Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen klør mer enn vanlig - bald spots


Recommended Posts

Min valp har vært å lekt i en skog i en uke og fikk han hjem i går. Har lagt merke til at han klør seg selv og at han har litt mindre pels på ene siden han klør. Tenker med en gang at kanskje selen sitter (Julius) litt rart sånn at det klør. Området han klør og har "bald spot" er rett over skulderen. Tenkte først ikke så mye over det for han mister en del av valpepelsen sin nå. 

Kan det være lopper? I så fall hva gjør jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tja hvis han har overdrevent kløe er ca 5 måneder og har vært en uke i skogen så hadde eg begynt med å vaske og massere og børste pelsen utrolig godt. Det kan være røytepels som klør, det kan være noe den har fått i pelsen når den var i skogen og som går bort i vask, det kan være utøy i pelsen som må til vet å få behandling. Enklest og billigst er en god vask med mye massering og godt med skylling så du får ut shampoen. For så å bruke børsten etterpå. Så hvis det ikke roer seg kan du reise til vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lijenta skrev:

Tja hvis han har overdrevent kløe er ca 5 måneder og har vært en uke i skogen så hadde eg begynt med å vaske og massere og børste pelsen utrolig godt. Det kan være røytepels som klør, det kan være noe den har fått i pelsen når den var i skogen og som går bort i vask, det kan være utøy i pelsen som må til vet å få behandling. Enklest og billigst er en god vask med mye massering og godt med skylling så du får ut shampoen. For så å bruke børsten etterpå. Så hvis det ikke roer seg kan du reise til vet

Okei, takk skal prøve! Tenkte og dette men så dusjet jeg han for to uker siden så var litt usikker på on det var så bra for valpepelsen. Har riktig nok en god shampoo for valpepels da.. jeg prøver så ringer jeg vet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...