Gå til innhold
Hundesonen.no

Priser hos Evidensia


Recommended Posts

Akkurat nå, Mumle Mu skrev:

Har du et bittuhell som må sys, så kan man ikke vente til neste uke.. Tipper rundt 3-4000,- litt avhengig omfanget.

Det stusset jeg også på, men ifølge øyespesialist gikk det greit siden bittet er inne i øyet, det er en flenge på en måte.

 

Ser helt fint ut og har fått øyedråper imens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der på søndag, like etter at det skjedde men da mente veterinæren at det ikke behøvde å sys, men at vi kunne komme innom igjen i dag så øyespesialist kunne ta en sjekk om noen dager. Øyespes sier derimot at det burde blitt sydd, men siden vi ikke gjorde det med en gang så kan vi like så godt vente en uke til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frenchie1412 skrev:

Vi var der på søndag, like etter at det skjedde men da mente veterinæren at det ikke behøvde å sys, men at vi kunne komme innom igjen i dag så øyespesialist kunne se. Øyespes sier derimot at det burde blitt sydd, men siden vi ikke gjorde det med en gang så kan vi like så godt vente en uke til... 

Hmm, jeg har ingen kompetanse på dette. Men jeg synes jo det var litt snedig, og hadde kanskje tatt ett par ekstra telefoner rundt om og rådført meg  :) Vet ikke hvor gunstig det er å sy noe som har fått begynt å lege seg selv i en uke allerede

Edit; Men dette ble litt utenom det du lurte på, beklager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er flengen sydd. Takk for svar i tråden.

Gildet kommer på ca 13.000,- totalt. Noe jeg synes er ganske mye med tanke på at vi snakker om 3 små sting, men med narkose osv baller det fort på seg. Har forsikring :)

Da kommer neste spørsmål: Er det vanlig at de snorker på hver innpust etter narkose? han fikk slange med oksygen igjennom nesa, er det denne som har laget sår? Det er helt ekstremt, høres ut som en okse på hvert eneste innpust både i våken tilstand og når han sover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13000????? Herregudogskaper... De vet å ta seg betalt skjønner jeg. 
Ang snorkingen, så er det vel ikke ukjent at fraller har bløt gane og trange nesebor/neseganger og kan lage mye lyd - og det kan nok ha forverret seg etter narkosen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

13000????? Herregudogskaper... De vet å ta seg betalt skjønner jeg. 
Ang snorkingen, så er det vel ikke ukjent at fraller har bløt gane og trange nesebor/neseganger og kan lage mye lyd - og det kan nok ha forverret seg etter narkosen ja. 

Jeg vet det. Men han har alltid hatt god pust, aldri snorket eller gryntet og puster fint igjennom nesa, det er ikke det som er problemet. Han har blitt ekstrem siden igår, det gir seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har det fint, men jeg stusser bare på denne voldsomme snorkingen.

Selve syingen kostet 6000, men første konsultasjon 3000 og inkl medisiner tikl nesten 1000 pluss fjerning av sting (igjen med narkose) så vil jeg anslå 13.000++

Edit: Da har veterinær bedt oss komme inn igjen, da det visstnok ikke skal være slik. De vil ha han inn til observasjon... Så mye styr for så lite. Håper ikke det er noe som er ødelagt i ganen hans?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frenchie1412 skrev:

Jeg vet det. Men han har alltid hatt god pust, aldri snorket eller gryntet og puster fint igjennom nesa, det er ikke det som er problemet. Han har blitt ekstrem siden igår, det gir seg ikke.

Han er kanskje hoven i luftvegene etter narkosen, så det kan bedre seg når dette demper seg får vi håpe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder priser og Evidensia- dyreklinikken vi pleide bruke gikk over til Evidensia, og det gjorde prisene også. Det ble rådyrt!   Det var ikke så billig i utgangspunktet men nå er det helt vilt faktisk.

