Gå til innhold
Hundesonen.no

Endring av klær hos skredder


Fjollebolle
 Share

Recommended Posts

Jeg har gått ned ganske mye i vekt (og kommer forhåpentligvis til å gå ned enda mer, så dette blir nok ikke gjort helt enda), og har en lang vinterkåpe fra Max Mara som har vært med meg i årevis og jeg er veldig glad i, men som begynner å bli litt vel i største laget. Da slo tanken meg at det kanskje kunne være en idé å få den justert hos skredder, og så lurer jeg på om ikke jeg husker at det var noen her inne som fikk utstillingsdresser endret hos en? ?

 

Er det noen her som har fått endret klær, og evt. kan si sånn ca. hva det kostet - og ikke minst kunne anbefale en god skredder? Helst på østlandet, men Bergen kan også gå. Trivelig pris er selvfølgelig veeeldig kjekt, men det er definitivt viktigere at resultatet blir bra. Ville satt stor pris på å høre om andre erfaringer, og om dere var fornøyd med sluttresultatet ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Flipp° skrev:

Eg fekk sydd inn to dresser (skjørt og jakke) i Førde, ho tek 200 kr pr time :) Sikkert ikkje aktuelt sted for deg, men berre for å gje ein pekepinn på pris. Ho gjorde ein bra jobb, dressene som var for store sit no veldig fint. 

Tusen takk for svar. Det første jeg tenkte var at det var billigere enn jeg trodde, men nå vet jeg ikke hvor mange timer de bruker (jeg er litt "analfabet" når det gjelder sying ?), eller hvor stort prosjekt det er med en diger ullkåpe, men definitivt kjekt med en pekepinn.

Ja, Førde blir nok litt langt, men veldig kjekt å høre at du er fornøyd ?. Helt nytt område for meg, så veldig godt å vite at andre har gode erfaringer før man sender avgårde et av favorittplaggene ?.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eliandrea skrev:

Tusen takk for svar. Det første jeg tenkte var at det var billigere enn jeg trodde, men nå vet jeg ikke hvor mange timer de bruker (jeg er litt "analfabet" når det gjelder sying ?), eller hvor stort prosjekt det er med en diger ullkåpe, men definitivt kjekt med en pekepinn.

Ja, Førde blir nok litt langt, men veldig kjekt å høre at du er fornøyd ?. Helt nytt område for meg, så veldig godt å vite at andre har gode erfaringer før man sender avgårde et av favorittplaggene ?.

Ho her brukte 3 timar på prøving, måling, sying og prøving igjen (2 drakter) :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Flipp° skrev:

Ho her brukte 3 timar på prøving, måling, sying og prøving igjen (2 drakter) :)

Tusen takk ?. Og hun høres effektiv ut! (Men bruk av symaskin er som sagt et av livets store mysterier for meg ?).

1 time siden, Sprettballen skrev:

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes...men jeg fikk lagt ut bunaden min for litt siden, og det tok sydamen 1000,- for å gjøre :P Jeg vet ikke hvor lang tid hun brukte på det da, men den var ferdig dagen etter den ble levert. 

Med all verdens forbehold om total mangel på kompetanse (??) så blir jeg ikke veldig overrasket om det er sammenlignbart, det er en lang, tung kåpe så sikkert litt jobb? Blir ikke overrasket om det koster litt, men fortsatt billigere enn å kjøpe ny (så er det affeksjonverdi og ?). Tusen takk for svar ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Eliandrea skrev:

Med all verdens forbehold om total mangel på kompetanse (??) så blir jeg ikke veldig overrasket om det er sammenlignbart, det er en lang, tung kåpe så sikkert litt jobb? Blir ikke overrasket om det koster litt, men fortsatt billigere enn å kjøpe ny (så er det affeksjonverdi og ?). Tusen takk for svar ?.

Jeg ble litt sjokka over hvor dyrt det var jeg da :P Jeg så ikke for meg at det ville koste så mye. Det var ikke så mye som ble gjort liksom, men det tok sikkert mer tid enn jeg ser for meg, så for all del. Dette var bygdas sydame som driver sybutikk. Dette gjorde hun på fritida hjemme en ettermiddag/kveld, så det er sikkert ikke helt det samme som å gjøre det hos en skredder i byen kanskje. Men jeg tenker at om man går innom en skredder og spør, så kan man sikkert få et ca overslag på pris?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg ble litt sjokka over hvor dyrt det var jeg da :P Jeg så ikke for meg at det ville koste så mye. Det var ikke så mye som ble gjort liksom, men det tok sikkert mer tid enn jeg ser for meg, så for all del. Dette var bygdas sydame som driver sybutikk. Dette gjorde hun på fritida hjemme en ettermiddag/kveld, så det er sikkert ikke helt det samme som å gjøre det hos en skredder i byen kanskje. Men jeg tenker at om man går innom en skredder og spør, så kan man sikkert få et ca overslag på pris?

Ja, jeg håpet jo noen skulle komme med en superskredder som var superbillig og, men hadde en snikende mistanke om at de to tingene kanskje ikke alltid lar seg forene med mindre man har flaks ?. Verdt et forsøk ??.

Ja, kommer nok til å be om et prisoverslag når jeg finner ut at jeg er ferdigkrympet og skal få det gjort, må bare finne ut hvor først. Skal spørre googleorakelet litt om det ikke kommer noen anbefalinger her etter hvert ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Eliandrea said:

Ja, jeg håpet jo noen skulle komme med en superskredder som var superbillig og, men hadde en snikende mistanke om at de to tingene kanskje ikke alltid lar seg forene med mindre man har flaks ?. Verdt et forsøk ??.

Ja, kommer nok til å be om et prisoverslag når jeg finner ut at jeg er ferdigkrympet og skal få det gjort, må bare finne ut hvor først. Skal spørre googleorakelet litt om det ikke kommer noen anbefalinger her etter hvert ?.

For å si det sånn, kvalitet foran kvantitet... En som åpenbart ikke var superskredder har herpa bunaden min (selv om hun påsto at hun var kjempegod på bunader), og om det er et plagg du er glad i, så invester heller det det koster enn å ta den billigste løsningen. Jeg må nå finne en skredder som kan rette opp i hva det nå enn er den gale skredderdama har gjort... Det er nok mye enklere å gjøre det riktig fra begynnelsen av. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tuvane skrev:

For å si det sånn, kvalitet foran kvantitet... En som åpenbart ikke var superskredder har herpa bunaden min (selv om hun påsto at hun var kjempegod på bunader), og om det er et plagg du er glad i, så invester heller det det koster enn å ta den billigste løsningen. Jeg må nå finne en skredder som kan rette opp i hva det nå enn er den gale skredderdama har gjort... Det er nok mye enklere å gjøre det riktig fra begynnelsen av. :)

Uff da! ? Selvtillit er fint, manglende selvinnsikt er det ikke... Håper bunaden din lar seg redde uten for store vanskeligheter ?. 

Ja, dette er definitivt et plagg jeg er glad i, så derfor jeg helst ikke vil gå inn "blind". Om du finner en skredder før meg blir jeg veldig glad om du gir en lyd, hvis det er sånn noenlunde sentralt på østlandet. Og blir det vanskelig kan jeg jo alltids finne noen og be dem ta inn et annet plagg jeg gjerne skulle beholdt, men som ikke har den samme affeksjonsverdien først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...