Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdommer, Drømmer og Oppdrett =)


Bambii88

Recommended Posts

Cita.gif

Denne har Benedicte laget. :D *Kjempe fiiin* :(

Bare lurer på om noen ungdommer her skal starte eget oppdrett en gang i fremtiden :D Er litt morsomt å høre planene til andre :wink:

:DJeg har tenkt til å starte oppdrett av Groenendael en gang, samt også Labrador. Kommer til å ha dalmatiner også, men tror ikke jeg skal avle på den. :D Oppdrettet mitt *pliz ikke ta det navnet noen* skal hete *~^*Sapeca*^~*, en veldig god og snill hund til venninnen min het det. Og når hun fortalte historien om den, ville jeg ha det navnet :D

kennelsapeca.jpg

Kjedet meg litt, så jeg lagde denne ved hjelp av "Paint" på pc'n :( Har også laget flere, de kan du se litt lenger ned :( Hvis du vil ha en sånn med ditt navn, rase og/eller oppdrett, så send meg en mail eller mld så kan vi prate om det :D Benedicte "Handler91" er også veldig flink til å mikse bilder, legger til noen av bildene hennes også =) Det er sikkert folk som er flinkere enn oss, men hvis ingen gidder å lage selv, er disse ganske enkle og greie :wink::(

Kennelsapeca.jpg

Denne har jeg, Guro, laget :D

____________________________________________________

Mineraser.jpg

Denne har jeg, Guro, også laget :D

____________________________________________________

sharmaskennel.jpg

Enda en jeg, Guro, lagde til Benedicte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Så fine bildene ovenfor er.... :D

Jeg har ingen konkrete planer om å starte eget oppdrett (fordi jeg vet ikke hvilken rase jeg vil drive med) Jeg har nå en chinese crested powder puff og er kjempe glad i rasen, men vet ikke om dette er rasen jeg vil avle på. (kommer nok til å ha flere etterhvert alikevell)

Jeg er også stor fan av Irsk ulvehund/skotsk hjortehund, dobermann og GD.... Liker litt store hunder også nemmelig :D Kommer nok til å skaffe en av disse når jeg får eget hus og hage.... Har vokst opp med en bestemor som drev oppdrett av GD og vi hadde selv en skotsk hjortehund.

Dobermann har jeg ingen kjennskap til, men syntes de nydelige (spes når de har kuperte ører, men dette er jo egentlig ikke lov her i norge da så... )

Jaja.. dette var da litt om mine drømmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Flotte bilder Guro!

Har selv tenkt å starte oppdrett av Australian shepherd og en annen rase... Tror den andre rasen kanskje blir border collie eller tervuren... Jeg kommer til å importere aussier fra arizona også kommer jeg til å ta imot hunder fra aussie rescue(disse kommer ikke til å bli brukt i avl). Jeg tror jeg skal ha et valpekull innen 2 år. Det spørs hvor god tid jeg har når jeg går på skolen i tillegg... Jeg flytter ut hjemmefra om to år, og da kommer jeg antageligvis til å flytte til Skotfoss eller et lignende landlig sted. Jeg kommer til å satse på inteligens, gjemytt, bruks egenskaper, helse, og noe eksteriør for at rasen skal beholde fasongen... Jeg er ikke noe utstillings menneske for å si det sånn... :D Jeg kommer til å avle hunder som takler det meste og som kan løse oppgaver selv om det trengs. Nå foreløpig er det konkuranser som er viktigst. Hvis jeg får tatt lydighets championatet i løped av to år blir det valper.... får se hva tiden vil bringe... :D

Klem fra Vicky og Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Fine bilder Guro=)

Jeg har å lyst å drive oppdrett om en stund, men hvilken raser veit jeg ikke for jeg skifter hele tida :D

Men det blir nok av de større rasene :D

Det finnes jo så uendelig mange fine raser, skulle ønske jeg kunne ha alle. :D

jaja... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal drive oppdrett på Bergamasco og Korthåret Collie. Flottere raser finner du ikke! :D

Jeg kommer ikke til å ha flere enn 4-5 hunder på det meste, den perfekte delingen ville vært 3 Bergamasco og 2 Kortiser;) Jeg håper forøvrig flere legger merke til Bergamascoen. Den er helt fantastisk. Leste til og med et sted at den ikke engang rivaliserer med sine søsken som valp! :-o

Jeg vet at det er mange som har sett Bergamasco, men den er liksom en sånn rase som du synes er flott, men ikke noe du kan se for deg at du kan ha.. Men etter å ha lest litt overalt så tror jeg nok en Bergamasco har bedre gemytt enn både Golden Retriever og Cavalier til sammen :D

Jeg håper å kunne få importere ei Bergamasco-tispe (som skal hete Meshi) så fort som mulig.. Hvilket vil si at med mindre verdens største mirakel skjer og mamma og pappa sier ja til å få en, så blir det nok ikke før jeg er nærmere 30. Skal jo ikke ha ny hund på hybel heller da, og økonomien må være i orden også..:D

Men jeg ser allerede etter oppdrettere og gode linjer. Vil jo ha det meste noenlunde klart når jeg endelig har tid, plass og penger til å kunne starte mitt oppdrett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er drømmen å drive oppdrett en gang i fremmtiden.

Men nå blir det oppdrette av kaniner her i første omgang, så får jeg se senere.

Ee så utrolig mye å lære om fargegenetikk++++ jeg må lære før jeg kan begynne å avle på hunder.

Blir Briard vertfall å muligens Alaskan Malamute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juppz.. Har ikke tenkt på navn siden jeg ga bort mitt til deg :D Men jeg skal nok ha oppdret av langhåret Collie ja:D Vi får se hvordan det går med resten... Blir nok Borzoi også:p Har falt mer og mer nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro da :oops:

hehe... Men det var jo flott bilde av boffen min da!:D

Så blir det nok flere raser etterhvert :D

Har tenkt lenge på å skaffe meg en aussie når vi allerede har huset fullt av labbiser... Hvis jeg får tid selvfølgelig, det er jo en krevende hund.

Skal gjete med den sammen med sjefen sin BC'er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst til det før, men nå veit jeg ikke helt. Har mer lyst til å starte en slags kafè for hundeeiere i Trondheim. En halvtimes tur inn i skauen, hytte med mat og drikke for både hundene og eierne, stort inngjerdet område som hundene kan løpe løse på og hundetreff for forskjellige hunder hver dag. 8) Men, det er bare en drøm.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...