Så vi har så og si sluttet å bruke den klinikken... (men den ene veterinæren er bare helt super, så det er synd å kutte helt ut).

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Evidensia er beryktet for å ta seg vel godt betalt selv hos oss som ikke har Evidensia i rimelig avstand. Er som regel en grunn til at en klinikk ikke vil gi et ca. prisestimat; de vet at mange kommer til å sette kaffen i halsen når de får høre den og ringe videre. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos veterinær i dag med Imouto. Hun har riktignok ikke sydd, men fått fire ganger normal mengde sedativer, veneflon med mer sedativer og antibiotika i, barbert tre steder, tømt byll over øyet etter bitt, skylt og i det hele tatt. Med skjerm kosta det 2100 kroner. Dette på en lørdag, for det meste etter stengetid (fordi hun jo aldri sovner). Første undersøkelse med "øyelysing", konstrastvæske, betennelsesdempendende og smertestillende kosta 500 kr. Dette på en klinikk lokalt i Akershus.IMG_2920.thumb.JPG.9976fd8678c7012203324075133e0b1e.JPG

At folk bruker Evidensia er meg en gåte. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud @SandyEyeCandy God bedring til Imouto!

--

Vapsen har jo prøvd noen klinikker og det varierer veldig på veterinærene også hvor mye som blir fakturert. Et røntgen og knapt sett på hunden min 2000kr, samme dyreklinikk men vet vi har vært mye hos rimeligere konsultasjoner og tilogmed fått gratis oppfølginssjekker. 
Evidensia ett døgn på veske kom på 15 000. De oppga heller ikke på telefon om at hvis vi kom etter 19 tok de 2500 ekstra i kvelds honorar, enda det ble spurt for da hadde dyreklinkken hun lå på kjørt henne inn og ikke ventet på oss :hmm: 
 

Det er fryktelig varierende på alle klinikker, og føler så mye går på om man faktisk kjenner de litt, er der hyppig osv. Men å legge vapsen inn hos evidensia frister ikke igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun Evidensia. Det er kanskje dyrt, men for meg er det viktigste å dra til en veterinær jeg stoler på. Jeg har hatt såpass stygge opplevelser med dyr og narkose at jeg heller betaler dobbelt for å være sikker på at hunden faktisk våkner igjen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste vår måtte kutte opp tredeputen og sy igjen to ganger med sedering. Betalte vel to-tre tusen etter hva jeg kan huske. Når hu først var sedert tok de en rask tannrens også uten kostnad. Det var hos vår faste veterinær.

Til sammenligning betalte vi flere tusen kroner for at den yngste skulle bli røntget hos Evidensia. Oppfølgingstime der vi kun snakket en kort stund kostet langt over tusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Wilhelmina said:

Jeg bruker kun Evidensia. Det er kanskje dyrt, men for meg er det viktigste å dra til en veterinær jeg stoler på. Jeg har hatt såpass stygge opplevelser med dyr og narkose at jeg heller betaler dobbelt for å være sikker på at hunden faktisk våkner igjen...

Men det gjelder vel da din lokale Evidensia-klinikk, vil jeg anta? Eller ville du stolt mer på en Evidensia-veterinær enn andre hvis du var i Oslo, f.eks.? Jeg er enig i at jeg ville betalt mer for en klinikk jeg stolte på, samtidig så er det forskjell på dyrt og overpriset da...

@SandyEyeCandy Hva har skjedd? God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, simira skrev:

Men det gjelder vel da din lokale Evidensia-klinikk, vil jeg anta? Eller ville du stolt mer på en Evidensia-veterinær enn andre hvis du var i Oslo, f.eks.? Jeg er enig i at jeg ville betalt mer for en klinikk jeg stolte på, samtidig så er det forskjell på dyrt og overpriset da...

Sånn i utgangspunktet gjelder det jo min lokale klinikk ja, men jeg ser ikke bort fra at jeg hadde valgt Evidensia på et fremmed sted også. Merkevarer har mye makt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...