Gå til innhold
Hundesonen.no

hunden min klør av all såpe


michelle03
 Share

Recommended Posts

ok nå trenger jeg hjelp!

jeg har en papillon som heter dino og når jeg bader han så skyller jeg alltid veldig godt.

men etter vi har dusja så bare klør han og klør på ryggen og det fortsetter sånn i noen uker, til det tar slutt..

og han bruker en spesiell såpe som skal hjelpe mot det men det gjør den ikke...

og for litt siden klødde han seg så mye at han begynnte å pipe fordi han fikk vondt.

kunne trengt noen tips om hva å gjøre!

(det er dyrlegen som har annbefalt den såpen jeg bruker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt sikker på at du har skylt ut alle såperester?

Jeg forstår ikke helt - har han hudproblemer som du har fått spesialshampoo for, begynte han å klø før du brukte den shampooen? Eller kom kløen etter at du begynte å bruke den shampooen? Hvorfor fikk du anbefalingen, hvorfor snakket veterinæren din om shampoo? Og har du forsøkt å teste en annen shampoo for å se om det gir annen reaksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SFX skrev:

Du er helt sikker på at du har skylt ut alle såperester?

Jeg forstår ikke helt - har han hudproblemer som du har fått spesialshampoo for, begynte han å klø før du brukte den shampooen? Eller kom kløen etter at du begynte å bruke den shampooen? Hvorfor fikk du anbefalingen, hvorfor snakket veterinæren din om shampoo? Og har du forsøkt å teste en annen shampoo for å se om det gir annen reaksjon?

kløen har alltid vært der egentlig, veldig sikker på at jeg får ut alt det har jeg vært veldig nøye med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Smartingen skrev:

Min greyhound tålte ikke hundeshampo (vasket han før utstilling en gang). Han klødde og flassa så mye at vi brukte noen kr på allergiutredning :P Men en Shampo (for folk) fra Forever Living funka veldig bra :)

tusen takk for tips av såpe:) skal sjekke den ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo egentlig ut som om det er kløen som er problemet, og ikke shampooen. Hvis du ikke bader ham ofte med såpe, og det ikke ble bedring med shampooen, da må dere jo finne andre årsaker til kløen - og eventuelt en ny veterinær, hvis det var deres beste forslag.

Om du likevel vil teste en annen shampoo, så bruker jeg faktisk en allergishampoo på mine hunder. Ikke fordi de trenger det, men fordi den gir et kjempegodt resultat i forhold til renhet, lukt (de stinker ikke parfymeri), farge (sort i det sorte og hvit i det hvite) og glans. De bades tidvis ofte, hvis det er utstillinger og slikt, og denne er skånsom mot hud og pels, og kan dermed brukes oftere enn enkelte andre produkter som tørker ut huden. Denne heter Groomer's Edge Furst Aid. De selges i halvlitersflasker, og skal blandes veldig ut, så de varer lenge også.

Men jeg ville altså sett på noe annet enn shampoobytte om hunden klødde seg før dette også. Kan han ha midd, er det fôr han reagerer på, bruker han en sele som lager gnagsår, også videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SFX skrev:

Det høres jo egentlig ut som om det er kløen som er problemet, og ikke shampooen. Hvis du ikke bader ham ofte med såpe, og det ikke ble bedring med shampooen, da må dere jo finne andre årsaker til kløen - og eventuelt en ny veterinær, hvis det var deres beste forslag.

Om du likevel vil teste en annen shampoo, så bruker jeg faktisk en allergishampoo på mine hunder. Ikke fordi de trenger det, men fordi den gir et kjempegodt resultat i forhold til renhet, lukt (de stinker ikke parfymeri), farge (sort i det sorte og hvit i det hvite) og glans. De bades tidvis ofte, hvis det er utstillinger og slikt, og denne er skånsom mot hud og pels, og kan dermed brukes oftere enn enkelte andre produkter som tørker ut huden. Denne heter Groomer's Edge Furst Aid. De selges i halvlitersflasker, og skal blandes veldig ut, så de varer lenge også.

Men jeg ville altså sett på noe annet enn shampoobytte om hunden klødde seg før dette også. Kan han ha midd, er det fôr han reagerer på, bruker han en sele som lager gnagsår, også videre.

Tenkte å finne noe sånn alergisåpe av noe slag. Også en som man tynner ut litt så den ikke er så sterk? den såpa skal jeg sjekke ut takk for tips❤️ han bruker sele men det virker ikke som den gjør noe for han har ikke noe tørr hud eller noe sår av noe slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...