Gå til innhold
Hundesonen.no

Tap av muskelmasse


Recommended Posts

Har ei tispe på litt over 2 år. For noen mnd siden merket vi at hun ikke var helt i form, hun ble fort sliten. Etterhvert ble det diare og oppkast med blod i. Ble da behandlet for mage og tarminfeksjon. Ble etterhvert noe bedre, men ikke helt tilbake i form. Så etter en helg med kurs og mye aktiviteter, hvor hunden ikke fungerte/ble tydelig sliten kontaktet jeg dyrlege igjen. Nye blodprøver, røntgen og div undersøkelser. Mistanke om betennelse i bukspyttkjertel ble utelukket. Det viser seg at tispa har mistet mye av muskelmassen og derfor ikke klarer å være i aktivitet. I tillegg har hun puss i livmoren. Livmoren ble operert vekk, men hunden er fortsatt ikke i form. Virker som om dyrlegene ikke vet hva som er galt. Er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kontakte ulike veterinærer? Ikke alle har samme kompetanse på disse områdene, så det ville jeg ha gjort. Jeg skyter helt klart i blinde her, men det kan høres ut som om hun ikke tåler (deler av) fóret sitt? Råforing anbefales på det sterkeste herfra i alle fall, og vil også være med på å bygge opp igjen muskelmassen ettersom det er rikt på proteiner. Men, kontakt flere veterinærer i mellomtiden, du :-) Om du ikke har flere i nærheten går det an å ta en prat med andre lenger unna, som i det minste kan komme med tips til hva din lokale vet kan sjekke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...