Gå til innhold
Hundesonen.no

Få en hund mer "fast"/stabilitet


Zitka
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg skulle gjerne hatt mer stabilitet i ene hunden her eller mer muskler i rygg og bakdel. Hun er trent, så det er ikke det, men hun skulle gjerne ha "satt" seg mer hvis noen skjønner? 

Noen tips? 

Om hun er gammel nok, kløvtrening med gradvis økende vekt. Øvelser der hun må skyve fra med bakbena og bruke musklene i lår og sete. Dvs mye oppover... og ev med vekt bak (trekk). Begynn forsiktig og øk gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Hvordan trenes hun da? Hvor mye, hvordan intensitet og hvordan type aktivitet?

Vanlige gåturer i forskjellig terreng og varighet, og så løpe løs en del der det er mulig.. men vært lite fart det siste halve året siden hun ikke har noen fast løpekompis (som verken vil eller holder farten).. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakketrening har fungert utmerket her. Gå i vanlig skrittetemmpo opp bratte bakker. Unngå at hunden trekker, da kommer mesteparten av belastningen foran. Løpe i myrterreng er også god trening. 

Svømmetrening når det blir varmere i været, om man ikke har tilgang til basseng. Evnt vasse dersom hunden ikke svømmer. Trening i water walker er også et bra alternativ :ahappy:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden?

Turer i ulent terreng (myr, skog, klatremuligheter) er flott, det samme gjelder oppoverbakker. Svømmetrening er også flott. Prøv med en god kløv dersom hunden er gammel nok, og øk belastningen svært gradvis. Sørg også for at fóret er godt, og proteinrikt for hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...