jeg som hadde kladdet innleggene for deg...
Jeg er så glad i det lille huset mitt og sofa'n at jeg blir nok her til krampa tar meg :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha...noen ganger lurer jeg på om vi er samme person. Kjenner meg igjen i så mye av det du skriver :teehe:Særlig sist når du var på NVH (ikke noe å le av) men den følelsen av stress og frustrasjon. Trodde først at det var jeg som hadde kladdet innleggene for deg...
Jeg er så glad i det lille huset mitt og sofa'n at jeg blir nok her til krampa tar meg :icon_redface:

[emoji23][emoji23][emoji23] kanskje vi er samme person! Og Sonen er en bro mellom alternative virkeligheter!
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

 


Hvorfor skriver du alltid i spoiler? Eller er det jeg som har kommet borti noe og "blokkert" deg? Kom på akkurat nå at det og kunne være en mulighet emoji16.png (ikke med vilje isåfall, har lurt lenge på hvorfor alt er i spoiler).

Håper det går bra med begge! Vet om en som trodde katten var borte for alltid, men etter to år var hun tilbake i beste velgående. To år er litt for lenge da, men om hun blir borte en stund så MÅ det ikke ha skjedd noe alvorlig. Men ubehagelig å ikke vite.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

 

Vet, har opplevd før at kattene (ikke de to vi har her) har vært borte over lengre tid. Men er så ekkelt like vel, også er jeg ekspert på å krisemaksimere. Hadde krisemaksimering vært en jobb hadde jeg vært millionær nå :aww:

17 minutter siden, LØJ skrev:

Uff @Snoffe , føler med deg:hug:

@Raksha da gir du bare beskjed sant, så selger jeg huset her imens...
Jeg drømmer faktisk daglig om å gjøre et liknende stunt. Si opp jobben og pakke sekken og vipps bli bortevekk en lang stund. Men det blir vel med drømmene - hilsen frøken tiltaksløs :whistle:

Vi skal på tur med en gjeng folk og hunder i dag. Grille pølser og bare kose oss:banana:

Takk :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:


emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png kanskje vi er samme person! Og Sonen er en bro mellom alternative virkeligheter!

Ja, der har vi det! Da er det en forklaring på de stemmene jeg har i hodet da :rofl:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke mindre enn 4 soble langhår her hjemme, der det er mor + to døtre, og de er litt like. Samboer vet bare hvem som er hvem om de har på seg halsbånd med forskjellig farger, og jeg tok av igår for å vaske dem så han skulle ta hundene ut, og kommer så inn igjen for å spørre meg om jeg kan komme ut og vise han hvilken er hvilken :P 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg sovet skikkelig urolig, så føler meg overhodet ikke uthvilt :hmm: Men får komme meg ut på tur med jentutten, så føler jeg meg sikkert bedre. 1. mai - da er det under en uke til hele masteroppgaven skal sendes inn til siste veiledning da. Det blir man jo overhodet ikke stressa av liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...