Gå til innhold
Hundesonen.no

Spennende stoppepunkter kristiansand-elverum?


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Lurer på om noen av dere har tips. Vi skal på lørdag kjøre til elverum og hjem igjen i løp av søndag og mandag. Så lrer vi på om dere har tips til plasser det kan være litt gøy å ta pause fra kjøringa. Tenker gjerne ikke noe som en trenges en hel dag (som dyreparken i kr.sand) men gjerne ett par timer eller bare noe som er verdt å stoppe ved langs veien.

Vi kjører e39 til kristiansand og e 18 herfra så videre på e6 etter oslo opp til elverum samme vei ned. Vi skal hilse på oppdretter og valpene☺

Men for barnas del hadde det vært litt gøy med noe mere vi kunne opplevd på veien. Vi er ikke kjent den veien.

Tips mottas med takk☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor gamle barna er, men det er jo veldig mange museer i Oslo for ulike aldersgrupper. Jeg hadde med nevøen på Teknisk Museum (lett å parkere der også, kan ikke si det om alle museer i Oslo) da han var... Ni? Ti? Uansett, både han, jeg og morfaren storkoste oss. Der kan en være en time eller en dag.

Det er mye annet i Oslo også; Vikingmuseet på Bygdøy fenger flere aldersgrupper, Kon-Tiki-museet likeså. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Den ligger noen mil i feil retning om man i utgangspunktet skal til Elverum da... 

Om man kjører fra Krsand så er vel ikke omveien så lang. :P Men ja, jeg tenkte at det var litt lengre sør enn det faktisk er, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, simira skrev:

Om man kjører fra Krsand så er vel ikke omveien så lang. :P Men ja, jeg tenkte at det var litt lengre sør enn det faktisk er, tror jeg.

Ja, det er jo drøyt 3,5 mil videre fra avkjøringen fra E6 på Kolomoen - det kan jo hende de er litt lei kjøring når de har kommet så langt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har med hund og skal gå tur kan jeg kan anbefale trollstien som ikke tar for lang tid og som kan være gøy for unga (aner ikke hvor gamle de er tho). Ellers er det mye historie på Odderøya om sånt er interessant. Fint turområde også, selv om det fort er litt overbefolket. Kristiansand begge dela.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...