Gå til innhold
Hundesonen.no

Kombindere tørrfôr og råfôr


Guest Maries
 Share

Recommended Posts

Guest Maries

Har fôret på Mush Barf i ca to år, men sliter med at hun ikke blir helt mett. Hun vekker meg tidlig på morgenen av at magen skriker. Har fått tips om å gi litt tørrfôr i tillegg. Tenkte å gi Acana som hun har fått tidligere. Hvordan gjør man med fordelingen? Skal jeg gi halv dose av Mush og Acana, eller skal jeg se på energiinnhold? Jeg må passe veldig på vekten hennes da hun legger på seg veldig fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Tørrfor vil fungere som vomfyll, så joda, det kan opprettholde metthetsfølelsen lengre. 

Men det jeg har sett når jeg gir bearbeidet råfor som V&H til min så holder ikke metthetsfølelsen like lenge. Han maser mer enn hvis han får kjøttstykker og større bein som han må jobbe med. Jeg aner ikke hvorfor det er slik, men jeg har i hvert fall lagt merke til at det blir slik. 

Så hvis du prøver ut Acana eller Orijen eller liknende så kan du nok se en forskjell. Du må nesten bare prøve deg frem, men litt mer fasthet kan sikkert hjelpe på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir litt tørrfôr og litt V&H. Mest V&H, men gir det litt hipp som happ. Har en stor hund og har den greie fordelingen (ok, hadde den da jeg hadde betraktelig mindre hunder enn han jeg har nå også) med at jeg først gir anbefalt dose iforhold til vekt, deretter har jeg justert det opp om hunden er tynn, eller så har jeg justert det ned om hunden er tykk. Har ikke slitt spesielt med sistnevnte, og jeg har aldri hatt hunder som maser om mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 at 11:31 AM, Maries skrev:

Har fôret på Mush Barf i ca to år, men sliter med at hun ikke blir helt mett. Hun vekker meg tidlig på morgenen av at magen skriker. Har fått tips om å gi litt tørrfôr i tillegg. Tenkte å gi Acana som hun har fått tidligere. Hvordan gjør man med fordelingen? Skal jeg gi halv dose av Mush og Acana, eller skal jeg se på energiinnhold? Jeg må passe veldig på vekten hennes da hun legger på seg veldig fort. 

Du må nok bare prøve deg litt frem, variasjonene er store ift både opptak og forbrenning. Harly (snart 7 år) får ca 50/50 med tørrfór og v&h, men om vinteren får han mer v&h for å holde vekten oppe. Lykke (4år) får mest tørrfór og litt v&h for hun legger fortere på seg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...